Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Standard indstillinger i Photoshop 7
Fra : Thomas Askgaard Jørg~

Dato : 14-01-03 22:12

Hej.

Er der en funktion i Photoshop 7 som sætter alle værdierne tilbage til
standard? Jeg har leget lidt med de forskellige muligheder og indstillinger,
og nu tager den en evighed om at åbne et billede. Jeg lægger normalt mine
billeder i ca. 1 mb størrelses filer.

Er der nogen, som kender en nem og smart måde, at kalibrere sin skærm på?

Thomas.

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-01-03 22:40

"Thomas Askgaard Jørgensen" <Thomas@mjang.dk> wrote in message

> Er der nogen, som kender en nem og smart måde, at kalibrere sin skærm på?

Adobe Gamma, som følger med dit program. Ikonet ligger i dit Kontrolpanel.

mvh
Preben

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 14-01-03 23:31

"Thomas Askgaard Jørgensen" <Thomas@mjang.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en funktion i Photoshop 7 som sætter alle værdierne tilbage til
> standard?

Genindstallere programmet.

> Er der nogen, som kender en nem og smart måde, at kalibrere sin skærm på?

www.colourartphoto.com er der et link til en side der kan hjælpe dig til
at se om din skærm er instillet korekt.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-01-03 08:30

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> På www.colourartphoto.com er der et link til en side der kan hjælpe dig
til
> at se om din skærm er instillet korekt.

Hvordan er denne side sammenlignet med Adobe Gamma og programmet Colorific,
som jeg fik gratis med ved køb af et skærmkort for et par år siden?

mvh
Preben

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 03:03

Preben Andersen skrev:

> Hvordan er denne side sammenlignet med Adobe Gamma og programmet
> Colorific, som jeg fik gratis med ved køb af et skærmkort for et
> par år siden?

Web-testen skriver ikke en farveprofil til dig som beskriver din
skærm (profilering). Den giver dig mulighed for at kalibrere din
skærm så nogenlunde vha. dine øjne.

Colorific og Adobe Gamma giver dig mulighed for både at kalibrere
din skærm vha. dine øjne og at lave en farveprofil som du kan bruge
i de programmer som kan håndtere sådan en.

Madsen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 16-01-03 09:41

> Colorific og Adobe Gamma giver dig mulighed for både at kalibrere
> din skærm vha. dine øjne og at lave en farveprofil som du kan bruge
> i de programmer som kan håndtere sådan en.

Mange programmer giver mange muligheder... Kommer vel også an på hvor god
ens skærm er.

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 10:56

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Mange programmer giver mange muligheder... Kommer vel også an på
> hvor god ens skærm er.

Om man skal bruge det ene eller det andet program, eller hvad mener
du?

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 15-01-03 00:12

Thomas Askgaard Jørgensen wrote:
> [...]
> indstillinger, og nu tager den en evighed om at åbne et billede. Jeg
> lægger normalt mine billeder i ca. 1 mb størrelses filer.

Jeg ved ikke hvordan det er i v. 7, men mon ikke det er det samme som
i v. 6. Der er 2 måder at gøre det på:

Find Filen Adobe Photoshop 6 Prefs.psp Filens placering kan, være forskellig
efter hvilket styresystem du sidder bruger,brug styresystemets søgefunktion til
at finde den. Søg På *prefs.psp

Hold Shift+Alt+Ctrl nede lige efter start af Photoshop.
Du skal være hurtig for de skal trykkes ned lige inden startlogoet kommer op
på skærmen.Start Photoshop, tryk tasterne ned lige efter og hold dem nede
indtil startlogoet, hvor Photoshop indlæser skrifter, plugins osv. kommer
op på skærmen. Der kommer så en boks der spørger om du vil nulstille eller
noget i den retning.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 15-01-03 03:37

Pico skrev:

> Jeg ved ikke hvordan det er i v. 7, men mon ikke det er det samme som
> i v. 6.

Jo, det er stort set det samme.
Eneste forskel er at præferencefilen ikke hedder 'Adobe Photoshop 6
Prefs.psp', men derimod 'Adobe Photoshop 7 Prefs.psp' i Photoshop 7
og mappen den er placeret i hedder 7.0 i stedet for 6.0. :)

Det nemmeste er dog at bruge Shift + Ctrl + Alt-tricket hvis man
ikke har noget at bruge den gamle præferencefil til.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 15-01-03 09:53

Madsen wrote:

> [...]
> Prefs.psp', men derimod 'Adobe Photoshop 7 Prefs.psp' i Photoshop 7
> og mappen den er placeret i hedder 7.0 i stedet for 6.0. :)

Jeg lagde godt nok mærke til at jeg skulle have det rettet, men det må
have været for sent

> Det nemmeste er dog at bruge Shift + Ctrl + Alt-tricket hvis man
> ikke har noget at bruge den gamle præferencefil til.

Du har som sædvanlig evig ret.
Pico

Fra : Tomasz

Dato : 15-01-03 19:23

> [...]
indstillinger,
> og nu tager den en evighed om at åbne et billede. Jeg lægger normalt mine

Hej
Som jeg har forstået så lader du efter de her funktioner:
I PS 7
I Generale egenskaber har du reset funktion,
http://brodzikowski.homepage.dk/temp/1.jpg
i alle palleter, hvor du kan laver et eller anden om, har du også sådan
funktion.
http://brodzikowski.homepage.dk/temp/2.jpg

MVH
Tomasz

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 03:03

Tomasz skrev:

> http://brodzikowski.homepage.dk/temp/1.jpg
> http://brodzikowski.homepage.dk/temp/2.jpg

De kan også bruges ja, afhængig af hvad det er man har behov for at
få nulstillet, men de nulstiller ikke så meget som en nulstilling
af Photoshops præferencefil gør, som Pico beskriver i:

Adobe har i øvrigt en artikel om hvilke filer der nulstiller hvad
på følgende side: <http://www.adobe.com/support/techdocs/6712.htm>

Madsen.