asus a7v starter ikke...
Fra : jorgn

Dato : 14-01-03 20:06

Hej,

jeg har lige skiftet min gl 700 mhz thunderbird ud med en 1.400 mhz... og så
gik det galt. den autodetectede og satte den til 1.000 mhz- jeg ændrede det
i bios til 1.333 mhz, og nu kan jeg ikke starte op.. der kommer ikke noget
billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *
10.. men ingenting virker

foreslag ??

Pft,
jørgen

Fra : anus ansen

Dato : 15-01-03 04:44

"jorgn" <undt@nd.om> skrev i en meddelelse
> [...]

> billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *

mit forslag er at prøve at rese`te biosen
anus

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-01-03 06:15

jorgn wrote:

> [...]
> billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *

Er du sikker på at det er PC133 RAM og ikke blot PC100 RAM du har i pc'en?

Fra : Søren

Dato : 15-01-03 06:18

On Tue, 14 Jan 2003 20:06:12 +0100, "jorgn" <undt@nd.om> wrote:

> [...]
>billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *

Det gamle A7v kan kun klare op til 1000 MHz

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-01-03 18:24

> Det gamle A7v kan kun klare op til 1000 MHz

Korrekt. Ellers skal han have et A7V133

Fra : Søren2

Dato : 17-01-03 17:17

> [...]

> billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *

For det første, skal du ha' den nyeste BIOS(1011). Sæt vcore til 1.75V. Nu
er den nye CPU vel en T-bird eller Duron, for A7V understøtter ikke
AthlonXP, så skal du ha' et A7V133. For at køre 1300Mhz skal du sætte
multiplieren til 12,5x, for 1400Mhz, skal du sætte multiplieren til 5,0x.

Mvh.
Søren2

Fra : Søren2

Dato : 17-01-03 17:48

> [...]
> billede.. og ingen biplyde.. jeg prøvede at stille manuel til 133 mhz *

Glemte lige en ting, rammens hastighed har ingen indflydelse på den samlede
Mhz, da systemet køre asynkront. Den samlede Mhz er: FSB x multiplier.
f.eks. FSB x 12 = 1200Mhz, også selvom dine Ram kører 133Mhz. Ved den
metode du har prøvet, kan du brænde det hele af. A7V kan kun køre 100Mhz
FSB.

Mvh.
Søren2