MS Windows
briani 27239
WinXP kvæler maskinen ? (Bedste OS?)
Fra : Morten

Dato : 14-01-03 19:23

Hejsa
Jeg har en bærbar, som jeg primært bruger til at se film på når jeg er ude.
Men jeg synes den bliver langsommere og langsommere (den er efterhånden over
1 minut om at lukke ned, og om f.eks. at starte et mere avanceret
program...) og mine DVD-backups (i DivX format) er også begyndt at hakke på
den nu...

Det er en Celeron 1.1 GHz, 128 SD-RAM...

Hvilket styresystem er bedst at bruge, hvis målet er at den skal have så
meget som mulig ram/cpu ledig til f.eks. at kunne afspille DivX bedst ... ?

/Morten

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 20:01

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> meget som mulig ram/cpu ledig til f.eks. at kunne afspille DivX bedst ...
?

Kvæl indexeringen io xp, det giver en del.
(computeradminitrationen nederst)

mvh Jens

Fra : Morten

Dato : 14-01-03 21:13

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kvæl indexeringen io xp, det giver en del.
> (computeradminitrationen nederst)

Er gjort, og alt med farver og billeder i start menuen er også væk, men jeg
synes kun det gav noget de første 2 dage, så var den ligeså sløv igen....

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 00:09

> [...]
jeg
> synes kun det gav noget de første 2 dage, så var den ligeså sløv igen....

128 ram er i underkanten, hvor stor er din(e) disc(e) ?
Og hvor meget fri plads er der på hver ?

mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-01-03 09:59

Jens wrote:
> 128 ram er i underkanten, hvor stor er din(e) disc(e) ?
> Og hvor meget fri plads er der på hver ?

Og vi skal vel ikke nævne defragmentering?

Hvad med denne:
<http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>

Måske er der nogle services du ikke behøver:
<http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm>

Min brors 1GHz Compaq bærbar kører fint med XP.

/Mikael

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 10:34

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2522ed$0$126$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og vi skal vel ikke nævne defragmentering?

Nej, det er der ingen grund til, en defrag har ingen mening på en
nyinstalleret maskine.

> Hvad med denne:
> <http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>

Bruger du sømpistol og blande maskine når du laver bil ?
Der er intet i den man ikke kan med det der er i xp, man skal bare finde ud
af hvordan.

> Måske er der nogle services du ikke behøver:
> <http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm>

Der kan være en enkelt eller to, men det giver ikke ret meget.

> Min brors 1GHz Compaq bærbar kører fint med XP.

Og min pIII600, og duron750 gør det samme
Men der er 512ram i hver af dem

mvh Jens

Fra : Ligusterlogik

Dato : 16-01-03 16:13

Forstår ikke det problem, med min den ene maskine, er der 256 Mb *Ram og 933
Mhz, 20 Gb Hd, og ingen fri plads på 123 Mb, fri på HD'en, den afspiller
film uden problemer...

Så det må være opsætningen, som ikke er helt ok....

Mvh.

Maier

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 20:41

"Ligusterlogik" <ligusterlogik@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> film uden problemer...
>
> Så det må være opsætningen, som ikke er helt ok....

Ja, eller antallet af ikoner i nederste højre hjørne.

mvh Jens

Fra : Morten

Dato : 15-01-03 10:32

> 128 ram er i underkanten, hvor stor er din(e) disc(e) ?
> Og hvor meget fri plads er der på hver ?

Det er rigtigt, men den har dog kunne afspille filmene før, uden
problemer...
Min HD er på 15 GB, og jeg har altid minimum 1,5 GB ledig ... tit mere, min
erfaring er at det ikke ændre på problemet før jeg kommer helt ned i under
2 - 300 mb...

/Morten

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 14:32

> [...]
min
> erfaring er at det ikke ændre på problemet før jeg kommer helt ned i under

Her er noget du har en forkert erfaring med så........
Hvis du i system (højreklkikpå
dennecomputer-egenskaber-avanceret-indstillinger for ydeevne og avanceret i
den)

så vil du opdage at :
anbefalet sidefil størelse er 1.5 *(mængden ar ram)
max størelsen har du såp sat ved at der kun er 1.5gb at tage af.

Min lille w2k her har en anbefalet på 960mb og en tilladt max på 1.9gb

Min "raket" har en anbefalet på 1.6 gb.
og et tilladt max på 2.8gb
Det er en 1.7ghz med 512 ram som bruges en del til dvdafspiller og andet
"tungt" arbejde

mvh Jens

Fra : Morten

Dato : 15-01-03 21:05

> [...]
> og et tilladt max på 2.8gb
> Det er en 1.7ghz med 512 ram som bruges en del til dvdafspiller og andet

Jeg mener stadig ikke det kan passe at man ikke burde kunne afspille film
uden problemer hvis man har 1,5 GB ledig ...

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 21:32

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener stadig ikke det kan passe at man ikke burde kunne afspille film
> uden problemer hvis man har 1,5 GB ledig ...

Det kan det muligvis ikke, men min raket hakker når der er under 4gb ledig
plads på c drevet.

mvch Jens

Fra : bassenborg

Dato : 14-01-03 23:35

"Morten" skrev d. 14-01-03 19:23 dette indlæg :
> [...]

... ?

> /Morten
>
> Enten skal du have mere ram i maskinen, ellers skal du skifte til det
mindre resurcekrævende win 98.

http://www.kandu.dk/