Skærme
Fijala 3554
Hvordan indstiller I jeres skærm?
Fra : rick

Dato : 14-01-03 18:30

Hej i gruppen,

Jeg har en Sony G400 skærm. Men mit spørgsmål er nu også mere
generelt.

Når jeg indstiller skærmen rent geometrisk i menuen, er der et hav af
muligheder: tilte, bue, krumme, trapez, slide osv osv osv. Jeg synes
virkelig det er meget nervepirrende at sidde at indstille, for endelig
har man fået styr på det ene, ser der underligt ud i det andet hjørne
eller så er der en side der krummer mens de andre tre er lige osv.

Først efter megen tids biks og bøvl, så er den der endelig.
Derfor er mit spørgsmål, om der findes en bestemt smart rækkefølge,
man kan bruge for lynhurtig at indstille skærmen?

Selvfølgelig er det ikke noget man ligefrem gør så tit, men det hænder
da.

Ydermere, så plejer jeg at zoome billedet så maksimalt som muligt.
Altså lige indtil pixlerne ikke "forlader" det synlige på skærmen. Det
resulterer godt nok i, at de yderste 1-2 pixler i kanten lider lidt af
konvergensfejl, men ville hele skærmbilledet blive bedre, hvis man
undlod dette? Altså lade de sidste pixler i kanten være 2-3 mm fra det
yderste visbare.
Håber I forstår, hvad jeg mener?

Hilsen rick...