Strays?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-01-03 17:47

I debatten på det seneste har der været talt om projekter i DIS-redi.
Det har altid undret mig at "Samfundet for Dansk Genealogi og
personalhistorie" løb med projektet med at samle og registrere
såkaldte "strays" - eller lejlighedsfund.

På siden http://www.genealogi.dk/straylist.htm er der en liste over de
fund folk har gjort rundt omkring i de små sogne, men det fremgår at
den seneste optagelse af en ny "stray" er sket 26 juni 2000 og at der
er foretaget en enkelt rettelse 17 marts 2002. Bortset fra det, er der
intet sket.

Jeg indsendte for over et år siden nogle "strays" fra kirkebøger på
Mors, men de er ikke engang optaget endnu. Derfor skrev jeg den 21
december 2002 en e-mail til radaktøren, Elsebeth paikin, for at høre
lidt til om projektet er helt dødt, men har aldrig fået svar.

Er der nogen der ved om "Selskabet" har opgivet at drive denne
tjeneste og/eller om Elsebeth Paikin er udvandret til Timbukto?

Jeg finder projektet nyttigt og væsentligt - især hvis der kommer
mange data - og synes det burde ligge på DIS-Danmark's hjemmeside. Og
lad mig så foregribe Lars Jørgen Helbos spørgsmål om hvorvidt jeg vil
påtage mig opgaven som redaktør: Ja!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole Grau

Dato : 14-01-03 19:26

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> den seneste optagelse af en ny "stray" er sket 26 juni 2000 og at der
> er foretaget en enkelt rettelse 17 marts 2002. Bortset fra det, er der

Jeg har dog fået svar 2 gange( på samme Stray).

Jeg indsendte on Saturday, June 29, 2002 at 20:23:29 en stray
og fik 2 Aug 2002 19:01:13 et svar:

"Tak for de indsendte oplysninger om "Strays. de vil blive føjet til "Liste
over Strays".

Der vil dog gå et stykke tid, inden den kommer på listen, da denne er ved
at blive retruktureret."

og igen 8 Sep 2002 14:57:52 følgende svar på den samme:

"Undskyld denne sene besvarelse, men sommerferie og sygdome har bevirket at
posten har hobet sig op...

[...]

Med venlig hilsen

Elsebeth Paikin, webmaster
"Strays"-projektkoordinator"

Den er endnu ikke kommet med på Stray-siden.

> Jeg finder projektet nyttigt og væsentligt - især hvis der kommer
> mange data - og synes det burde ligge på DIS-Danmark's hjemmeside.

Enig.

Mvh.
Ole Grau

fjern INVALID i min E-mail-adresse

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-01-03 23:17

Ole Grau wrote:
> Jeg har dog fået svar 2 gange( på samme Stray).
Ja, der kommer et svar - fra Elsebeth. Men det er jo ikke nok.
Jeg har netop i dag indsendt 2 og fået samme besked:

> "Tak for de indsendte oplysninger ....
> ..... ved at blive retruktureret."

Hvis hastigheden med retruktureringen er så længe undervejs som Kurt
beskriver, så er det jo meget forståeligt at der tilsyneladende ikke er
nogen der bruger systemet. På den anden side er det jo frivilligt arbejde,
og det mit indtryk at Elsebeth har mange jern i ilden, så ....
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-01-03 07:54

Tue, 14 Jan 2003 23:16:48 +0100, skrev Poul Erik Jensen:

> [...]
>nogen der bruger systemet. På den anden side er det jo frivilligt arbejde,
>og det mit indtryk at Elsebeth har mange jern i ilden, så ....

Min bekræftelse er enslydende med Jeres og er dateret 30-11-2001.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Helge Barlach

Dato : 16-01-03 07:09

Forløbet som er beskrevet i foregående indlæg er kendte, også for mig.

Det der undre mig er blot, at jeg fik de samme tilbagemeldinger før
sidste opdatering, men kom heller ikke med i opdateringen.

Noget kunne tyde på, at der er noget der ikke fungere optimalt, og der
er en som trænger til hjælp/aflastning/afløsning.

Mvh

Helge Barlach

Fra : Valdemar Lund

Dato : 16-01-03 20:30

Jeg vidste slet ikke at man fik en bekræftelse, jeg har ikke set nogen
for de 3 strays som jeg for mindst et år siden har indsendt.

Mvh. Valdemar Lund.

Fra : John Thomsen

Dato : 23-01-03 18:59

On Tue, 14 Jan 2003 17:46:39 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om "Selskabet" har opgivet at drive denne
>tjeneste og/eller om Elsebeth Paikin er udvandret til Timbukto?

Det plejer at ligne hende, at stikke af fra et projekt, når det er
søsat.

Jeg nævner i flæng DIS-Danmarks bestyrelse, distibution af Brother's
Keeper, etablering af KIP-projektet, Hvem-Forsker-Hvad

Iøvrigt synes jeg "strays" er et ualmindeligt dårligt udtryk.
Betydningen er jo "strejfere", og det er ikke lige det, vi her
forbinder det med.

Vi finder blot personer på for dem fremmede steder, så i stedet kunne
vi tale om "Genealogisk Unikke Fund" - GUF... )

Men en skude der først en gang er søsat med et navn, er svær at hive i
dok for omdøbning... >suk<

Venligst
John