Hvad gør jeg?
Fra : Katrine Lund

Dato : 14-01-03 17:07

Hej.

Jeg har 8 kastrater fordelt på 4 hunkatte og 4 hankatte. For et stykke tid
siden bestemte jeg mig til at købe en kat hos et internat. Jeg fandt en
dejlig killing, betalte og tog den med hjem. Alt gik godt indtil en uge
efter hvor internatet ringer og fortæller at der er en landmand som savner
sin staldkilling....ja netop min killing. Jeg måtte aflevere killingen
tilbage og det gjorde ondt. Mine penge ligger i dipositum hos internatet
ligenu og internatet er opsat på at jeg forsøger mig med endnu killing
derfra ( når der kommer en ind )
Meen her kommer så problemet. Jeg har selv kigget lidt rundt på internettet
og har i dag fået tilsendt et billede af en bedårende sort/hvid han
kattekilling. Min hjerte gav et hop da jeg så billedet. Problemet er det er
over 150 km fra mit hjem og jeg er ikke sikker på at manden synes at det er
en god ide med sådan en køretur ( har ikke selv kørekort ). Andre har
påpeget at det er alt for langt at køre for en huskat for dem kan man da få
alle steder.

Så hvad gør jeg nu?

Katrine

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-01-03 17:12

"Katrine Lund" <Ingen@ post> writes:

> [...]
> en god ide med sådan en køretur ( har ikke selv kørekort ). Andre har
> påpeget at det er alt for langt at køre for en huskat for dem kan man da få

Overtaler manden, naturligvis. Det er rigtig at man kan få huskatte
alle steder, men hvis det lige præcis er den killing...

Hvis man leder lidt tilbage i gruppen, vil man kunne læse om mig og en
lille kørt-på-killing. Den har ikke været ret meget af mine tanker
siden den gang, så jeg tror godt jeg ved hvordan du vil have det, hvis
du går over til naboen og får en huskat. Om tre måneder vil du sidde
og tænke på den lille kat, der bare sad og miavede efter dig.

Hvis ikke manden vil køre, så må du jo prøve at snakke med dem der har
katten, det kan jo være at I kan finde ud af noget.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : marianne hellemose

Dato : 14-01-03 17:56

Katrine Lund skrev
>Problemet er det er over 150 km fra mit hjem og jeg er ikke sikker på at
manden synes at det er en god ide med sådan en køretur ( har ikke selv
kørekort ).<

Hvis det er lige DEN kat, ville jeg tage til månen efter
den. December sidste år tog jeg busser og toge fra
Marobo til Herning for at hente en lille huskattekilling, og
tro mig offentlig transport på Lolland er ingen "spøg" slet
ikke d.21/12 brrrr men jeg har ikke et sekund fortrudt,
den lille misser, nu 6 kg store hankastrat er bare dejlig.
(og fræk, forkælet, utidig osv osv) Hvis du føler at det
er katten for dig, så spring til.

Held og lykke

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-01-03 18:08

"marianne hellemose" <hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:b01ffn$dt1$1@sunsite.dk...
> [...]
> kørekort ).<
>
> Hvis det er lige DEN kat, ville jeg tage til månen efter

Jeps, jeg vil som Marianne sige, at den rigtige kat er den rigtige kat. Vi
har også hentet en skøn kastreret huskat i Helsingør, og vi bor mellem Vejle
og Juelsminde. I denne uge får vi, om alt går vel, yderligere et par katte
fra den del af landet. Her mødes vi på Fyn og overdrager...
Hvor der er vilje, er der vej

MVH Mette

Fra : Birgitte

Dato : 14-01-03 19:05

"Katrine Lund" <Ingen@ post> skrev i en meddelelse
> [...]
> en god ide med sådan en køretur ( har ikke selv kørekort ). Andre har
> påpeget at det er alt for langt at køre for en huskat for dem kan man da

Hej Katrine
Vi har mange gange hentet en killing i andre lande.
Ved godt at vi er opdrætter, men vi har 1 gang fået katten fløjet til
danmark, og det gør vi aldrig mere...
Ikke forstået sådan, at vi ikke blev glade for katten, men vi savnede lidt
at have set og oplevet "live" familien bag katten, hendes omgivelser, og
evn.t forældre.
Jeg mener det er lige så vigtig om stamtavlen passer med mine andre katte,
som at katten passer til os.
Alle vores mange kilometer vi nu har på bagen, efter at have importeret
næsten alle vores katte fra forskellige lande, har været hyggelige køreture
med masser af gavnlige oplevelser, og vi vil absolut heller ikke være dem
foruden.
De katte vi selv har exporteret til andre lande, har opdrætterene også selv
hentet killingen.
Såh det jeg mener er,- at du skal overtale din mand til en hyggelig køretur,
og henet "den" killing du nu er blevet så forelsket i, "den" vil helt
sikkert give dig millioner af hyggelige stunder i fremtiden.

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Jette

Dato : 14-01-03 20:02

"Katrine Lund" skrev:
> [...]
> en god ide med sådan en køretur ( har ikke selv kørekort ). Andre har
> påpeget at det er alt for langt at køre for en huskat for dem kan man da

Min kæreste og jeg kørte fra København til Bjerringbro efter vores to små
vidundere ... så bare fortæl manden, at det er helt normalt

Du kan jo også prøve at smide et indlæg herinde og spørge om nogen skal den
vej i nærmeste fremtid... de fleste herinde ville elske at fragte sådan et
par nuttede killinger, hvis de alligevel skal et ærinde i din retning

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 15-01-03 20:39

"Katrine Lund" <Ingen@ post> wrote in

> Så hvad gør jeg nu?

Tja, som Trine siger
Jeg købte en kat, huskat, fra Vejle og jeg bor lige udenfor København,
men der var noget helt specielt over lige ham her. Jeg havde været ude
og se på andre killinger som helt sikkert også var rigtigt søde, men
gav ikke det klik som Mowgli gjorde, og de killinger var jeg ude og
nusse med.
Jeg ved godt 150 km er langt, men alligevel så er det i mine øjne ikke
for langt.
Okay, i retfærdighedens navn skal lige siges at Mowgli blev bragt til
Skælskør og så hentede jeg ham der. Jeg ved faktisk ikke hvor langt der
er, men jeg vil tro omkring 100 km.
Held og lykke med at overtale manden eller vennekredsen

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer