Mikkels hoste igen igen igen...
Fra : Helle

Dato : 14-01-03 17:06

Hejsa.

I dag kl. 16 var vi hos dyrlægen igen med Mikkel pga. hans hoste. De seneste
dage har han haft diarre men det stoppede dog omkring middag hvor afføringen
blev normal. Diarren skyldes med stor sandsynlighed den ormekur han fik i
sidste uge.
Dyrlægen lyttede på hans lunger og hjerte, tog temperatur og følte ham over
det hele. Ingen feber og dermed ingen infektioner, mente han. Hans gæt var
stadig at det var hårboller men var også lidt bekymret for, om det måske var
et fremmedlegme han kunne have slugt da hans mave og bug er ret udspilet.
Han foreslog at vi kunne få taget et røngtenbillede af ham i morgen og at de
derfor ville beholde ham. Hmm, svær beslutning for mig da det er temmelig
dyrt men katten fejler jo måske noget og det vil jeg ikke bare slå hen med
"det går jo nok over".

Jeg sagde derfor god for at Mikkel overnattede dernede og at vi henter ham i
morgen kl. 16 og får at vide hvad de har fundet ud af. På sådan et røngten
billede kan de samtidig se en del mere end bare lige maven fordi det er en
kat. Det havde været noget andet hvis det var en hund, hvor det ville være
nødvendigt at tage flere billeder, fordi den er så meget større.

Men hvad nu hvis det er et fremmedlegme? et blomsterblad eller noget andet
som sidder og generer? så skal han vel opereres? hvad koster den slags?
Har nogen af I andre prøvet at få opereret et fremmedlegne ud af Jeres kat?

Det er sært at være her hjemme uden Mikkel - savner ham allerede helt vildt.
Emil går også og leder efter ham. Synes der er en eeeeeeevighed til kl. 16 i
morgen.

Mvh Helle

Fra : Elwarth

Dato : 14-01-03 18:56

> [...]
> som sidder og generer? så skal han vel opereres? hvad koster den slags?
> Har nogen af I andre prøvet at få opereret et fremmedlegne ud af Jeres

Hej Helle
Mine forældres kat slugte engang en nål(!), som satte sig fast i spiserøret.
Det kostede 1200,-, men det skal siges, at det er noget i retningen af 10 år
siden. Jeg husker det så tydeligt, da denne kat derefter gik under navnet
"1200 kroners-katten". Folk syntes, vi var tossede, at vi kunne finde på at
operere på en kat, "katte afliver man da og får en ny". Vi var nu bare glade
for, at man _kunne_ operere

> Det er sært at være her hjemme uden Mikkel - savner ham allerede helt
vildt.
> Emil går også og leder efter ham. Synes der er en eeeeeeevighed til kl. 16
> morgen.

Det kan jeg godt forstå, især når du ikke rigtigt ved, hvad der egentlig er
i vejen med ham.
God bedring til det lille myr.

Venligst
Dorthe

Fra : slambert

Dato : 14-01-03 20:26

"Helle" skrev d. 14-01-03 17:06 dette indlæg :
> [...]
vildt.
> Emil går også og leder efter ham. Synes der er en eeeeeeevighed til

Hvis ikke det viser sig på røntgenbilledet, at der er et fremmedlegeme,
så er der en mulighed for, at den har astmatisk bronkitis. Min ene
burmeser havde en frygtelig grim hoste gennem længere tid og den blev
checket for orm, fik taget røntgenbillede, foretaget udskrabning fra
lungerne osv. osv., men ligelidt hjalp det. Men da jeg så fik nogle
piller mod astmatisk bronkitis holdt hosten op!!! Hvis du har problemer
med at give din kat piller (som jeg har) kan den også få en
indsprøjtning 2 gange om året med binyrebarkhormon, som kan holde det
væk.

Hvis det er et fremmedlegeme, der kan opereres bort, mener jeg ikke, der
er noget at betænke sig på, men prisen kender jeg ikke. Det kan sikkert
også afhænge lidt af dyrlægen, men de fleste kan også acceptere en
afdragsordning, hvis det er for stor en mundfuld på én gang.

Held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Helle

Dato : 14-01-03 20:37

> [...]
> også afhænge lidt af dyrlægen, men de fleste kan også acceptere en
> afdragsordning, hvis det er for stor en mundfuld på én gang.

Vi har ikke problemer med at give vores katte piller - de spiser dem gerne
hvis de ligger i lidt tun i vand - så glider de fint ned. Ja vi havde også
tænkt på noget astma og den slags men eftersom han ikke har
vejrtrækningsproblemer eller hoste, og bliver forpustet når han tumler rundt
og leger/slås så er sandsynligheden nok ikke så stor...dyrlægen lyttede
meget grundigt på lungerne. Vi må se - tager et skridt af gangen.

Mvh Helle

Fra : slambert

Dato : 15-01-03 19:41

"Helle" skrev d. 14-01-03 20:37 dette indlæg :
> [...]
lyttede
> meget grundigt på lungerne. Vi må se - tager et skridt af gangen.

Min kat lød også fin nok, da der blev lyttet på lungerne og bliver
heller ikke stakåndet (der leges og slåsses meget her i huset), men
alligevel var den behandling, det eneste, der fik hosten til at gå væk.
Fordelen ved sprøjten med binyrebarkhormon er, at den skal katten trods
alt kun have to gange om året, selv om det er let for dig at give dine
katte piller.

http://www.kandu.dk/

Fra : sanne

Dato : 14-01-03 21:20

Stakkels lille Mikkel hvad med nogle gode hostebolcher :)

Har I overvejet om han skal i sygekasse (ja, jeg ved godt han ikke
skal puttes i en kasse :) ) men han kan jo blive et dyrt omend dejligt
bekendskab.

Susanne

Fra : Helle

Dato : 14-01-03 21:59

"sanne" <s_hoghREMOVE@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har I overvejet om han skal i sygekasse (ja, jeg ved godt han ikke
> skal puttes i en kasse :) ) men han kan jo blive et dyrt omend dejligt

Ja jeg har også overvejet de der sorte Host Ikke bolcher *g*
I sygekasse? hvordan? hvor henne? hvad koster det?

Mvh Helle

Fra : Tournesol

Dato : 15-01-03 14:02

Hej

> Ja jeg har også overvejet de der sorte Host Ikke bolcher *g*
> I sygekasse? hvordan? hvor henne? hvad koster det?

Jeg har netop lige snakket med et forsikringsselskab om sygeforsikring.
det er provins forsikring 87935500 jeg ved at der også er andre der tilbyder
en sådanne forsikring men ikke hvem jeg ved heller ikke endnu hvad det
koster får et tilbud ind af døren en af de nærmeste dage

Hilsen henriette.

--
DK.TOURNESOL
www.dktournesol.dk

Fra : slambert

Dato : 15-01-03 19:37

"Tournesol" skrev d. 15-01-03 14:02 dette indlæg :

> [...]
> en sådanne forsikring men ikke hvem jeg ved heller ikke endnu hvad det
> koster får et tilbud ind af døren en af de nærmeste dage

Jeg har den ene af mine katte forsikret i Provinsforsikring. Det er ikke
billigt og man skal være opmærksom på, at de netop har ændret dækningen,
så de kun dækker 80% af regningen for de ting, de overhovedet vil dække
imod tidligere 100%. Min regning for én kat pr. januar i år lød på 842
kr, og selvrisikoen (pr. påbegyndt 60-dages periode) er på 685 kr. Men
HVIS man er uheldig, kan det være en god ting.

http://www.kandu.dk/