MS Windows
briani 27239
WinXP med minimal pagefile?
Fra : Sven

Dato : 14-01-03 17:04

Hej.
Mobo ASUS A7N8X med 2x 512MB PC3500 RAM. Hvor lille pagefile kan jeg nøjes
med når jeg nu har 1 Gb ram?
Det er hovedsaligt en "spille-PC", dvs ingen AutoCAD, ingen Videoredigering
eller lign.
Jeg mener at vide, at WinXP helst vil have en lille pagefile til noget
memorydump i tilfælde af crash, men er der andet jeg skal tage hensyn til?

Med 1 Gb ram, synes jeg ikke, at "ram" skal ligge på harddisken!

Sven

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 18:23

In article dk.edb.system.ms-windows, Sven chanelle4@get2net.dk says...
> memorydump i tilfælde af crash, men er der andet jeg skal tage hensyn til?

2 MB er rigeligt

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sven

Dato : 14-01-03 20:31

> In article dk.edb.system.ms-windows, Sven chanelle4@get2net.dk says...
>
> 2 MB er rigeligt

Nja, det er det så ikke helt, for WinXP laver selv en pagefile på ca 1,6 GB
ved genstart, hvordan undgår jeg så det?

Sven

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 02:32

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> til?

> Nja, det er det så ikke helt, for WinXP laver selv en pagefile på ca 1,6
GB
> ved genstart, hvordan undgår jeg så det?

Ved at slå Indexering og hurtigt brugerskifte ihjel.
I system egenskaber kan du fortælle XP hvad du finder dig i en pagefile
fylder, men det er ikke smart at lave den for lille.
Og så er der jo gendannelsen
Og sidste kendte "vellykkede" boot
Jeg kan tilføje at denne w2k med en 1/2 gb ram har en pgefile ved start på
960mb og et max på 1920mb på en disc med 2.7gb fri plads, så der lander nok
snart en oprydning her.
(og det er en k6/2 350mhz af ældre dato)

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-03 11:50

In article dk.edb.system.ms-windows, Jens <mkg2@jellingnet.dk> says...
> Jeg kan tilføje at denne w2k med en 1/2 gb ram har en pgefile ved start på
> 960mb og et max på 1920mb på en disc med 2.7gb fri plads, så der lander nok

Jeg har 256 MB RAM og 384 MB pagefile - No more and no less.
Jeg regner med snart at få 256 MB RAM mere, men det bliver pagefile ikke
større af, tværtimod...

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 14:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg har 256 MB RAM og 384 MB pagefile - No more and no less.
> Jeg regner med snart at få 256 MB RAM mere, men det bliver pagefile ikke

Page filen bliver på anbefalet 750-800 mb, medmindre du manuelt sætter den
til at væree mindre, men det er ikke Migro$`s mening at du skal det tror
jeg.
Som skrevet i en anden tråd er pagefilen anbefalet til en størrelse som er
1.5*ram (i dit tilfælde 1.5*128mb =384mb)
Hvad sker der så når du sætter 128mb mere i ?
(1.5*256=768)

Mvh Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-01-03 18:49

Du mener formentlig:
1.5*256=384 og 1.5*512=768

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 19:22

> Du mener formentlig:
> 1.5*256=384 og 1.5*512=768

Det har du nok meget ret i, men ihvertfald 1.5*rammængden
Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-03 01:46

In dk.edb.system.ms-windows, Jens <mkg2@jellingnet.dk> says...
> Hvad sker der så når du sætter 128mb mere i ?

Ingenting. Ikke i min maskine.

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 08:43

> In dk.edb.system.ms-windows, Jens <mkg2@jellingnet.dk> says...
>
> Ingenting. Ikke i min maskine.

Hehe god fornøjelse siger jeg bare

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-03 11:42

In dk.edb.system.ms-windows, Jens <mkg2@jellingnet.dk> says...
> Hehe god fornøjelse siger jeg bare

Hvad mener du med det?

Fra : Ligusterlogik

Dato : 16-01-03 16:18

det er er som regel kun et problem, hvis du kører med ex. 64-184 Mb Ram, at
for lidt "virtuel.RAM" spiller ind, kommer du over ex. 512, kan du faktisk
køre helt uden....

(er forsøgt på min maskine, men tilrådes ikke, da en blev "tung at danse
med")

det har jo også gang på gang vist sig, at MS's standard indstillinger, ikke
ligefrem er de mest intelligente...
Man kan med fordel selv ændre dem, og Hente adskillige ressourcer ud af
maskinen...

Maier

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 20:49

"Ligusterlogik" <ligusterlogik@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> ligefrem er de mest intelligente...
> Man kan med fordel selv ændre dem, og Hente adskillige ressourcer ud af

Det er rigtigt, man kan hente noget nogen stedder, men lige præcis ram kan
der jun bvlive for lidt af, og hvis man forsøger at starte èt program der
ikke er plads til i rammen og virtuel ram er sat til 0, hvad sker der så ?

En bil behøver i princippet igså kun 2 hjul, man skal bare køre

mvh Jens