ie6 - Rediger med?
Fra : Tine Müller

Dato : 14-01-03 16:12

I værktøjslinjen er der mulighed for at trykke på et ikon hvor man kan
redigere med Word og Notesblok. Er det muligt at man her kan komme til at
vælge Dreamweaver Ultradev 4 som er den editor jeg bruger?

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Madsen

Dato : 14-01-03 18:21

Tine Müller skrev:

> [...]
> kan redigere med Word og Notesblok. Er det muligt at man her kan
> komme til at vælge Dreamweaver Ultradev 4 som er den editor jeg

Nu kommer det nok an på hvilket styresystem det drejer sig om, men
her hos mig på WinXP var det nok at gå ind i registreringsdatabasen
og finde følgende nøgle: [HKEY_CLASSES_ROOT\.htm\OpenWithList].
I den nøgle har jeg så lavet en ny værdi med navnet: Dreamweaver.exe
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/dw_reg.png>

Det har betydet at jeg har mulighed for at vælge Dreamweaver inde i
IE6 <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/dw_editor.png> og kan
derfor også få lov til at vælge Dreamweaver inde under Edit-knappen
i IE: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/dw_edit.png>

Nu ved jeg ikke hvad Ultradev 4's programfil hedder, men den hedder
nok ikke Dreamweaver.exe. Ultradev4.exe måske?

Madsen.

Fra : Tine Müller

Dato : 14-01-03 21:38

"Madsen" skrev
> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvad Ultradev 4's programfil hedder, men den hedder
> nok ikke Dreamweaver.exe. Ultradev4.exe måske?

Tak for dit svar.
Jeg bruger Windows XP Professional og programmet hedder UltraDev.exe. Jeg
har gjort nøjagtigt som du har vist, men kan desværre ikke vælge editoren.
Jeg har også prøvet at starte computeren op påny uden held. Har du et andet
forslag?

Fra : Madsen

Dato : 14-01-03 22:10

Tine Müller skrev:

> [...]
> desværre ikke vælge editoren. Jeg har også prøvet at starte
> computeren op påny uden held. Har du et andet forslag?

Det er underligt. Jeg har lige prøvet på Win2000 og IE6 og der kan
jeg ikke få det til at virke som beskrevet, men det virker altså
som sagt på WinXP her.

Hvis jeg støder på andre metoder, så skal jeg nok give lyd.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-01-03 23:08

Madsen skrev:

> Det er underligt. Jeg har lige prøvet på Win2000 og IE6 og der kan
> jeg ikke få det til at virke som beskrevet, men det virker altså
> som sagt på WinXP her.

Og nu gør det også på Win2000.

Jeg har fundet et script som en eller anden MVP har skruet sammen.
Det laver sådan set, så vidt jeg lige kan se, den samme ændring
som jeg beskrev tidligere, men prøv lige om det ikke virker hvis
du bruger det i stedet.

Du kan hente scriptet her: <http://www.billsway.com/vbspage/>
(Add New Internet Explorer 5+ Editor)
Bemærk at der står: Script revised 28 Oct, 2001 to work with IE6.

Når du kører det så kommer der en dialogboks op på skærmen hvor du
skal skrive den fulde sti til UltraDev.exe. Hvis du f.eks. har
installeret UltraDev i C:\Programmer\Dreamweaver\Ultradev, så skal
der stå: C:\Programmer\Dreamweaver\Ultradev\UltraDev.exe i dialog-
boksen. Når det er på plads og du klikker OK, så får du mulighed
for at vælge om Ultradev også skal være den der starter når du
vælger 'Vis kilde' inde i IE. Herefter bliver scriptet kørt.

Det er nok en god idé at genstarte når scriptet er kørt. Herefter
burde det være muligt at vælge Ultradev på listen inde i IE. Hvis
ikke, så begynder det at blive mystisk. :)

Madsen.

Fra : Tine Müller

Dato : 15-01-03 09:23

"Madsen" skrev
> [...]
> burde det være muligt at vælge Ultradev på listen inde i IE. Hvis
> ikke, så begynder det at blive mystisk. :)

Hej Madsen
Du er bare fantastisk, mange tak. Nu virker det, og jeg behøvede endda
ikke at starte computeren påny.

Nu er jeg bare lidt ked af, at hvis jeg bare lige skal se nogle koder i en
hjemmeside, så åbner Dreamweaver op, men det er til at leve med. Det bedste
ville være, hvis det stadigvæk var Notesblok som viste koderne, og at man så
yderligere kunne vælge Dreamweaver fra værktøjslinjen. Ja, nu er jeg nok
besværlig, men jeg ved, at det har kunnet lade sig gøre.

Virker det på samme måde hos dig?

Fra : Tine Müller

Dato : 15-01-03 11:57

Jeg har fundet ud af, at når jeg vælger rediger med Dreamweaver fra
værktøjslinjen, så kan den ikke vise sider med frames, men det kan word
godt. Sider uden frames vises fint. Hvad er dine erfaringer med dette?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-03 13:33

Tine Müller skrev:

> Du er bare fantastisk, mange tak. Nu virker det, og jeg
> behøvede endda ikke at starte computeren påny.

Også tak (til Madsen) herfra - fik lige sat min yndlingseditor ind.

> Nu er jeg bare lidt ked af, at hvis jeg bare lige skal se
> nogle koder i en hjemmeside, så åbner Dreamweaver op, men det
> er til at leve med.

Hvis du vil have notepad "tilbage" i vis kilde, så find nøglen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\View Source
Editor\Editor Name, og ret værdien til notepad.exe.

Jeg er til gengæld lidt ærgerlig over at ikonet (Homesite) ikke
vises på menulinjen - dvs. det vises fint når man klikker på pilen
(så man kan se alle definerede editorer), men ikke på selve
menulinjen. Nogle ideer til hvorfor?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-03 14:27

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

> [...]
>vises på menulinjen - dvs. det vises fint når man klikker på pilen
>(så man kan se alle definerede editorer), men ikke på selve

Fordi den ikke er valgt som default htmleditor i
internetindstillinger => programmer tænker jeg.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-03 14:34

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fordi den ikke er valgt som default htmleditor i
> internetindstillinger => programmer tænker jeg.

Jo - det er den skam. Det er også det program der åbner hvis man
klikker på edit, ligesom der korrekt står "rediger med Homesite"
når man holder musen henover ikonet. Det er kun selve ikonet der
mangler.

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 01:21

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Det er kun selve ikonet der mangler.

Jeg har heller ikke ikonet for Dreamweaver og Notepad som er
de to andre editorer jeg kan vælge udover MS Word for Windows.
Hvis Word er valgt som standard editor, så ser det ud som på:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/dw_edit.png>.

Hvis de to andre er valgt, så får de bare dette ikon:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/dw_ikon.png>

Hvorfor kan jeg pt. heller ikke gennemskue.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 01:21

Tine Müller skrev:

> Virker det på samme måde hos dig?

Nej, for jeg svarede ikke ja til at 'View Source' også skulle
overtages af Dreamweaver, så den blev ved med at være sat til
Notepad her.

Det burde kunne rettes tilbage til Notepad med den metode som
Jens Gyldenkærne Clausen nævner.

Madsen.