MS Windows
briani 27239
Farligt at opgradere til XP ???
Fra : Vittrup

Dato : 14-01-03 15:25

Er der noget jeg skal bekymre mig om inden jeg opgraderer til Win XP? Jeg
har Win2000 nu.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-01-03 15:33

Glemte lige, at hvis det er en opdatering så er det simpelt at afinstallerer
igen og så er du automatisk tilbage til dit gamle progs.

--
\!/
(@@)

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fjern ** i e-mail ved svar

Fra : Vittrup

Dato : 14-01-03 15:48

Tak, Michael !!!

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 08:00

> [...]
afinstallerer
> igen og så er du automatisk tilbage til dit gamle progs.

Der kan du nok nemt risikere at blive skuffet.
Hverken XP eller W2K er noget man bare lige fjerner igen.

mvh Jens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-01-03 15:49

On Tue, 14 Jan 2003 15:24:52 +0100, "Vittrup" <Vittrup@audioteket.dk>
wrote:

>Er der noget jeg skal bekymre mig om inden jeg opgraderer til Win XP? Jeg
>har Win2000 nu.

Ikke udover at det er en dårlig idé at opgradere.
Formater og installér Xp istedet. Det er _aldrig_ optimalt at
opgradere os'er.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Luftkaptajnen

Dato : 14-01-03 21:44

Jeg ville nu beholde Win 2000.

Fra : Pico

Dato : 14-01-03 22:12

Luftkaptajnen wrote:
> Jeg ville nu beholde Win 2000.

Og hvad er begrundelsen for det ?
Pico

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-01-03 22:57

On Tue, 14 Jan 2003 22:11:54 +0100, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Og hvad er begrundelsen for det ?

Ja??? Jeg havde det da også fint med w2k, men Xp _er_ altså en tand
bedre både med stabilitet og features imo.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 08:03

> Ja??? Jeg havde det da også fint med w2k, men Xp _er_ altså en tand
> bedre både med stabilitet og features imo.

Sludder, w2k er den mest stabile her, men det er nok mere et spørgsmål om
arbejdsbetingelser fro XP og W2K.
Til spil og daglige programmer ville jeg tagge XP, men til office og andre
"kontor" pcèr blev det w2k.
(w2k har med SP3 næsten samme mulighedder som XP)

mvh Jens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-03 12:55

On Wed, 15 Jan 2003 08:03:09 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>"kontor" pcèr blev det w2k.
>(w2k har med SP3 næsten samme mulighedder som XP)

Hvorfor er w2k bedre til "kontor"? Office kører perfekt her og alle
programmer iøvrigt.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 17:22

> Hvorfor er w2k bedre til "kontor"? Office kører perfekt her og alle
> programmer iøvrigt.

Blandt andet fordi w2k er designet til NT firmanetværk med NT servere til at
tøjre brugerne, oprindeligt.

Xp er et produkt beregnet til private med et lokalnet af arbejdsgruppe
typen, og uden central server.

Office 2000 er designet til w2k, office xp er des......
I begyndelsen da w2k kom til DK var der ikke mange spil der ville med w2k,
men efter diverse SPèr r kommet til, kan det meste bruges, jeg formoder de
SPèr til w2k er dele fra xp, for at gøre det mere interessant for
virksomhedder at sende en medarbejder hjem med en pc til hjemmearbejde, som
kunne styres af firmaets server, det er ikke så ligetil med en xp, slet ikke
xp pro, jeg har forsøgt mig.

I 99 da jeg fik w2k pro var der ikke meget "hjemmeudstyr" der ville vise sig
for den, det er der nu.
(men der er ikke så meget aktiverings pjat i den)

mvh Jens

Fra : Vittrup

Dato : 15-01-03 09:03

Jeres diskussion giver mig et godt svar på nogle af de ting jeg var i tvivl
om. Men er der hardware/software som ikke kan virke under xp, som ellers
virker på de "gamle"?

Søren

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-03 12:54

On Wed, 15 Jan 2003 09:03:06 +0100, "Vittrup" <Vittrup@audioteket.dk>
wrote:

>Jeres diskussion giver mig et godt svar på nogle af de ting jeg var i tvivl
>om. Men er der hardware/software som ikke kan virke under xp, som ellers
>virker på de "gamle"?

Jeg har ikke hørt om probs med hardware til xp, pånær onboard devices.
Langt det meste software vrker under xp og spil det samme.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 17:27

> Jeg har ikke hørt om probs med hardware til xp, pånær onboard devices.
> Langt det meste software vrker under xp og spil det samme.

Alt hardware jeg har fra p200mmx til celeron 1.7 over et par amd 750 - 1100
kører xp uden problemer.
Det der gav problemer var at nogle producenter ikke var hurtigt nok ude med
nye drivere, som skulle godkendes af micro$, det er ikke et problem længere.

og så er der jo w98 mode i xp.

mvh Jens

Fra : Vittrup

Dato : 16-01-03 08:36

> og så er der jo w98 mode i xp.
>
> mvh Jens
>
> Vil det sige, at man kan køre et program der ellers kun er win 98 drivere
til ???

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-01-03 14:37

Nej.
Der findes ikke drivere til programmer.
Kun hardware har drivere.

Fra : Vittrup

Dato : 16-01-03 14:42

> Nej.
> Der findes ikke drivere til programmer.
> Kun hardware har drivere.

Nåh nej, selvfølgelig. Men jeg har altså et program der hører til en
"ledning" der kan bruges fra et analogt kamera til usb. Det kan kun virke
med win 98. Mon det kan virke under XP?? Det kan ikke under Win2000.

Søren

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 20:55

> [...]
> "ledning" der kan bruges fra et analogt kamera til usb. Det kan kun virke
> med win 98. Mon det kan virke under XP?? Det kan ikke under Win2000.

Hvilken w2k er det ?
En UK version eller en DK ?
Hvis du i dos på den skriver :
"mode con codepage" (uden gåseøjne)
Hvilket tal står der så. ? 837 eller 850 ?

mvh Jens som har et lignende program som ikke skulle kunne køre på w2k men
gør det alligevel......

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 20:56

> [...]
> "ledning" der kan bruges fra et analogt kamera til usb. Det kan kun virke
> med win 98. Mon det kan virke under XP?? Det kan ikke under Win2000.

Hvad hedder programmet ?
(da det er et camera der er involveret er der en driver til den )
Og hvilket camera er det ?
mvh Jens

Fra : Vittrup

Dato : 20-01-03 14:59

> Hvad hedder programmet ?
> (da det er et camera der er involveret er der en driver til den )
> Og hvilket camera er det ?
> mvh Jens
>
> Det er et Pinnacle Studio Action som med et kabel - fra analogt video til
usb - kan overspille analog video...

Fra : Jens

Dato : 20-01-03 19:01

> usb - kan overspille analog video...

ÆÆhhh............
Hvad præsist er det for noget, når jeg søger på "Pinnacle Studio Action XP
patches download" i google får jeg 952 hits.
Skriver jeg kun ".......................XP" får jeg 5600 hits godt og vel.

Og hvis det er "driver" istedet for "patches" vælter der også en del ind.
Jeg skal gerne søge et præcist lin, men det kræver et program navn, og et
versions nummer som du sikkert kan se under hjælp-info eller lignende i
programmet.

mvh Jens
Ps : her er et af dem jeg lige fandet men det er vist en "fremmedsk" side :
http://www.dystrybucja.ksk.com.pl/Drivers/pinnacle/sterowniki.idc?karta=Stud
io%20version%207

Fra : Vittrup

Dato : 22-01-03 08:34

> [...]
>
> mvh Jens
> Ps : her er et af dem jeg lige fandet men det er vist en "fremmedsk" side

Tak for din hjælp, Jens!
Jeg tror programmet er udgået. Det er bla. lanceret under Legos varemærke.
Jeg må vist forsøge at søge lidt mere på nettet..
Søren