Powerpoint2000 og dimensioner på præsentat~
Fra : Thomas Bang

Dato : 14-01-03 15:38

Kan jeg angive dimensionen på min præsentation i andet end cm?

Jeg vil gerne angive det i pixels, da det forekommer mig noget mere relevant
i forbindelse med en skærmpræsentation. alternativt vil jeg gerne vide
hvilket mål 1024x768 pixels svarer til i cm.

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : pre

Dato : 14-01-03 19:56

Her kommer vi ind på et lidt elastisk begreb. Hvis du viser din pp på
puterens skærm, så kan den efter forholdene ses i 800*600 pixels - eller
en af de andre standarder 1024*768 m. fl. Der tilpasses størrelsen,
næsten samme begreb som når Word viser en tekst og tilpasser
linielængden alt after de forhåndenværende grænser. Her taler man om
størrelser, der skifter mellem 0.22 og 0.29 mm. Ser vi på et digitalt
kamera er begrebet lidt mere konkret fordi 5Mio pixels skal hænge sammen
med dots pr tomme (DPI), og det henger igen sammen med skærmresolution
som generelt er 96 DPI. Se på din egen skærn. hvis den viser i
1024*768, så er 1024 så nogenlunde identisk med skærmens bredde.

Mon ikke vi bare skal være glade for at der er sørget for at tingene kan
fungere.

© pre 2002

:
[...]
: --
: MVH
:

Fra : Thomas Bang

Dato : 14-01-03 20:18

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke vi bare skal være glade for at der er sørget for at tingene kan
> fungere.

Det skal vi sikkert, men jeg ville nu gerne have en dimension i pixels, da
stort set det hele bliver lavet i Photoshop, og i 800x600 får jeg en dum
hvis ramme omkring, og i 1024x768 så får jeg ikke det hele med

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : pre

Dato : 15-01-03 18:13

Igen: Det er forskellige pixels der er tale om. Brug Photoshop til at
redigere billederne og til at sætte evt. effekter. Brug PP til at bygge
slides. Brug evt. Office Tools til at justere placeringer og til at
gruppere elementerne. Specielt de seneste PP versioner er fyldt med
effektive værktøjer der gør det overflødigt at hænge sig i teoretiske
mål.

F. eks. kan du bruge en autofigur, vel mest en firkant, som "fyldes" med
billedet, uanset faconen. Det kan låses fast til hjælpelinierne eller
låses sammen med andre figurer, og linierne kan uden videre fjernes
igen. Med lidt øvelse er det muligt at lægge et udvalg af billeder ud
på den grå ramme så det er nemt at klikke dem frem og tilbage.

Selvfølgelig kan du også bare indsætte billedet og så justere formatet,
på gammeldags vis.

: news:3e245d60$0$136$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...