Manglende kategorier i DMA
Fra : John Thomsen

Dato : 09-03-01 14:56

Sad sidste uge og så Danish Music Award .....
(gaaab, ku' man ikke ha' fundet et dansk udtryk?)

Musikken var stort set OK, men der var en del irritationsmomenter.

På det organisatoriske plan synes jeg det er ualmindelig plat og
dårlig smag med alt det junk, Casper kan nå at få fyret af. Det ku'
tydeligt høres i TV og er senere bekræftet af venner som var i Forum,
at hovedparten af hans udgydelser direkte faldt til jorden. Pinligt!

Samtidig havde man indført en 1-minuts begrænsning på taksigelserne;
det havde da været bedre at skære ned på Casper, så man dels ku' ha'
nået noget mere musik, hørt på kunstnerne samt måske TV-mæssigt få
vist nogle flere kategorier i sendetiden.

Men så savnede jeg iøvrigt også en hel del kategorier....
Det er klart at klassisk og jazz bør være to helt andre "grupper" med
egne "begivenheder" (de ville sikkert også betakke sig for at være med
i omtalte Forum-seance!)
Men hvor var f.eks. country-musikken, hvor var dansk-toppen etc. ???

Hvem afgør f.eks. om R&K, Brdr. Olsen, TV-2 m.fl. skal være i "rock"
kassen eller i "dansk" kassen; grænserne er flydende, og Henning Stærk
hører vel lige så meget til i "rock" som i "country".

Når alt kommer til alt, så handler det altså om at Plade-branchen
fejrer sig selv, og den ene nye sællert er vel li'så go' som den
anden? I USA sælger Garth Brooks langt mere end Michael Jackson, ikk?

Venligst
John

Fra : Anne

Dato : 09-03-01 15:41

Jamen jeg kan kun udbryde et : " HØRT!!!" Som diskuteret i en tidligere
tråd, så var de to værter dybt platte og yderst irriterende og tog noget af
glæde ved at se et show, som havde potentiale for at blive super med de
kunstnere der spillede...
- Anne

Fra : Gergen

Dato : 09-03-01 18:59

Anne <prinsesse*nospam*anne@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JX5q6.2135$lk1.51650@twister.sunsite.dk...
> [...]
af
> glæde ved at se et show, som havde potentiale for at blive super med de

Så må jeg udbryde "Uhørt". Det var netop værterne der gjorde det sjovt IMO!

--
Christian
-----

Fra : Anne

Dato : 10-03-01 09:09

Som jeg tidligere har sagt, kan jeg virkelig ikke se det sjove i, at CC
altid skal gøre tykt grin med andre mennesker. Den mentalitet bryder jeg mig
ikke om og han må virkelig have mindreværds følelser, siden han rakker andre
så meget ned. Men ok for mig at se er det også svært at måle sig med hans
kones succes i Big Brother Live.
- Anne

Fra : Kykkel

Dato : 09-03-01 20:26

Jeg må give dig delvist ret i dine irretations-momenter. Selv synes jeg da
at det var sjovt, men der var til tider at det blev for meget. F.eks. alt
det info som kom om de forskellige kunstnere i den lille kasse på skærmen
meget af det var da sjovt at læse, men jeg tvivler på at der var noget af
det som var sagligt, for nogen gange er det nu da rart nok at få lidt af
vide om et band man ikke kender alt for godt - men her var(som jeg så det)
opspind...DET blev for meget.
Noget andet var præsentationerne af de nominerede... hvis man ikke fulgte
med så hørte man det sku' ikke for de 2½ sek.(som det tog dem at sige navne
på alle de nominerede) var alt for kort tid.

Det virkede meget "forjappet" det hele - skulle alle de medvirkende nå et
eksprestog eller ligende?

Når de nu har 2 kanaler hvorfor bruger de ikke den ene til Music Awards, og
glemmer reklamerne den ene aften?

Men ellers var det da udmærket...

Fra : John Thomsen

Dato : 13-03-01 14:06

On Fri, 09 Mar 2001 19:25:38 GMT, "Kykkel" <Kykkel@sol.Dk> wrote:

> [...]
>på alle de nominerede) var alt for kort tid.
>
>Det virkede meget "forjappet" det hele - skulle alle de medvirkende nå et

Jeg synes også det var uforskammet kort; der burde ha' været en 10-15
sekunder minimum af hver af de nominerede. Til et show af den kaliber
- og husk de egentlige værter er pladebranchen selv - må de da være
klare over at en lang seere ikke nødvendigvis kender alle de
nominerede numre. Så hvorfor snyde dem for en ordentlig "mundsmag" så
nogle flere måske går hen og køber pladerne bagefter...

Hvis de havde skåret ned på CC, så havde de såmænd nået toget
alligevel.... )

Venligst
John