Skærme
Fijala 3554
ATT: //dento// Thomas Krag & Martin S. og ~
Fra : JH

Dato : 14-01-03 13:51

Kan jeg ikke lige få jeres kommentar til følgende:

Efter alt denne snak om mørke og lyse områder på samsung skærme, har jeg nu
selv lagt mærke til visse særheder på min egen Samsung Syncmaster 152S.

Der er 2 ting som undrer mig:

Problem 1: Den øverste kant af skærmen er mørkere end resten. Hvis jeg ser
ned på skærmen skråt ned ovenfra så ses det ikke, men hvis jeg sidder lige
foran skærmen, så er det ret tydeligt.
(Jeg har også prøvet at tippe skærmen 90 grader for at se om det skulle være
noget med lysindfald, men problemet drejer bare med, så det så sidder i
højre side.)

Problem 2: Hvis jeg har et meget mørkt billede på skærmen eller helt sort,
så er der lysere områder ude i siderne af skørmen.

Jeg har taget et par billeder, som jeg har smidt i dk.binaer. De er taget
fuldstændigt vinkeltret for skærmen. Er der nogle som kan fortælle mig om
det er en fejl i skærmen, eller om det bare er noget som man må acceptere ?

Jeg spekulerer selv på om der i alle sider af skærmen sidder en pære til
baggrundslys, og at den øverste så er røget en tur...

JH

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-01-03 16:20

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse

: Er der nogle som kan fortælle mig om
: det er en fejl i skærmen, eller om det bare er noget som man må acceptere
?

Jeg ville absolut ikke acceptere det! Jeg ved ikke hvad det skyldes, men få
den byttet. Ellers vil du fortryde du ikke fik gjort det. Jeg har endnu ikke
fået min byttet endnu (venter stadigvæk på den nye), men jeg vil fandeme
have en der er i orden. Selvom jeg bliver ikke overrasket hvis jeg skal
bytter 2-3 gange efter al denne snak her i gruppen. Det må da ikke kunne
betale sig for producenterne med den store fejlprocent?

/ / dentro / /

Fra : Thomas Krath

Dato : 14-01-03 17:01

> Kan jeg ikke lige få jeres kommentar til følgende:

Thomas Krag - er det mig du mener ? Jeg hedder Thomas Krath !!

> Samsung
> Syncmaster 152S.

Jeg har samme skærm... ca. 1 uge gammel.

> Der er 2 ting som undrer mig:

Fortæl...

> Problem 1: Den øverste kant af skærmen er mørkere end resten. Hvis
> jeg ser ned på skærmen skråt ned ovenfra så ses det ikke, men hvis
> jeg sidder lige foran skærmen, så er det ret tydeligt.

Okay... jeg har ikke et lign. problem.

> Problem 2: Hvis jeg har et meget mørkt billede på skærmen eller helt
> sort, så er der lysere områder ude i siderne af skørmen.

Sådan er det også på min. På min er det ikke specielt voldsomt, og ser
ingen grund til at bytte den på denne baggrund.

> [...]
> taget fuldstændigt vinkeltret for skærmen. Er der nogle som kan
> fortælle mig om det er en fejl i skærmen, eller om det bare er noget

Problem 1 _er_ en fejl i forhold til min skærm.

Prbolem 2 må du acceptere.

... i øvrigt omtaler du ikke noget omkr. pixelfejl - har du ingen ? Jeg har
en enkelt, men den sidder et sted hvor du ikke ser det (_helt_ ude i hjørnet
på skærmen i venstre hjørne i toppen).

> Jeg spekulerer selv på om der i alle sider af skærmen sidder en pære
> til baggrundslys, og at den øverste så er røget en tur...

Don't know.

Jeg synes min kører ganske godt. Det er selvfølgelig ikke et lige så godt
billede som lillebroderens 959NF selvom prisen dog er den samme, men jeg har
betalt for at få plads på mit skrivebord, og det har jeg fået Endvidere
ser den da også lidt smart ud, og den er meget behagelig at arbejde ved....
så jeg er godt tilfreds.

I øvrigt kan jeg lige nævne at den sagtens kan køre spil _uden_ problemer,
selvom det eks. er en anden oplsøning en den jeg kører med på skrivebordet
(tidl. problem med fladskærme).

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Anders [4200\)

Dato : 15-01-03 19:10

Vil du ikke være sød at sende de 2 billeder til mig?!?!

Kan nemlig ikke finde dem.

Mvh. Andes

Fra : Anders [4200\)

Dato : 18-01-03 14:08

Har lige set dem. Det med lyset må du nok leve med, men det andet med at den
er mørk foroven er da en klar fejl.

Mvh. Andere (som dog har en Mermaid Ventura 15" som han er ganske tilfreds
med ) :)

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-03 17:55

> Mvh. Andere (som dog har en Mermaid Ventura 15" som han er ganske
> tilfreds med ) :)

Jeg har en Samsung SyncMaster 152s, mon ikke også "JH" kan blive tilfreds
med sin når den er byttet?

--
Mvh/Thomas Krath

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : JH

Dato : 17-01-03 21:23

>Thomas Krag - er det mig du mener ? Jeg hedder Thomas Krath !!

Ups sorry!

Tak for svarene, også til //dento//.
Jeg har bestemt mig for at ringe til antaservice. Lidt surt da skærmen er
fri for pixelfejl.

Lige et andet lille spørgsmål.
Begynder jeres skærme også at give en svag hyletone hvis i skruer ned for
lysstyrken ?
Her hylder den når jeg kommer ned under 40.

JH

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-03 08:28

> Lige et andet lille spørgsmål.
> Begynder jeres skærme også at give en svag hyletone hvis i skruer ned
> for lysstyrken ?
> Her hylder den når jeg kommer ned under 40.

Nixen.. min står på 19 og kører uden problemer...

Surt at du skal sende en pixelfri skærm retur (

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-01-03 13:58

> Nixen.. min står på 19 og kører uden problemer...
>
> Surt at du skal sende en pixelfri skærm retur (

Det ved jeg snart ikke... Hvis jeg fik en pixelfri TFT skærm, ville jeg
sq osse sende den retur.

- Martin

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-03 17:40

> Det ved jeg snart ikke... Hvis jeg fik en pixelfri TFT skærm, ville
> jeg sq osse sende den retur.

Du ved vel hvad jeg mener ?