Forslag til wireless løsning
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 14-01-03 13:39

Hej

Jeg har et kabelmodem - men mit antennestik kommer ind i stueplan og mit
kontor er i kælderen.

Jeg vil gerne undgå at skulle bore genne etageadskildelsen, så jeg søger
forslag.

Jeg har 4 PC'ere der skal på forbindelsen så jeg har planlagt køb af en
router.

Spørgsmålet er om routeren skal være en trådløs og der så skal trådløse
netkort i hver PC eller om der er mulighed for at købe 2 bokse der trådløst
kan forbinde kabelmodemet med en 'normal' router.

Hvad gør I selv/anbefaler I?

Mvh
Frank

Fra : Nick

Dato : 14-01-03 14:04

"Frank Allan Rasmussen" <far@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
trådløst
> kan forbinde kabelmodemet med en 'normal' router.

Sæt f.eks. en trådløs router op i forbindelse med dit kabelmodem, og sæt så
et almindeligt trådløst access point op der hvor dit LAN skal være.

Se evt. disse produkter som eksempel:
http://www.danbit.dk/produkter/2125.phtml og
http://www.danbit.dk/produkter/2126.phtml

/Nick