Pentium 4 stik
Fra : Martin S.

Dato : 14-01-03 12:18

Hvis man har et P4 bundkort og en PSU med det lille P4 stik, skal man så
bruge det alm. lange power stik også??

MVH Martin

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-01-03 12:24

Martin S. <feedback56@hotmail.com> skrev:

> Hvis man har et P4 bundkort og en PSU med det lille P4 stik, skal man
> så bruge det alm. lange power stik også??

Efter "sigende" skulle det ikke betyde noget.
Men det skader jo/vel ikke?

Har selv ledt en del efter svar på dette spørgsmål, som efterhånden er
stillet så mange steder, at kvalificerede svar drukner i mængden af
"halvdårlige" svar.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Martin S.

Dato : 14-01-03 12:44

Fischer & Døssing <tmp@REMOVE_THISfischer.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e23f342$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Efter "sigende" skulle det ikke betyde noget.
> Men det skader jo/vel ikke?
[...]

Det er ikke til at vide om det skader... jeg har for nylig siddet med et
helt nyt P4 bundkort som gik død efter 1 time. Jeg prøvede efterfølgende at
få liv i det med 3 forskellige PSU'er (også én uden P4 stik), men blæseren i
PSU'erne kørte ikke engang rundt, så bundkortet var DØDT!

/Martin

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-01-03 16:29

> [...]

> efterfølgende at få liv i det med 3 forskellige PSU'er (også én uden
> P4 stik), men blæseren i PSU'erne kørte ikke engang rundt, så

Jeg er ikke sikker på jeg forstår.
Er din pointe, at det skadede dit bundkort fordi du satte begge stik i?

Fra : Steen F.

Dato : 14-01-03 21:24

Fischer & Døssing <tmp@REMOVE_THISfischer.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e242cb5$0$130$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er ikke sikker på jeg forstår.
> Er din pointe, at det skadede dit bundkort fordi du satte begge stik i?

Ja
Eller rettere; jeg ved ikke om det har haft nogen indflydelse på at
bundkortet gik død. Men der stod intet i manualen til bundkortet om at man
IKKE måtte forbinde begge stik på én gang, så jeg er lidt i tvivl.

/Martin

Fra : Bachelor®

Dato : 14-01-03 16:51

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:b00rii$kdpc8$1@ID-171772.news.dfncis.de...
> Hvis man har et P4 bundkort og en PSU med det lille P4 stik, skal man så
> bruge det alm. lange power stik også??

Det har jeg da gjort i de systemer jeg har lavet, var ikke klar over,
at den kunne undværes ?

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 14-01-03 17:56

Må jeg så lige spørge engang?

Jeg har sat de 2 specielle P4 stik og det alm. ATX strømstik på boardet.
altså hele 3 stik som omhandler noget med strøm.

Men jeg har det problem at computeren ikke starter før jeg har trykket på
powerknappen 2 gange.
Jeg har spurgt i gruppen omkring dette problem, men ingen har kunnet svare.
Jeg har prøvet adskillige PSU'er og kabinetter = stadig samme problem.

Kan I svare på, om der sidder for mange stik på boardet?

Boardet er et Soltek SL-85DRV2.

mvh
Bri@n

Fra : testpersonen

Dato : 14-01-03 18:03

"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote in message
> Jeg har sat de 2 specielle P4 stik og det alm. ATX strømstik på boardet.
> altså hele 3 stik som omhandler noget med strøm.
> Kan I svare på, om der sidder for mange stik på boardet?

Prøv evt. og fjerne HD stikket (atx dimsen) og lad p4 stikkene side og se om
det er samme problem :)

Testpersonen