MS Windows
briani 27239
Flytte "My documents" til andet drev i xp ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-01-03 11:43

Hvordan er det lige man flytter hele my documenst folderen i win xp pro til
et andet drev så win xp pro automatisk slår op på dette drev med my
documents HVER gang i explorer ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 12:33

In article <1ulnefapej72s.170i5ea66nnvq$.dlg@40tude.net>,
dr.ralph@removesol.dk says...
> Hvordan er det lige man flytter hele my documenst folderen i win xp pro til

Prøv at hive fat i TweakUI

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-03 14:49

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev :

>Prøv at hive fat i TweakUI

Anbefales ikke at bruge til at flytte specielle mapper i XP.

Se evt. screenshot
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/tweakui.png

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 14-01-03 14:16

Login og højreklik på "My Documents"! Herfra går det bare derudaf! Du skal
have adm. rettigheder for at kunne dette!
Internet sider gemmes også default under "XP-installations-drev\documents
and Settings\username..." og de kan fylde meget! Flyt dem ved at åbne
Internet explorer, tryk på "funktioner-internetindstillinger", så ser du
det!

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-03 14:45

> [...]

>Hvordan er det lige man flytter hele my documenst folderen i win xp pro til
>et andet drev så win xp pro automatisk slår op på dette drev med my

Du trækker den blot over på den nye plads (flytter - ikke
kopiere) og Windows finder selv ud af den nye placering.

Fra : Jan V.

Dato : 14-01-03 16:30

> Du trækker den blot over på den nye plads (flytter - ikke
> kopiere) og Windows finder selv ud af den nye placering.
>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Gad vide om det også virker på en Win 2000 Terminal Server ???

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-03 17:41

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev :

>Gad vide om det også virker på en Win 2000 Terminal Server ?

Ingen anelse, men kan der ske noget ved at prøve?

Du kan vel bare flytte den tilbage, hvis det ikke virker.

Fra : Jan V.

Dato : 15-01-03 07:34

> [...]
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Tja, et eller andet bliver jeg nødt til at gøre, jeg har slemme
pladsproblemer på min Terminal servers C: drev

Jan

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 10:01

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, et eller andet bliver jeg nødt til at gøre, jeg har slemme
> pladsproblemer på min Terminal servers C: drev

Den Terminal server, er det en w2kAS ?
Hvis det er kan du sætte et discdrev mere i den, og i
computeradministrationen lave partitioner og istedet for at give dem
bogstaver sætte dem på dit c drev så det bliver større.

I brugerpolitikken kan du som noget af det sidste som administrator
"redirecte" brugeres dokumenter, billedmapper, og andre personlige mapper
til andre placeringer.

mvh Jens

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-01-03 16:20

On Tue, 14 Jan 2003 11:43:19 +0100, Dr.Ralph wrote:

> Hvordan er det lige man flytter hele my documenst folderen i win xp pro til
> et andet drev så win xp pro automatisk slår op på dette drev med my
> documents HVER gang i explorer ?

Tak for svar - troede man skulle ind i registry og lege før xp fattede det.

Nu vi er ved at flytte mapper, så har jeg indtil nu brugt traditionelt drag
& drop, når jeg skulle lave back up af vigtige data filer, men hvilkee
programmer er i grunden egent til at tage backup af en komplet disk (i
dette tilfælde en disk på 36 GB, der KUN skal indeholde min document mappe
& data filer (jpeg's, photsohop filer, bitmaps mm)- og kopiere indholdet
af denne disk over i en folder på en IDE RAID 1 disk - og gøre det på en
sådan måde, at indholdet af den gamle backup folder slettes HVER gan der
foretages denne backup kopiering af hele indholdet på disken ?

Jeg vil ikke få behov for at lave et image af en disk med system filer,
hvor det kunne tænkes at man skulle genetablere en komplet win xp inkl.
programmer - jeg har KUN behov for at flytte en disk med data på - derfor
behøver programmet faktisk ikke være ret komliceret - bare det er program
der vil foretage backuppen f.eks 1 gang ugentligt, og kun skal indstilles
til dette 1 gang - og herefter kan gøre det med 1 eller 2 klik - og f.eks
kan sættes til at slette destinationsfoleren HVER gang der kopieres over ?

Jeg ved Norton Ghost og Drive Image er gode backup programmer, men ved ikke
om de er mere beregnet til at kopiere system diske med - jeg kan sagtens
bruge noget mere enkelt end dette. Er der nogle der kender til stones
kopikontrol - og ville dette lille program ikke kunne klare mine behov ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph