Manglende lysstyrke/luminans fra AGP-kort
Fra : Henrik Olsen

Dato : 13-01-03 23:44

Jeg er stødt ind i et underligt problem med et ECS K7SEM (ver. 1.x) bundkort
angående lysstyrken, som det anvendte grafikkort kan få skærmen til at
afgive. Der er brugt en prof. skærmkalibrator til at foretage lysmålingerne.
En Sony GDM 400PS 19"-skærm i den gode ende er brugt.

Hvis jeg anvender bundkortets indbyggede AGP grafikkort _eller_ et separat
AGP-kort, så kommer jeg højst op på en luminans på omkring 50-60. Anvender
jeg derimod et billigt separat PCI-kort (ATI), så kommer jeg let op på de
85-95, som er målet ved skærmkalibreringen.

Det anvendte separate AGP-grafikkort (Innovision GeForce2 MX400) er afprøvet
i andre maskiner med bundkortene ECS K7S5A og ASUS K7V, og begge steder gav
det fine luminansniveauer.

Spørgsmålet er så nu, hvorfor jeg ikke kan få nok knald på luminansen, når
AGP-grafikkort anvendes i K7SEM-kortet?

Hjælp modtages overordentligt gerne, da frustrationen er ved at brede sig...

Fra : The Amazing Grace

Dato : 15-01-03 17:13

Henrik Olsen wrote:

> [...]
> AGP-grafikkort anvendes i K7SEM-kortet?
>
> Hjælp modtages overordentligt gerne, da frustrationen er ved at brede sig...

Jeg ved godt at dit spørgsmål drejer sig om bundkortet, men måske kan du
løse problemet ved at få skærmens følsomhed justeret.

Min EIZO F520 har en menu, hvor man kan vælge signalniveau, 0,7 eller 1
volt. Vælger man 1 volt bliver billedet meget mørkt - 0,7 giver normal
lysstyrke. Måske har din Sony en lignende indstilling. Ellers kan det
måske justeres på et værksted.

VH

Mads Hansen
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.