P-pille-(over)pris
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 13-01-03 21:48

Hejsa.

Jeg ringede til vores dyrlæge i dag for at forhøre mig om p-piller til
tøserne. Fik at vide, at prisen var 182 kr for 60 stk. Nu havde jeg på
forhånd været på apoteket og spørge til deres pris - den var 111 kr for 60
stk. Så da jeg hørte dyrlægens pris, bad jeg i stedet om at få en recept, så
jeg kunne gå på apoteket. Men det skulle de have 200 kr for!!! Recepten
gælder til 5 udleveringer, så apoteket er stadig billigst. Men jeg synes
altså det er urimeligt at kræve 200 kr for en recept. Der hører jo ikke en
konsultation til eller noget, jeg kunne bare komme ned og hente den (eller
pillerne).

Betaler I andre lige så meget?

Mvh. Else.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-01-03 22:01

Hej

Nej, køber dem ved dyrlægen til ca. 125 kr. for 6 0 stk. uden nogen gebyrer
af nogen art

MVH
Gitte

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-01-03 22:02

Else Gyldenkærne <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg ringede til vores dyrlæge i dag for at forhøre mig om p-piller til
> tøserne. Fik at vide, at prisen var 182 kr for 60 stk.

Det er da billigt. Har lige givet 279,- hos Tilst DYREhospital.

--
M.v.h Niels
Fjern hovedpinen ved privat svar.

Fra : Marie-Louise

Dato : 13-01-03 22:10

> [...]
> konsultation til eller noget, jeg kunne bare komme ned og hente den (eller

Det lyder underligt. Jeg ringede bare til min dyrlæge da jeg skulle have nye
p-piller til tøsen. De ringede en recept ind på apoteket, og det kostede mig
ikke en krone. Jeg kan desværre ikke på stående fod huske hvad selve
pillerne kostede.

Marie-Louise

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 13-01-03 22:22

Marie-Louise skriver:

> [...]
> p-piller til tøsen. De ringede en recept ind på apoteket, og det kostede mig
> ikke en krone. Jeg kan desværre ikke på stående fod huske hvad selve

Ja, sådan er det da også foregået da vi brugte p-piller til hystaderne... tror
pillerne kostede kr. 60 pr. 20 stk.
Hilsen Dorthe

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 13-01-03 22:28

Hejsa!

Har betalt nogenlunde det samme for den recept (dog ikke på p-piller, men
penicelin)
Men jeg vil give dig ret i at det er møj dyrt!

MVH. Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-03 22:14

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> [...]
> til tøserne. Fik at vide, at prisen var 182 kr for 60 stk. Nu havde
> jeg på forhånd været på apoteket og spørge til deres pris - den var

P-piller er bare dyre. Både til dyr og mennesker.

Jeg ville også bare lige komme med et lille link, hvor man kan se
produktinformationer og priser på samtlige godkendte lægemidler i
Danmark, både til human og veterinær brug. Produktinformationerne er
noget mere udførlige end dem der er i pakken, så pas på, man kan meget
nemt få bivirkninger, bare ved at læse om dem! ;)

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/

Man klikker på "Lægemiddeloplysninger" i venstre side og her kan man
så finde både produktresumeer og priser.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Ida

Dato : 14-01-03 14:26

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse > Jeg
> [...]
>
> http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/
>
> Man klikker på "Lægemiddeloplysninger" i venstre side og her kan man
> så finde både produktresumeer og priser.

Jeg har været inde og søge på Perlutex, som er de p-piller jeg bruger : 77
kr på recept.

Jeg har været ude for det samme med en recept på øjendråber, hvor dyrlægen
havde glemt at skrive, at det var til dyr. Prisen var i dette tilfælde også
en del lavere end jeg var vant til.

Er der virkelig så meget forskel på prisen, om man køber dem til dyr eller
mennesker, når produktet er det samme ?

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-01-03 17:30

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev...
> Er der virkelig så meget forskel på prisen, om man køber dem til dyr eller
> mennesker, når produktet er det samme ?

Ja, for du får en del af din egen medicin dækket via sygeforsikringen - det
gør dyrene ikke...

Mvh. Camilla

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 13-01-03 22:17

Tjah - jeg har lige stået hos dyrlægen I DAG (Silk og Ce'Nedra til
årligt tjek) og proklameret at Polgara OVERHOVEDET ikke har vist nogen
tegn på løbetid endnu - og her til aften synger hun små søde sange,
ruller sig på gulvet og er MEGET kælen *SUK* Så jeg kommer vist snart
til at skulle besøge ham igen!

/Pernille (og løbemissen, der samler kræfter til en ny omgang serenader
kl. 3 i nat...)

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 13-01-03 23:38

Hejsa Else

Jeg giver ca 1 krone pr pille og 77 for en recept ved dyrlægen, pillerne for
jeg på stedet når jeg er der.

hilsen Sanne

Fra : Pia J

Dato : 14-01-03 07:42

Jeg må indrømme jeg synes generelt ikke klinikken ligger i den billige ende.
Jeg har i hvert fald aldrig betalt for at få en recept! Har sågar fået en
fra min gamle dyrlæge for noget hun havde undersøgt tidligere, da vi var
flyttet herned og lige havde kasseret den første dyrlæge vi prøvede.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 14-01-03 09:42

Til gengæld har jeg så lige været dernede gratis med Mivs der havde en
allergisk reaktion på de selvopløselige tråde - 2 sprøjter og xtra
penicillin med hjem. Mon ikke det udligner sig i sidste ende?

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-01-03 13:46

Vi giver også 180 kr for 60 stk, inkl. recept. Vi købte sidst for et år
siden og vi har stadig 35 p-piller tilbage, pga Vianna har været
drægtig, og her om vinteren går hun ikke i løbetid, så hun ahr ikke
været på pillerne i et par mdr. Så her synes jeg pengene er givet meget
godt ud

Venlig hilsen
Louise Viborg
Katteri Shuno Zahra