Clockfrekvens på Pentium (1) processor.
Fra : Lars Hjortø

Dato : 13-01-03 21:23

Hej med jer.

Jeg har to gamle PC'ere stående som jeg skal bruge til bl. a. en server. Den
ene har en 75 MHz Pentium og den anden har en 120 MHz Pentium. Kan det lade
sig gøre at bytte de to processorer rundt, og i så fald - hvordan gør jeg?
Er der jumpere der skal flyttes eller indstiller bundkortet sig selv ligesom
det gør med nyere processorer?

--
Venlig hilsen Lars.

Fjern nospam fra min mail-adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-03 23:22

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> wrote in

> [...]
> og i så fald - hvordan gør jeg? Er der jumpere der skal flyttes
> eller indstiller bundkortet sig selv ligesom det gør med nyere

Der er jumpere - jumperløst kom først noget efter Pentium-serien.
Du er næsten nød til at finde din manual. Men lykkes det ikke så kan du
måske være heldig på nettet. (google.com)

flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-01-03 09:59

Lars Hjortø wrote:

> [...]
> Er der jumpere der skal flyttes eller indstiller bundkortet sig selv ligesom

På mange bundkort er der trykt hvad de forskellige jumper-indstillinger
er til.
Så længe du ikke stiller på spændingen, tvivler jeg på du kan smadre dem.
Så vidt jeg husker er det 3,4-3,5 V for begge processorer, så det skal
der ikke ændres på.
75'eren kører 1,5 x 50 og 120'eren 2 x 60.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-01-03 16:46

--

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke ændres på.
> 75'eren kører 1,5 x 50 og 120'eren 2 x 60.

Øv, fandt ud af at den maskine hvor jeg ville flytte 120'eren over i kun kan
køre 90 MHz, så gider jeg ikke rode med det, men alligevel tak for hjælpen
til jer begge to.

Venlig hilsen Lars.