MS Windows
briani 27239
Acdsee Classic Problem?
Fra : Lars Hvidberg

Dato : 13-01-03 20:49

Hej

Jeg har installeret AcdSee Classic, til at se billeder med.
Men problemet er at XP som standart har sat Jgp filer til at åbne med en
"Preview" kommando, derfor bliver de ikke åbnet med Acdsee og
man kan ikker lave det om i "Folder options > File Types"

Hvordan løser jeg dette?

Mvh
Lars Hvidberg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-01-03 22:08

"Lars Hvidberg" <Admin@multipix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Preview" kommando, derfor bliver de ikke åbnet med Acdsee og
> man kan ikker lave det om i "Folder options > File Types"

Højreklik på din jpg fil mens du holder Skift nede. Vælg så undermenuen Åben
med
Så dukker en dialogboks frem, hvor du gerne skulle finde din ACDsee som du
markerer. Lige nedenunder sætter du flueben ved Brug altid det valgte
program.
OK og du er kørende.

Kurt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-03 23:11

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev :

>Højreklik på din jpg fil mens du holder Skift nede.

Åbn med er altid med i XP, man behøver ikke bruge [Shift]

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-01-03 00:26

> Åbn med er altid med i XP, man behøver ikke bruge [Shift]
>
> --
Det ved jeg godt, men da det er et spørgsmål som jævntligt er fremme, tog
jeg skift med, for så virker det i alle versioner af windows. Så burde der
ikke være nogen, som i morgen kan sige "når jeg højreklikker kan jeg ikke
vælge åben med"
Så jeg prøvede bare at være lidt på forkant, idet skiftetasten i xp ikke
ødelægger noget.

Kurt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-03 22:19

> [...]

>"Preview" kommando, derfor bliver de ikke åbnet med Acdsee og
>man kan ikker lave det om i "Folder options > File Types"

Højreklik på en *.jpg (og evt. andre billedfiler) og find ACDSee,
husk så at sætte et flueben ved at dette program altid skal
bruges.