MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2k - afslutte program (brute force)?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-01-03 20:39

Jeg har en gang i mellem et program som ikke kan lukkes, lige meget hvad!
Der er samme fejlmeddelse som når man forsøger at lukke programmer som er
nødvendige for at win2k kan køre. Findes der et program som kan afslutte
disse programmer...?

Fra : Ole C

Dato : 14-01-03 19:52

Brian Axelgaard skrev blandt andet:

> [...]
> programmer som er nødvendige for at win2k kan køre. Findes der et
> program som kan afslutte disse programmer...?

Der findes et program der hedder "EndItAll" - det kan muligvis hjælpe dig.
--
vh
Ole C

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 20:07

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendige for at win2k kan køre. Findes der et program som kan afslutte

"ctrl+alt+del" og afslut program i første fane tager livet af alt, også det
der ikke svarer.

mvh Jens

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 18-01-03 19:56

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "ctrl+alt+del" og afslut program i første fane tager livet af alt, også
det
> der ikke svarer.

Det er jo netop det der ikke kan lade sig gøre :(

Fra : alexandre

Dato : 18-01-03 22:50

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Jeg har en gang i mellem et program som ikke kan lukkes, lige meget
> hvad!
> "ctrl+alt+del" og afslut program i første fane tager livet af alt, også

Hej Brian.
Du kan søge på www.google.com efter kill.exe
det er også på microsoft websites ( sorry har ikke lige url ved hånden )

fra min egen computer :
1st : bruger jeg TLIST.exe for at finde den PID af den program som ikke
svarer
C:>tlist
0 System Process
4 System
296 smss.exe
344 csrss.exe
368 winlogon.exe NetDDE Agent
412 services.exe
424 lsass.exe

2nd : kører jeg kill.exe ( fx hvis jeg vil "kill" csrss.exe )
C:>kill 344 ( enter )

håber det hjælper.
hilsen
Alexander

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 03:44

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> hvad!
> er

> det
>
> Det er jo netop det der ikke kan lade sig gøre :(

Du skriver programmer, ikke processer .
Jeg har aldrig set et program der overlevede den knap da.
Men kik i system loggen hvad det er der går ned, det er måske bedre at finde
årsagen end at fjerne symptomet.

Mvh Jens