MS Windows
briani 27239
Pc vil ikke slukke
Fra : Michael

Dato : 13-01-03 20:08

hejsa efter installation af XP vil min pc ikke slukke af sig selv, den
kommer med du kan nu slukke computeren
som i gamle dage hvad er der galt
mvh Michael

Fra : kennybear

Dato : 13-01-03 22:37

Hej Michael

Du må fortælle lidt mere omkring om det er en upgrade du har installeret
ovenpå en gammel w95 eller w98? Har du tjekket i din BIOS om muligheden
kan slåes fra og til? Har du installeret XP inkompatible programmer,
drivere eller lignende?

Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-01-03 22:56

Michael wrote:
> hejsa efter installation af XP vil min pc ikke slukke af sig
> selv, den kommer med du kan nu slukke computeren
> som i gamle dage hvad er der galt
> mvh Michael

start - indstillinger - kontrolpanel - strømstyring -egenskaber for
strømstyring - avanceret - indstil de nødvendige parameter ifølge
dropdownboksen.

Hvis du har APM og systemet tillader dig at indlæse ACPI (se f.eks.
hjælpemenuen til XP) vil det ikke være noget problem at slå strømstyringen
til og du vil kunne forlade maskinen efter at du har slukket for den via
startknappen.

Hvis maskinen ikke understøtter APM, vil det ikke være muligt at få den til
at slukke selv.

--
ahw

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 20:09

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa efter installation af XP vil min pc ikke slukke af sig selv, den
> kommer med du kan nu slukke computeren
> som i gamle dage hvad er der galt
> mvh Michael

Åben kassen og flyt c discen over på det andet stik på samme ledning som den
sidder på nu, det rettede fejlen på min w2k efter samtlige bios og win
indstillinger var prøvet uden resultat.

mvh Jens