MS Windows
briani 27239
XP Remote Desktop
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-01-03 19:59

Hej.

Jeg har et problem med min Remote Desktop.

Lige gyldigt hvilken computer jeg prøver at tilslutte fra, til RDP'en,
bliver forbindelse afbrudt "pga. en netværksfejl".

I logfilen for RDP-maskinen, kan man se flg.:

Event Viewer (Event ID: 50, Source: TermDD)

--- klip ---
The RDP protocol component "DATA ENCRYPTION" detected an error in the
protocol stream and has disconnected the client.
--- klip ---

Det sker _hver_ gang.

Jeg har prøvet at afinstallere alle (ca. 5) tidligere installerede
patches. Da det ikke virkede, er de nu igen installeret.

Det er en XP Pro med SP1.

Håber der er nogen, der har en løsning/forklaring/et forslag. :(

/Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-01-03 22:46

Selvløst. Sad og rodede lidt med 'Services'...

Det virkede at sætte et flueben her:

Control Panel -> Computer Management -> Services -> Terminal Services
-> Properties -> Log On -> Allow service to interact with desktop ...

Hvordan det er blevet deaktiveret, må guderne vide. Eller Microsoft..
:)

/Henrik

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 16:58

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -> Properties -> Log On -> Allow service to interact with desktop ...
>
> Hvordan det er blevet deaktiveret, må guderne vide. Eller Microsoft..

Den er deaktiveret i xp pr default

mvh Jens

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-01-03 19:59

On Tue, 14 Jan 2003 16:57:36 +0100, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse

>Den er deaktiveret i xp pr default
[...]

Hrm. Det må være i SP1... Jeg har geninstalleret (læs: formateret og
installeret) XP op til flere gange. Jeg har aldrig skullet aktivere
den. Måske her jeg været heldig. :)

Det har altid været rigeligt at gå i System -> Remote og aktivere RDP.

/Henrik

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 00:29

> [...]
> den. Måske her jeg været heldig. :)
>
> Det har altid været rigeligt at gå i System -> Remote og aktivere RDP.

Jeg kiggede i en xp instaleret i søndags, der er ikke sp1 på den og der var
den deaktiveret, så derfor min melding.

mvh Jens