blod ved næsen?
Fra : Gidde

Dato : 09-03-01 13:03

Hejsa
Jeg har såmænd tænkt mig at kontakte min dyrlæge og få en tid til Freja,
men jeg vil dog lige høre om nogen kender fænomenet og evt. har et bud
på hvad det kan være.
Freja havde sidst vi var hos dyrlægen lidt blod ved det ene
næsebor...eller, det lignede i alt fald blod. Jeg mente dog, at det
skyldtes at hun var drønet lige ind i en træpersienne under leg med
Laban...hvilket hun nemlig gjorde. Men nu er det kommet igen..i begge
næsebor. Jeg prøvede at opløse et stykke af grumset i vand...det er
sådan noget brunligt, grågrumset noget....og det blev ikke rødt, så det
er jo nok ikke blod. Jeg er faktisk ret bekymret, for umiddelbart tænker
jeg jo luftvejsinfektioner ol., når min kat pludselig har noget siddende
i næseborene. Nogle bud?
Mvh. Gitte

Fra : Stine

Dato : 10-03-01 17:18

Hej

Hmmm, kan hun have været i noget der er støvet/snavset ??
Tja, tænker bare på at hvis jeg selv arbejder i f.eks. støvet jord ell.lign.
kan jeg også få sorte "bussemænner"
Kan katte også det ??
Stine

Fra : Gidde

Dato : 10-03-01 20:03

Hej Stine
Jeg har lidt de samme tanker oppe at vende....hun elsker nemlig at snuse til
jorden ved potteplanter osv.... Desuden er hun fuldstændig frisk og har fræs
sytten gange i døgnet (sammen med Laban) som altid. Hun spiser også helt
normalt...dvs. alt det hun kan komme i nærheden af
Men, bussemænd...jeg ville også godt vide om en kat kan have den slags, uden at
være syg???
- Gitte

Fra : Stine

Dato : 10-03-01 20:55

Det ville jeg også gerne vide )
Men jeg lagde tit mærke til at mine tidligere katte havde sort "flåd" fra
næsen efter at have været i halmladen.
Og Midi har det også nogengange, især når det er ved at være tid til
rengøring - eller måske når det burde have været gjort )
Stine

Fra : Carina Mia Boese

Dato : 10-03-01 22:26

Min Felix har tit sorte bussemænd jeg lige kan fjerne med en finger. Han har
lyserød snude, så det er meget let at se, når han skal have "pudset" næse.

Mvh
Carina

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 12-03-01 10:42

Ja her er det det samme. Neo får også altid samlet sig, en sort busser i det
ene næsebor. Og jeg kan også fjerne det med en finger.

Er sikker på at det bare er lidt støv og skidt.

Joan

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 12-03-01 11:01

Hej Joan
Ja, Frejas er forsvundet igen...og efter at have studeret det, er jeg også
overbevist om at det faktisk er bussemænner...advr.
Nu vil jeg lige holde lidt øje med det alligevel, og så ringe til dyrlægen, hvis
der kommer noget igen...hun er frisk som en havørn ellers, så jeg synes heller
ikke der er andre tegn, der peger i retning af årsag til bekymring...
Endvidere kan hun godt lide af møve næsen ned i urtepotter, bare for at snuse
til jorden, så skidt og støv har vel en årsag.
- Gitte

Fra : Nina

Dato : 12-03-01 11:59

Jeg har en rød kat der altid har "bussere" i næsen. Man vænner sig til at
pille dem ud
Hyg jer -

--
Hilsen Nina