Hvilken film?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 12-01-03 22:39

Hej gruppe

Jeg leder efter titlen på en film. Jeg mener den er med Gene Hackman i
rollen som en pensioneret spion. Hans kone bliver taget som gidsel i Berlin
mener jeg det er. Hans søn er også rodet ind i filmen (jeg mener han bliver
spillet af Matthew Broderick, men er usikker). Der er en scene på en
togstation med en handicappet mand som spiller violin (Mendelsohn). Såvidt
jeg husker er scenen vigtig i filmen. Filmen slutter af med at konen sidder
på en boobytrapped stol i en lade eller noget i den stil.
Jeg har været inde og kigge på IMDB men jeg synes ikke der er noget der
stemmer overens med det jeg husker.
Er der nogle af jer som kan hjælpe?

Mvh
Rasmus Jakobsen

Fra : -V-

Dato : 13-01-03 18:47

"Rasmus Jakobsen" <write_rnj@hotmailSLETDETTE.com> skrev:

> Jeg leder efter titlen på en film. Jeg mener den er med Gene Hackman i
> rollen som en pensioneret spion.
[snip]
>Hans søn er også rodet ind i filmen (jeg mener han bliver
> spillet af Matthew Broderick, men er usikker).

Det kan jeg godt forstå, det er nemlig Matt Dillon.

> Er der nogle af jer som kan hjælpe?

Vi kan prøve:
http://us.imdb.com/Title?0090130

En anden gang: start dit spørgsmål i en ny tråd.

-V-

Fra : Heidi

Dato : 13-01-03 20:04

-V- wrote:
> En anden gang: start dit spørgsmål i en ny tråd.

Har han da ikke gjort det? I min OE ser det da
ganske normalt ud...
Godt nok har indlægget været et døgns tid
undervejs, men det er set før.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : -V-

Dato : 13-01-03 20:59

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Har han da ikke gjort det? I min OE ser det da
> ganske normalt ud...
> Godt nok har indlægget været et døgns tid
> undervejs, men det er set før.

Mystisk. Forsinkede indlæg er set utallige gange, men...

Rasmus' originalpost står i _min_ OE som et reply på posten 'Hvilken film'
(30-10-02, Jakob Langeland).

Meget mystisk, Mr. Mox. (sorry, et levn fra min barndoms
detektivbogslæsning).

-V-

Fra : Heidi

Dato : 13-01-03 21:09

-V- wrote:
> "Heidi" <no-spam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Mystisk. Forsinkede indlæg er set utallige gange, men...
>
> Rasmus' originalpost står i _min_ OE som et reply på
> posten 'Hvilken film' (30-10-02, Jakob Langeland).

Nu har jeg ikke indlæg der er så gamle, så jeg skal da
ikke kunne sige om det er rigtigt.
Men er der ikke noget med, at hvis der bliver postet
to indlæg med nøjagtig samme subject, så kommer de
til at ligge i samme tråd?
Det har flere gange snydt mig i dk.test gruppen, hvor jeg
ikke kunne finde mit indlæg, fordi jeg bare havde skrevet
test som emne - og det var jeg ligesom ikke den eneste
der havde gjort

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-01-03 21:33

Således skrev "Heidi" <no-spam@adslhome.dk> i dk.kultur.film Mon, 13
Jan 2003 21:09:25 +0100:

>Men er der ikke noget med, at hvis der bliver postet
>to indlæg med nøjagtig samme subject, så kommer de
>til at ligge i samme tråd?

Det er vist Outlook Express, der gør det i sin standardopsætning.
Det kan ændres, det foresvæver mig at det har været oppe i OE-gruppen
her for nyligt.

Knud
--
I love cats ... they taste just like chicken

Fra : Heidi

Dato : 13-01-03 21:44

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
> standardopsætning. Det kan ændres, det foresvæver mig at
> det har været oppe i OE-gruppen her for nyligt.

Det jeg lige kunne finde i OE-gruppen vedr. det emne, da
var svaret vist bare, at sådan er opsætningen i OE, og der
kom ikke nogle forslag til at det kunne ændres.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-03 01:22

Heidi skrev:
> Det jeg lige kunne finde i OE-gruppen vedr. det emne, da
> var svaret vist bare, at sådan er opsætningen i OE, og der
> kom ikke nogle forslag til at det kunne ændres.

Ja, det kan ikke ændres, så vidt vides. Hvis emnelinjen er den
samme som et gammelt indlæg blandt ens hentede indlæg fra gruppen,
og hvis der ikke er nogen references-header, lægger Outlook
Express det nye indlæg i samme tråd som det gamle indlæg.

Hvis yderligere svar skulle være nødvendige:
FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 14-01-03 18:13

> Vi kan prøve:
> http://us.imdb.com/Title?0090130

Har du (eller andre) et bud på den danske titel?

> En anden gang: start dit spørgsmål i en ny tråd.
Det gjorde jeg nu også, men det bliver vist også opklaret i den anden tråd

Tak for hjælpen ellers.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-01-03 23:58

Rasmus Jakobsen wrote:

> Har du (eller andre) et bud på den danske titel?

Den hed "Manden fra Berlin".

MVH
Jens

Fra : -V-

Dato : 15-01-03 09:02

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev:

> Den hed "Manden fra Berlin".

The Package? Med Gene H og Tommy Lee Jones?
Med en søn og en violinspillende knægt?
Næppe.

Men Berlin er rigtigt.

Du er ellers altid så velinformeret, Jens, men her tager du vist fejl.

-V-

Fra : N/A

Dato : 15-01-03 12:11

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-03 12:11

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

*Host*

Gad vide, hvordan jeg fik The package blandet ind i det?

Target fik premiere i nogle af vores nordiske broderlande i 1986, men
Munksgaard-Rosinante nævner den ikke. Er der nogen med Film 86 i besiddelse,
der kan tjekke efter om den overhovedet kom op herhjemme?

MVH
Jens