POLITI OG SMS
Fra : Blue

Dato : 09-03-01 12:56

Hvor mage byer er med på det nu. jeg så at fyn har det nu og Mobilix kunder
kan ikke bruge det i nu med det kommer siger de
jeg håber at høre fra jer.
kan i har en gode weekende

hilsen
nokia 3210 bruger

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-03-01 12:53

On Fri, 9 Mar 2001 12:55:38 +0100, "Blue" <boy@free.zzn.com>
wrote:

>Hvor mage byer er med på det nu. jeg så at fyn har det nu og Mobilix kunder
>kan ikke bruge det i nu med det kommer siger de
>jeg håber at høre fra jer.
>kan i har en gode weekende

Hvad snakker du om?

--
Per K. Nielsen

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-03-01 13:12

"Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad snakker du om?
>
> --
> Per K. Nielsen

Han snakker om at Fyns Stiftstinde har lavet en aftale med Odense Politi om
at sende efterlysninger ud via sms.

Nej mobilix kan de ikke sende ud til og det kan de heller ikke til sonofon i
god tid !!! Hvorfor det ? Fordi at de bruger e-mail sms ! Du må til lommerne
og betale for en ordentligt service. Husk alt koster penge, også at sende
sms der kommer rettidigt på telefonen.

Kender du nogen af servicene der er på internettet ?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 09-03-01 13:40

Nå, ja. Så skød jeg alligevel forkert.

Men det er da en smart ide. Hvis det kan hjælpe politiets arbejde.

Men mon ikke det nemt kan misbruges?

Vh, Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-01 13:47

Lars Bonnesen wrote:
> Men det er da en smart ide. Hvis det kan hjælpe politiets arbejde.

Tja, det skal så bare understøttes af alle udbydere.

> Men mon ikke det nemt kan misbruges?

Du misbruger i hvert fald quotening. Man har hentet de tidligere
indlæg. Der er vitterligt ingen grund til at medsende gamle indlæg med
igen. Medsender I også tidligere korrespondence på sjfi, når der
snailmailes til eksterne kontakter???? Nej vel.
Kan du ikke skære de ting væk, som du ikke svarer på OG svare under
de(t) afsnit du svarer på.
Læs lidt mere om quoteteknik på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Derudover, så tror jeg ikke at det kan misbruges, når nu fx. politiet
får sig et særligt "servicenummer" fx. 112 eller noget i den stil.
Fx. kan man med danske bank modtage sine seneste kontooplysninger ved
at sende en besked til nummeret 888 eller hvad det nu var (jeg
skiftede væk fra danske bank).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 09-03-01 14:50

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> [...]
> igen. Medsender I også tidligere korrespondence på sjfi, når der
> snailmailes til eksterne kontakter???? Nej vel.

Hvem pokker snailmailer disse dage? Hvis vi gør, så naturligvis. Alle sagens
akter sendes med i kopi.

> Kan du ikke skære de ting væk, som du ikke svarer på OG svare under
> de(t) afsnit du svarer på.
> Læs lidt mere om quoteteknik på
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Jajaja - jeg kender skam godt netikettereglerne. Og forsøger også tit at
klippe overflødig tekst. Nogle gange går det lidt hurtigt.

Hvis du kan fortælle mig, hvordan jeg med OE sætter programmet op til at
sætte en sig. i bunden af en posting, så skal jeg med glæde svare under
quote.

> [...]
> Fx. kan man med danske bank modtage sine seneste kontooplysninger ved
> at sende en besked til nummeret 888 eller hvad det nu var (jeg

Det var nu ikke den vej rundt, jeg tænkte. Kunne man ikke tænke sig, at der
kunne være noget, der for sjov skyld ville sende suspekte anmeldelser ud til
folk, som måske uden grund ville reagere på disse?

Vh, Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-01 15:08

Lars Bonnesen wrote:

> Hvem pokker snailmailer disse dage? Hvis vi gør, så naturligvis. Alle sagens
> akter sendes med i kopi.

Altid og hver gang?????

> Jajaja - jeg kender skam godt netikettereglerne. Og forsøger også tit at
> klippe overflødig tekst. Nogle gange går det lidt hurtigt.

hmmmm, hvis man gør sig det til en fast vane, så vil det ikke "gå lidt
hurtig".

> Hvis du kan fortælle mig, hvordan jeg med OE sætter programmet op til at
> sætte en sig. i bunden af en posting, så skal jeg med glæde svare under
> quote.

Hmmm, kan den ikke indstilles til "engelske brevhoveder" eller sådan
noget?

Jeg er ikke ekspert i OE, men det er gutterne i

Det er heller ikke fordi du skal svare under hele tidligere tråden.
Det er fordi du kun bør medsende de ting du konkret svarer på og
svarer under de ting du vil svare på. Hverken mere eller mindre.

Men la os komme tilbage til mobil-snakken.

> Det var nu ikke den vej rundt, jeg tænkte. Kunne man ikke tænke sig, at der
> kunne være noget, der for sjov skyld ville sende suspekte anmeldelser ud til
> folk, som måske uden grund ville reagere på disse?

Nej for afsenderen af en besked vil jo altid stå i beskeden. De
seriøse brugere vil lægge mærke til en forkert afsender.

Fx. når jeg modtager en sms fra kollegiet email-system, så starter
smsen med 9901. Når nogen så ville fake en email, så skulle de altså
der stå noget andet end 9901. Når jeg modtager noget fra besked.dk så
er "afsenderen" 9906.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 09-03-01 13:20

"Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message

> Hvad snakker du om?

Umiddelbart tror jeg, at han snakker om www.razzia.dk men det er bare et
skud...

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-03-01 14:07

"Lars Bonnesen" <none@none1.com> skrev i en meddelelse
> "Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message

> [...]
der er helt vild med sms !!!

Det er bare ikke gået op for vedkommende at e-mail-sms er meget forsinkede.
Den anden dag kom den 5 timer forsinket i forhold til min kærestes tdm abb.

Jeg har sonofon

Fra : Morten Larsen

Dato : 09-03-01 18:01

>Hvad snakker du om?
>
>--
>Per K. Nielsen

Jeg fornemmer at nogen her måske skulle høre
lidt radio eller læse en avis en gang imellem, i stedet
for at forvente, at alle nyheder kommer via en sms

Morten

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-03-01 11:42

On Fri, 09 Mar 2001 17:01:23 GMT, "Morten Larsen" <hos@larsen.dk>
wrote:

>Jeg fornemmer at nogen her måske skulle høre
>lidt radio eller læse en avis en gang imellem, i stedet
>for at forvente, at alle nyheder kommer via en sms

Jeg citerer første indlæg:

[...]

Jeg forstår ikke sproget, og fortod da slet ikke hvad det handler
om.

Jeg er overbevist om at jeg heller ikke havde forstået det, om
jeg så havde læst samtlige aviser i landet de sidste to måneder.

Kan jeg bebrejdes det?
--
Per K. Nielsen

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 12-03-01 13:10

Carsten Riis (carsten@car_ST_en.dk) skrev den.2001-03-09 06:07:42 PST en
meddelelse, som Lars Bonnesens newsserver ikke fangede, men som han her
nedenfor har klippe klistret ind fra deja.com og manuelt sat indrykningstegn
på, så der er qutoed korrekt:

>Altid og hver gang?????

Det var bare en joke - selvfølgelig gør vi ikke det.

>hmmmm, hvis man gør sig det til en fast vane, så vil det ikke "gå lidt
>hurtig".

Ok?

>Hmmm, kan den ikke indstilles til "engelske brevhoveder" eller sådan
>noget?

For det første er den sat til engelske brevhoveder. For det andet quoter
englændere vel ikke omvendt? (Jeg ved, at de kører i den forkerte side.)

> [...]
>Det er fordi du kun bør medsende de ting du konkret svarer på og
>svarer under de ting du vil svare på. Hverken mere eller mindre.

Jajajaja; jeg er nu engang fuldstændigt klar over, hvad du mener.

>Nej for afsenderen af en besked vil jo altid stå i beskeden. De
>seriøse brugere vil lægge mærke til en forkert afsender.

Der er sikkert mange useriøse, der ikke helt fanger andre afsendere.

> [...]
>smsen med 9901. Når nogen så ville fake en email, så skulle de altså
>der stå noget andet end 9901. Når jeg modtager noget fra besked.dk så

Når jeg sender en email til min mobil, står der "Fra 200" og derefter min
emailadresse. Førstnævnte kan alle sende til, og sidstnævnte kan nemt fakes.

Vh, Lars

Fra : N/A

Dato : 26-03-01 23:29

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-03-01 23:29

Blue skrev:

>For at blive medlem af Trafik-information Danmark ApS, skal du tilmelding.
>Prisen er 250,- pr. år.

Det var da også en slags penge. Hvis man VIL køre for stærkt (lad dog
være!), så kan http://www.razzia.dk/ vist hjælpe gratis.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-03-01 15:15

> Det var da også en slags penge. Hvis man VIL køre for stærkt (lad dog
> være!), så kan http://www.razzia.dk/ vist hjælpe gratis.

Gratis? Hvis du med gratis mener dette:

Citat: "razzia.dk tilbyder to slags medlemsskab standard og executive. Den
eneste forskel er, at du med executive kommer først i køen - dvs. vi sender
de beskeder ud først. Normalt medlemskab koster kr. 175 pr. år og executive
koster 250 kr. pr. år. "

....så har du ret!

Vh, Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-03-01 22:42

Lars Bonnesen skrev:

>...så har du ret!

Det _har_ været gratis mener jeg. Jeg bruger dog ikke sådan noget
selv, derfor følger jeg ikke så meget med i det.