Bedste trådløse routing-valg?
Fra : Jonas P. Holm

Dato : 13-01-03 18:07

Hejsa kære gruppe.
Jeg har forsøgt at finde et svar blandt de mange WAN-relaterede spsm her i
gruppen.....men ikk rigtigt noget der hjælper.

Jeg skal have routet Stofanet ud til en stationær+en bærbar på WAN. Mine
eneste krav er at WAN'et bliver krypteret sufficient og at routeren kan stå
tændt stort set 24 timer i døgnet.
På xxxpriser.dk har jeg fundet 4 interessante muligheder i prisklassen fra
1.095kr - 1.665kr (i nævnt rækkefølge).

3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway
Linksys Cable/DSL Router/ Wireless AP & 4 ports switch
NetGear MR314GE
D-Link DI-614+ Wireless Router (22mbit)

Jeg har forsøgt at checke lidt op, men der er ikk så mange erfaringer at
hente. Såvidt jeg kan se, kan 3Com-routeren ikke kryptere - kan det virkelig
passe? Endvidere har jeg hørt at den let bliver varm...heller ikk så godt,
eller hvad?

Nogen der har erfaringer med de tre andre routere?
....og skulle I kende til nogen problemer med at route Stofanet, som de evt.
kunne dumpe på?

Et sidste spsm er vedr. krypteringen. Stiller det nogen krav til det
PCMCIA-kort som jeg køber til den bærbare - eller gælder det bare om at
finde det billigste?

Det ville simpelthen være super hvis der var nogen som vil hjælpe!
[så skal jeg tilgengæld update om det virker, hehe]

Bedste hilsener, jonas.

Fra : Per Münster

Dato : 13-01-03 19:01

Jeg er meget godt tilfreds med en enhed fra Linksys (www.proconsult.dk). Den
er billig og er krypterbar i 0-64-128(-256) bit nøgler.
Prisen er attraktiv - kun lidt over en tusse.

/Per