Skærme
Fijala 3554
Geometriske fejl, og støj fra skærmen?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-03 17:51

Hej

Da jeg er en del utilfreds med min Samsung 900SL+, som jeg har fået ombyttet
4 gange... hvor de 3 gange hos antaservice i Sverige, har fået en brugt,
defekt skærm tilbage med samme fejl.... Hvor der er meget synelige
geometriske fejl, som skrifer fra gang til gang, desuden en del summem fra
skærmen.. Som bliver forstærket ved bestemte farver på skærmen.. Fx en grøn
linie på hvid baggrund, gør støjen meget tydelig...

Så nu vil jeg prøve at se om jeg kan få byttet skærmen til en anden model,
ved at kontakte min forhandler hvor jeg købte skærmen dec 2000...

Jeg vil meget gerne have 957DF´eren.. Som godtnok er en Trinitron baseret
skærm.. Men det er den eneste 19" som kan kører 1600*1200@87 Hz

Så var det jeg ville høre om denne er fri for meget synelige geometriske
fejl? og summeri?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 13-01-03 18:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Jeg vil meget gerne have 957DF´eren.. Som godtnok er en Trinitron baseret
> skærm.. Men det er den eneste 19" som kan kører 1600*1200@87 Hz

Mener du ikke 959NF? 957DF kører 1280x1024@89Hz (anbefalet) hvorimod 959NF
kører 1600x1200@87Hz eller 1280x1024@101Hz (anbefalet). 957DF er "dynamisk
flad", hvilket ikke er ægte fladt som 959NF, der er med Diamondtron
billedrør. En pendant til Trinitron.

> Så var det jeg ville høre om denne er fri for meget synelige geometriske
> fejl? og summeri?

Min 959NF er stort set perfekt geometrisk og lækker skarp. Jeg byttede den
første p.g.a. misfarvninger i billedet, men siden har det bare kørt. Jeg
oplever ingen summelyde, men har set andre nævne det som et problem, når
skærmen er i stand-by. Personligt sidder jeg sjældent foran skærmen når den
er i stand-by, og slukker den altid sammen med computeren.

Jeg vil til enhver tid anbefale skærmen, hvis man vil have god ydelse for
færre penge end andre topmodeller.

Mads Holmer-Jensen

Fra : TS

Dato : 14-01-03 11:37

Hejsa.
Skal det være Samsung? For ellers vil jeg da anbefale Lg Flattron 900P - den
kører i 85 Hz ved den opløsning - og har ikke to horisontale streger.

/TS