hjælp til Router DI 604
Fra : Michael

Dato : 13-01-03 17:14

Hejsa er der nogen som har nogle gode råd ang tilslutning ap D- link 604
Router, jeg har gået lige efter bogen men det virker bare ikke, der er bare
ikke hul igennem til nettet lige så snart routeren er tilsluttet
mvh Michael

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-01-03 17:16

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> ikke hul igennem til nettet lige så snart routeren er tilsluttet

og dit LAN består af?
og din opkobling udaftil er?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Michael

Dato : 13-01-03 17:24

hej igen som i kan se er jeg ret grøn på området, jeg har tdc oncable
Webspeed hvad LAN består af
ved jeg ikke
mvh Michael
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:avuon9$ds0$1@sunsite.dk...

Fra : Jens

Dato : 13-01-03 19:45

> [...]
bare
> ikke hul igennem til nettet lige så snart routeren er tilsluttet

Hvad har du gjort med d604 ?
har du lavet indstillinger i den eller bare sat den i stikkontakten ?

mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 13-01-03 20:11

jeg har kørt driveren der fulgte med

Fra : Jens

Dato : 13-01-03 23:55

> jeg har kørt driveren der fulgte med

Du skal ind i routeren og sætte de op
Læs lidt i det hæfte der vare med di604, den er godtnok på udenlandsk, men
der er en rimeligt forklarende billedserie, både til w98 og w2k/xp

Det burde du kunne få den til at virke ved......

mvh Jens

Fra : BFC Trekanten

Dato : 14-01-03 12:36

> jeg har kørt driveren der fulgte med

Der følger ingen driver med, og routeren skal ikke bruge en driver...!

Du skal som Jens skriver ind i routeren via web-browseren og kører guiden.
Jeg kan anbefale dig at opdatere din routers firmware til nyeste officielle
version, ja det kommer jo an på hvilken version den kom med...

Torben

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 14:49

"BFC Trekanten" <trekanten@nethotel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
officielle
> version, ja det kommer jo an på hvilken version den kom med...

Nyeste officielle version er Firmware 1.62 B2

mvh Jens

Fra : BFC Trekanten

Dato : 14-01-03 15:11

> Nyeste officielle version er Firmware 1.62 B2

Har lige skrevet til D-Link.dk for at høre hvad de mener om den svenske
ver. 1.62B6

Torben

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 16:06

> Har lige skrevet til D-Link.dk for at høre hvad de mener om den svenske
> ver. 1.62B6

Det var en Beta i fredags

Men hvis det er Upnp du mangler fungerer det fint her med XP og 1.62B2
Det skal bare lige installeres i XP først

mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 14-01-03 16:30

hej igen jeg kan ikke komme ind i guiden hvor jeg skal skrive Http:
192.168.0.1, den firmware i skriver hvor skal den skrives ind 1.62 B2 mvh
Michael

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 17:09

> hej igen jeg kan ikke komme ind i guiden hvor jeg skal skrive Http:
> 192.168.0.1, den firmware i skriver hvor skal den skrives ind 1.62 B2 mvh
> Michael

Firmwaren skal ikke skrives ind, hvis du ikke har opgraderet før så vend
bunden i hvejret og se om der står 1.61B1 eller 1.62B2
Hvis det er 1.61B1 skal den opgraderes.

Download den nye 1.62B2 til din disc, gå ind i d604 til.....
Tools-firmware / gennemse og find den fil du har hentet vælg den og tryk ok
eller åben eller hvad der står, så finder den ud af det.

Men......
At du ikke kan komme ind i den kan enten være en 1.61B1 fejl eller at du har
givet den et andet ip nr end den 0.1 den har fra ny.
Hvilken win version bruger du ?
Det er muligt det kan løses alternativt

mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 14-01-03 18:50

Hej igen det er en1.62B2, jeg bruger XP, det med ip nr hvordan checker jeg
det mvh Michael

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 19:05

> Hej igen det er en1.62B2, jeg bruger XP, det med ip nr hvordan checker jeg

Det er her den alternative løsning kommer ind........
I xp controlpanel -ttilføjellerfjernprogrammer/tilføj fjern windows
komponenter finder du netværkstjenester og trykker "detaljer"
Sæt hak Universal plug and play og ok hele vejen ud igen

Efter en genstart har du under netværksteder en icon med
"Dlink DI series" tryk på den og du skal bare kende dit password........

mvh Jens som ikke er så utilfreds med di 604 mere

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 19:26

> mvh Jens som ikke er så utilfreds med di 604 mere

Det glæder mig at høre, jeg håber du får god fornøjelse af den

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 19:59

"Keld Damsbo" <keld@damsbo.com> skrev i en meddelelse

> Det glæder mig at høre, jeg håber du får god fornøjelse af den

Jeg havde nok en lidt uheldig start med di604 B1, men den B2 er ikke så
tovlig endda.

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 21:07

> Jeg havde nok en lidt uheldig start med di604 B1, men den B2 er ikke så
> tovlig endda.

Du kan glæde dig til næste version, den får nogle gode nye features.

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 00:07

> Du kan glæde dig til næste version, den får nogle gode nye features.

Det gør jeg, men så skal jeg jo opgradere firmware........
Det går da aldrig godt tror du ?

mvh Jens
Ps: jeg har set dit svar i den anden tråd men der er vel ingen grund til at
køre mere rundt i det vel.(den sidste var min fejl)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-01-03 22:11

Keld Damsbo skrev Tirsdag den 14. januar 2003 21:07 i dk.edb.netvaerk:

> Du kan glæde dig til næste version, den får nogle gode nye features.

Kan/må du røbe noget om hvad der kommer, og hvornår den kommer?

Ivar Madsen

Fra : Keld Damsbo

Dato : 31-01-03 17:54

> Kan/må du røbe noget om hvad der kommer, og hvornår den kommer?

Man kan downloade en testversion på www.d-link.se, der kan man få et indtryk
af hvad den kan yderligere.
HUSK det er en test version, den er fyldt med fejl og kan absolut ikke
bruges til at komme på internettet med.
Jeg kender desværre ikke en termin for frigivelsen (men glæder mig).

Keld Damsbo som selvfølgelig udtaler sig helt på egne vegne,
og uden at det nødvendigvis er Dansk Kabel TV's synspunkter eller
holdninger.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 31-01-03 23:48

Linket virker ikke, det er www.dlink.se

> HUSK det er en test version, den er fyldt med fejl og kan absolut ikke
> bruges til at komme på internettet med.

Vil det slet ikke virke?

> Jeg kender desværre ikke en termin for frigivelsen (men glæder mig).

Har du prøvet den?
Virker scheduling så der kan lukkes for enkelte IP-adresser/MAC eller evt.
serier af ditto i bestemte tidsrum?
Jeg har en stående hos en bekendt, som har problemer med sin teenagedatter,
som chatter hele eftermiddagen mens moderen er på arbejde. Det må den jo
kunne blokere for.
Min Netgear RP614 kan det.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 19:01

> [...]
har
> givet den et andet ip nr end den 0.1 den har fra ny.

I firmwaren følger en exe fil med, den kan bare køres så vil den selv finde
routeren.

Fra : Michael

Dato : 14-01-03 20:18

nu gjorde jeg lige som du skrev Jens, og kom også helt igennem det hele men
jeg kan stadig ikke komme på nettet, hilsen Michael

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 21:07

> nu gjorde jeg lige som du skrev Jens, og kom også helt igennem det hele
men
> jeg kan stadig ikke komme på nettet, hilsen Michael

Er du sikker på at du kører med firmware version 1.62B2 og ikke
testversionen 1.62B6 ?

Keld Damsbo som selvfølgelig udtaler sig på egne vegne

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 22:19

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> nu gjorde jeg lige som du skrev Jens, og kom også helt igennem det hele
men

Ok så
Hvad er ipèn på din pc når du er tilsluttet di604 og har genstartet pcèn ?

Findes i start-kør ved at skrive "cmd" og så "ipconfig /all" i den sorte
boks

mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-03 21:09

Den Tue, 14 Jan 2003 16:29:40 +0100 skrev "Michael"
<ankerlund@oncable.dk>:

>hej igen jeg kan ikke komme ind i guiden hvor jeg skal skrive Http:
>192.168.0.1, den firmware i skriver hvor skal den skrives ind 1.62 B2 mvh
>Michael

Havde selv samme problem med min DI-604. Løsningen for mig var at
opdatere driverne til mit netkort. Herefter gik alt som beskrevet i
manualen.

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 21:10

> Havde selv samme problem med min DI-604. Løsningen for mig var at
> opdatere driverne til mit netkort. Herefter gik alt som beskrevet i
> manualen.

Lyder interessant.
Hvilket netkort ?
Hvilket styresystem ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-03 21:38

Den Tue, 14 Jan 2003 21:10:20 +0100 skrev "Keld Damsbo"
<keld@damsbo.com>:

>Lyder interessant.
>Hvilket netkort ?
>Hvilket styresystem ?

Det var et integreret netkort på et Intel D845HV motherboard.
Styresystemet er Windows XP Pro.
Af ren dovenskab gad jeg ikke at installere de medfølgende drivere til
netkortet/motherboardet, hvorfor XP installerede Microsofts standard
drivere til netkortet. Det virkede fint indtil jeg fik min DI-604.
Med standard driverne kunne jeg ikke få fat på routeren. Efter at have
læst lyn-manualen prøvede jeg at installere Intels drivere til
netkortet. Herefter fungerede alt perfekt.
PS: Mit nye motherboard (ASUS P4PE) med et integreret Gigabyte netkort
har ikke det samme problem.

Fra : Keld Damsbo

Dato : 14-01-03 21:40

> [...]
> netkortet. Herefter fungerede alt perfekt.
> PS: Mit nye motherboard (ASUS P4PE) med et integreret Gigabyte netkort

Okay, tak for svaret.

Fra : Michael

Dato : 14-01-03 22:15

jeg har kørt de medfølgende drivere til Asus A7V333-X
bundkortet/ netkortet og når jeg går ind i hardvare skriver den at enheden
fungerer ok, flere ideer eller skal den bare skrottes mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-03 13:29

> [...]
> bundkortet/ netkortet og når jeg går ind i hardvare skriver den at enheden
> fungerer ok, flere ideer eller skal den bare skrottes mvh Michael

Hej Micahel,

Hvis du kører med Webspeed er det sådan at TDC binder IP adressen til MAC
adressen på dit netkort. Hvis MAC adressen ændrer sig (det gør den jo i
sagens natur når du skifter netkort, eller sætter en router på), ved TDC
ikke længere at det er din maskine der kobler op mod dem. Derfor får du ikke
nogen IP adresse. I 604'eren har du mulighed for (under advanced
configuration tror jeg nok) at klikke på en knap, der hedder noget a'la
"clone MAC address". - Klik på den, og vupti... Din router har nu fået dit
netkorts MAC adresse, og TDC kan nu se at din maskine er på nettet, og giver
dig derfor en IP adresse.

Rigtig god fornøjelse.

FedePede.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 15-01-03 12:48

> Af ren dovenskab gad jeg ikke at installere de medfølgende drivere til
> netkortet/motherboardet, hvorfor XP installerede Microsofts standard
> drivere til netkortet.

Sådan er jeg også, hvis Windows har en driver selv, så bruger jeg den, jeg
har ikke endnu oplevet at det skulle give den slags problemer du beskriver.
Har oven i købet oplevet at win2000srv havde en Intel-netkorts-driver og når
jeg prøvede at installere Intels egen driver, brokkede win2000srv sig og
sagde noget om at driveren ikke passede, eller den egen var bedre... ja så
fik den lov til at beholde sin egen.

Windows opdate fortæller mig så at der er en ny inteldriver, jeg siger kom
med den og installationen mislykkes også 3 gang jeg prøver... underligt.

Torben

Fra : Michael

Dato : 15-01-03 20:21

fuck det lort

Fra : BFC Trekanten

Dato : 15-01-03 21:18

> fuck det lort

Så slem er det vel ikke det jeg skriver.. ?
Torben

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 21:25

> "Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så slem er det vel ikke det jeg skriver.. ?
> Torben

Nej det er vist ikke det Torben
Men en di604 kan ikke selv gætte udbyder, brugernavn og password.
Skrammel er det så.

Mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 15-01-03 22:09

Hej igen undskyld det skal selfølgelig ikke møntes på alle jer der forsøgt
at hjælpe mig, jeg er bare skide træt af lortet den får til imorgen så går
den retur mvh Michael