Slippe af med Novell klient på win2k?
Fra : Thomas Bang

Dato : 13-01-03 17:23

Hvordan slipper jeg af med Novell klienten på en Windows 2000pro? Når Novell
klienten er installeret, så tager det lang tid for maskinen af gå på en
anden windows computer, men inden den bliver installeret springer maskinen
direkte på en anden windows maskine.

Så jeg vil gerne af med den klient eller evt. have opskriften på hvordan den
lange accesstid undgås.

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-01-03 21:45

Thomas Bang wrote:

> [...]
> anden windows computer, men inden den bliver installeret springer maskinen

Jeg har selv en novell 3.12 og en win2000 server og derfor både
IPX og TCP/IP, men jeg kan slet ikke genkende dit problem. Min
"brugsmaskine" er også win2000pro som din.

> Så jeg vil gerne af med den klient eller evt. have opskriften på hvordan den
> lange accesstid undgås.

Jeg kan fortælle dig om min opsætning, så kan du jo prøve om den
gør tricket for dig også..

Jeg har Client Service for Netware og Client for Microsoft
Networks.
File and Printer Sharing bruger jeg ikke på min lokalmaskine, men
har det på min server.
NWLink NetBIOS er off
NWLink IPX/SPX/NetBIOS comp. osv. er on
Internet protocol TCP/IP er on.

Under TCP/IP på både lokalmaskine og serveren har jeg sat et fast
ipnummer op, ikke noget med DHCP tildelte ipnumre her. Under
Advanced, Wins har jeg valgt "Disable NetBIOS over TCP/IP".

Såhudt jeg visker er alle andre parametre helt standard..

Under CSNW i Control Panel har jeg tastet navnet på min Novell ind
under Preferred Server.

Når jeg skal have fat i min windows server eller en kammerats
maskine (når vi lan-gamer den), så bruger jeg *aldrig* MS'
indbyggede "find lige computere i nærheden/lommelygte i
evigheder"-routine, men højreklikker på My Network Places, Search
for computers, taster ipnummeret ind på den maskine jeg vil finde
og trykker på search. Det er usædvanligt hvis det tager mere end
et sekund eller to for at finde den anden computer.

Synes du det går for langsomt, så kan du åbne en browser og taste
\\ipnummer på den maskine du vil i kontakt med i adressefeltet,
evt \\ipnummer\sharenavn hvis du vil direkte ind på et delt drev
du allerede kender navnet på..

--
Hygge..
Thomas