Får jeg nemt virus med Outlook?
Fra : Anne Lysdahl Teilo

Dato : 13-01-03 16:41

Mange fortæller mig, at bruger man Outlook er man sikker på at få en
virus. Passer det virkelig?

--
Mange hilsner fra Anne

http://www.teilo.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-01-03 16:46

Anne Lysdahl Teilo <anne@teilo.dk> wrote:

> Mange fortæller mig, at bruger man Outlook er man sikker på at få en
> virus. Passer det virkelig?

Overhovedet ikke. I det hele taget er der ikke mange vira der bider på
mac. Får man en windowsvirus ind, sletter man den bare.
Om Outlook af en eller anden grund skulle tillade en evt. macvirus at
passere lidt lettere, ved jeg ikke.
Martin

Fra : Anne Lysdahl Teilo

Dato : 13-01-03 16:57

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> mac. Får man en windowsvirus ind, sletter man den bare.
> Om Outlook af en eller anden grund skulle tillade en evt. macvirus at

Tak for svaret. Så vender jeg tilbage til Outlook igen efter en tid med
Netscape.

--
Mange hilsner fra Anne

http://www.teilo.dk/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-03 16:57

Hej Anne

Ja, hvis du bruger et MS produkt til IT - Outlook, Outlook Express og
Internet Explorer, så får du langt flere virus, end hvis du ikke bruger
disse programmer.

Men hvis du bruger en Mac, så er det de færreste af de virus, der
overhovedet kan skade dig. De kan simpelthen ikke eksekveres på en Mac.
Svjv. findes der kun 2-3 af de grimme virus som fx. Melissa, der er
istand til at afvikles på både Mac og PC. Men disse varianter er meget
sjældne.

Så bruger du en Mac, kan du tage det rimelig roligt, men det er altid en
god idé at have et godt antivirusprogram.

Anne Lysdahl Teilo wrote:

> Mange fortæller mig, at bruger man Outlook er man sikker på at få en
> virus. Passer det virkelig?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-01-03 20:54

> Ja, hvis du bruger et MS produkt til IT - Outlook, Outlook Express og
> Internet Explorer, så får du langt flere virus, end hvis du ikke bruger
> disse programmer.

Se det er jo en interessant påstand.

I formiddags da jeg gennemså loggen på vores WebShield SMTP var det
seneste døgns topscorer af modtagne viruser en Mac-bruger, der bruger
Mail i modsætning til flertallet, som bruger OE til Windows.

Og jeg har endnu ikke modtaget nogen på min arbejdsadresse, selv om jeg
bruger både Entourage og Internet Explorer.

Men dette må bero på et statistisk uheld ikke sandt?

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-01-03 21:12

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> bruger både Entourage og Internet Explorer.
>
> Men dette må bero på et statistisk uheld ikke sandt?

Hvis man modtager virus'er er det vel fordi nogen eller noget sender dem
til een.

Så er det vel ligemeget om man bruger det ene eller det andet.

Mht. Internet Explorer er det måske rigtigt hvad angår PC'ere, hvis IE
her afvikler forskellige .exe eller hva' de nu hedder.

Men på Mac'en har jeg svært ved at se at det kan lade sig gøre.

Det fritager imidlertid ikke Microsoft for at være nogle værre bisser

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-01-03 21:18

ttvegaard@yahoo.dk (Thomas Tvegaard) writes:

> [...]
> bruger både Entourage og Internet Explorer.
>
> Men dette må bero på et statistisk uheld ikke sandt?

Erik glemte formentlig ordet "skadelige" i sin formulering.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-03 02:04

Hej Thomas & Thorbjørn

Nej, jeg glemte ikke ordet 'skadelig'... Jeg skrev jo netop, at det er de
færreste, der kan _eksekveres_ på en Mac...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-01-03 21:22

ttvegaard@yahoo.dk (Thomas Tvegaard) writes:

> Se det er jo en interessant påstand.

Næh, det er en ualmindelig dum og u-underbygget påstand. Lad os se en
konkret virus der bider på Internet Explorer til Mac, eller er det
bare det sædvanlige anti-microsoft FUD.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-03 03:08

Hej Thomas og &horbjørn

Overhovedet ikke! - Den eneste gang, jeg har prøvet MSIE/OE 5 fik jeg som en
af de første ting en mail ind, hvor "vores elskede Melissa" var vedhæftet! -
Det var såmænd på min G3/233, hvor der tilfældigvis også lå en Softwindows 95
v.4.04 på knap 8gb (5x1,5gb)... INTET BLEV REDDET!!! - Fejlen var selvfølgelig
min egen, da jeg havde glemt at slå Virex til...

mvh .Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-01-03 08:40

in article 3E23710B.14E73421@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 14/01/03 3:08:

> [...]
> v.4.04 på knap 8gb (5x1,5gb)... INTET BLEV REDDET!!! - Fejlen var selvfølgelig
> min egen, da jeg havde glemt at slå Virex til...:-

Du har en livlig fantasi.....

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-01-03 06:34

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

--------------
Ja, hvis du bruger et MS produkt til IT - Outlook, Outlook Express og
Internet Explorer, så får du langt flere virus, end hvis du ikke bruger
disse programmer.
--------------------

Sikke da noget vrøvl!

Er antallet af virus i ens indbakke lige pludselig afhængigt af, hvilket
postprogram, man anvender??!

Er der da slet ingen ende på dine vrøvlerier?

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-03 18:58

In article <1foqgwx.jzhzgc1thalp8N%anne@teilo.dk>, Anne Lysdahl Teilo wrote:
> Mange fortæller mig, at bruger man Outlook er man sikker på at få en
> virus. Passer det virkelig?

Nej. Du modtager de samme vira. Forskellen er bare, at de fleste
vira kun virker i Outlook Express (Den fulde kommercielle Outlook på
PC har en anden sikkerhed end Outlook Express på PC,
da erhvervskunder ikke vil finde sig i den latterlige sikkerhed
der er lavet i Outlook Express).

De fleste vira udnytter Visual Basic og scripting, herunder
JavaScript i OE. Slå al scripting fra, og lad være med at bruge
Internet Explorer til at vise HTML mails, og man er rimelig
sikret.