28 days later i DK
Fra : Morten Johansen

Dato : 13-01-03 15:17

Hey

En god ven i England anbefaler på det kraftigste 28 days later, noge
ider om hvornår den kommer i DK??

mvh
Morten

Fra : Shaolin

Dato : 13-01-03 15:21

> En god ven i England anbefaler på det kraftigste 28 days later, noge
> ider om hvornår den kommer i DK??

Jeg læst godt anmeldelsen i Empire. Men britisk horror? Et forsigtigt gæt
herfra er at den nok kun kommer på video/DVD herhjemme. Vi får se...

Morten

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-01-03 15:24

Shaolin wrote:

> Jeg læst godt anmeldelsen i Empire. Men britisk horror? Et forsigtigt
> gæt herfra er at den nok kun kommer på video/DVD herhjemme. Vi får
> se...

Den kan ikke være værre end den britiske horror-film Deathwatch, jeg så da
jeg var i London for en lille måned siden. Hold op, noget makvært... det er
en b-film der foregår under 2. verdenskrig, og handler om nogle soldater og
en uhyggelig skyttegrav. AVOID!
28 Days Later har fået gode anmeldelser, og jeg /mener/ at have hørt, at den
skulle komme i biografen i DK.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Shaolin

Dato : 13-01-03 15:39

> 28 Days Later har fået gode anmeldelser, og jeg /mener/ at have hørt, at
den
> skulle komme i biografen i DK.

Det ville være stort. Den ser ganske effektiv ud! Lad os krydse fingre.

Morten

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-01-03 16:09

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> en b-film der foregår under 2. verdenskrig, og handler om nogle soldater

Den havde dansk premiere i fredags :)

> 28 Days Later har fået gode anmeldelser, og jeg /mener/ at have hørt, at
den
> skulle komme i biografen i DK.

Den var SVJV som Surprise-forestilling i Imperial. Det kunne da godt antyde
en dansk biografpremiere. Det er også tænkeligt, at den spiller på Natfilm.

MvH Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-01-03 17:57

"Shaolin" <morten.x@film.dk> writes:

> Jeg læst godt anmeldelsen i Empire. Men britisk horror? Et forsigtigt gæt
> herfra er at den nok kun kommer på video/DVD herhjemme. Vi får se...

Den var oppe som surprise-film med stor succes og den er programsat
til 28. februar (jvf. releaseplan.dk)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Goofey

Dato : 13-01-03 17:59

Den burde være ret god , da det er samme som lavede "trainspotting" og "the
beach"
MVH Goofey

Fra : -V-

Dato : 13-01-03 18:20

"Goofey" <someone@dk.com> skrev:

> Den burde være ret god , da det er samme som lavede "trainspotting" og
"the
> beach"

'The Beach' og 'god' i samme sætning?
Oxymoron of the Year (tm).

-V-

Fra : Goofey

Dato : 13-01-03 22:37

Snakker vi om den samme "the beach"?
MVH Goofey

Fra : -V-

Dato : 13-01-03 23:02

"Goofey" <someone@dk.com> skrev:
> Snakker vi om den samme "the beach"?

Jeg snakker om denne: http://us.imdb.com/Title?0163978

Og dig?

-V-

Fra : Goofey

Dato : 13-01-03 23:14

Den samme , synes du virkelig den var så dårlig?
Speciel , men ikke dårlig!
MVH Goofey

Fra : -V-

Dato : 14-01-03 00:01

"Goofey" <someone@dk.com> skrev:

> Den samme , synes du virkelig den var så dårlig?

Ja, det synes jeg faktisk.

I bund og grund var det en leflen for unge mennesker med udlængsel, så de
kunne sige til deres forældre: "Se, det har/vil jeg og prøve(t). Se selv,
hvor smukt der er på/i Bali/Maldiverne/New Zealand/Fillipinerne/Alcatraz
Island/[indsæt selv efter eget valg]".
Filmen er ikke andet end et vehikel for Leonardo Di Caprio, og er en
undskyldning for at lokke små tøsebørn med dug i trussen ind i
biografmørket. Der kan de så sidde og sukke over Leo og hans lexe og
bumsefri drengede krop, som deres jævnaldrende mandlige (?) klassekammerater
ikke kan matche.
Og for lige at være sikre på et boxofficehit, så smider de lige et par
franske skønheder ind i filmen, så drengene også har noget at se på.
Vupti, alle er tilfredse - men det gør det ikke til en god film.

Men det er jo bare min mening. Jeg fornemmer at vi ikke er enige. Fred være
med det.

-V-

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-03 01:35

-V- skrev:
> I bund og grund var det en leflen for unge mennesker med
> udlængsel, så de kunne sige til deres forældre: "Se, det
> har/vil jeg og prøve(t).

Man kan synes om filmen, hvad man vil, men det hører med til
historien, at den er baseret på en populær bog med nogenlunde
samme handling.

> Filmen er ikke andet end et vehikel for Leonardo Di Caprio, og
> er en undskyldning for at lokke små tøsebørn med dug i trussen
> ind i biografmørket.

Altså er ovenstående sådan set usandt. Den er noget andet.

> Og for lige at være sikre på et boxofficehit, så smider de lige
> et par franske skønheder ind i filmen, så drengene også har
> noget at se på.

Også skønhederne er i bogen, og de ville næppe kunne udfylde deres
funktion i historien uden at være netop skønheder.

Alt i alt synes jeg, den er lidt bedre end sit rygte; ganske flot
lavet og med lidt generationskarakteristik og sådan. Når det er
sagt, var jeg dog også lidt skuffet, da jeg havde set filmen til
ende - med en fornemmelse af, at det i sidste ende var en lidt tom
film. Samme fornemmelse havde jeg, da jeg havde læst bogen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : -V-

Dato : 14-01-03 01:52

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev:

> -V- skrev:
> Man kan synes om filmen, hvad man vil, men det hører med til
> historien, at den er baseret på en populær bog med nogenlunde
> samme handling.

Det er jeg desværre ikke i stand til at udtale mig om. Jeg tager dit ord for
gode varer.

> Også skønhederne er i bogen, og de ville næppe kunne udfylde deres
> funktion i historien uden at være netop skønheder.

Det er jo nok en naturlig følge af dit argument, som jeg igen skal lade
uimodsagt.

> [...]
> ende - med en fornemmelse af, at det i sidste ende var en lidt tom
> film. Samme fornemmelse havde jeg, da jeg havde læst bogen.

Det er muligt, at den er bedre end sit rygte - jeg synes bare ikke at den er
god (Kors, mand. Jeg begynder at lyde som Niels Søndergaard...)

Måske er det en følge af min antipati mod min teenagesøsters svime over ham
Leo. Mellem os to vil jeg gerne indrømme, at jeg nok lader mig påvirke lidt
af det. Men kun lidt.

-V-
Kors, men

Fra : DrJack

Dato : 13-01-03 23:21

Hej Morten

Filmen har premiere over hele landet den 28. februar.

Med venlig hilsen

Nordisk Film Biografer
Christian Rønnow