Materialer til kattemiljø
Fra : Brian Meier

Dato : 09-03-01 11:57

Heyza, jeg ville lige høre om der er nogen der har gode erfaringer med
hjemmebyg af katte miljø, Jeg er ved at lave noget Guv-Loft miljø, og
har fået fat i en rest "kokos" gulvtæppe - et par tykke træstammer
"gran" som er delvis afbarkede - mon de gider kradse i det ?? - og er
disse materialer måske for hårde ved deres poter ??

Mvh en nok lidt "overbekymret" katte far

Brian Meier

Fra : Brian Meier

Dato : 09-03-01 12:00

....brugt på de katte miljøer man kan købe ?? Jeg tænker på
at det vel helst ikke skal være alt for syntetisk - en anden ting ved
nogen om man kan købe "plyds" materiale i meter mål nogen steder ?

Mvh

Brian Meier

Fra : Gidde

Dato : 09-03-01 12:37

Halløj
Vi bygede et gulv til loft kradsetræ for nogle mdr. siden, og i løbet af i
dag vil der blive lagt nogle billeder ud på Nettet af det
(http://www.hum.auc.dk/~gjlo98/LabanogFreja/page_01.htm).
Kokos er vist ret godt...jeg vil selv forsøge at skaffe enten kokos eller
sisal til vores træ, da vi er dødtrætte af vores discountløsning (som var
hundedyr) med blåt reb. Kattene vil sikkert elske delvist afbarket gran,
for den slags hvæsser de jo også klør i, når de færdes i det fri.
Ang. plyds, så kan det købes i metermål i div. stofforretninger...det er
pænt dyrt, men måske kan du finde en god rest et sted.
God arbejdslyst
Gitte

Fra : Brian Meier

Dato : 09-03-01 20:58

Hejsa, sjovt at høre fra en medstuderende på auc - Jeg studere
cand.scient.it - så vi skal faktisk have 3 semestre over hos jer

Fede billeder, men ehhh hvor blev klatre monstrummet mon af

Og tak for tipsene, jeg gav forresten "kun" 150 kr for en rest kokos
gulvtæppe, der var 1,40 x 1,60 - så det rækker til en del

Mvh

Brian

Fra : Gidde

Dato : 10-03-01 15:15

Hej Brian

Brian Meier wrote:

> Hejsa, sjovt at høre fra en medstuderende på auc - Jeg studere
> cand.scient.it - så vi skal faktisk have 3 semestre over hos jer

Vi er vist nogle stykker fra AUC efterhånden Jeg smutter dog fra HUM til
SAMF (historie) til sommer (sidefag).

> Fede billeder, men ehhh hvor blev klatre monstrummet mon af

Fnis, der gik ged i det, da jeg ville stoppe billederne ind på siden....jeg
regner dog med at det lykkes om lidt engang.

> Og tak for tipsene, jeg gav forresten "kun" 150 kr for en rest kokos
> gulvtæppe, der var 1,40 x 1,60 - så det rækker til en del

Man skal aldrig købe reb i Silvan....det blev faktisk den dyreste post....og nu
skal vi alligevel skaffe sisal eller kokos, da v ikke kan lide rebet alligevel
(det er så vældig, vældig.....blåt!)! Jeg tror dog jeg vil købe så meget
sisal/kokos at Freja og Laban kan få en kradsemåtte på gulvet også...de elsker
tilsyneladende at kradse i måtterne vi har (som ikke rigtig tåler det).
- Gitte

Fra : Brian Meier

Dato : 13-03-01 00:52

Nå så så jeg klatre træet, det ser da ret fedt ud, men godt nok blåt
*s* - Jeg er ved at være færdig med mit og poster nogle pics af det
snart, men mht til kokos, så gider mine katte absolut ikke at kradse i
det ?? ehh og heller ikke i de 2m grantræ jeg har nedlagt *s* - Næeh
Sofaen er meget bedre - og ehh det der kokos er altså heller ikke så
dejligt at gå på ...skulle jeg hilse og sige....Tsk Tsk og jeg
troede...... Nå men når de bliver ældre SKAL de nok komme til at
kunne lide det *s*

Mht ..Reb så skal jeg nok lige holde dig orienteret hvis jeg falder
over et kanon tilbud.

Mvh

Brian

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 13-03-01 10:56

Hej Brian
Vi havde tænkt os at købe sisaltæppe til træet - neutral farve, lækker struktur *g*
- og det reb vi har i overskud havner så nok hos Kattens Værn heroppe (de har nogle
folk, der bygger miljøer til kattehjemmets katte).
Jo, vores træ...det er virkelig, virkelig ..."blåt"!!!
Ang. det, at dine katte ikke kradser i kokosen, så går det nok over...brug evt.
noget baldrianspray, valerinedråber eller lignende på træet i ny og næ. Laban tog
nogle uger om at lære det med at klatre (stakkels kat, havde vist aldrig haft adgang
til rigtige klatremuligheder før) og i dag hænger han ofte midt på stammen, mens
alle fire poter afreagerer på det groveste (til tider vågner jeg sent på natten ved
det samme). Freja, vores lillemis, er slet ikke interesseret i at klatre...hun gider
kun sit 90 cm kradsetræ og gulvmåtterne...nåja, og en gang imellem er hun lige ved
at gøre det i en dørkarm eller i boksmadrassen (suk).
Glæder mig til at se nogle pics...måske kæresten snart får lyst til at bruge sin
julegave igen - boremaskine med skrue frem og tilbage-funktion *s* - og så er et nyt
træ (endnu et) da en god anledning.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-03-01 16:03

Her kan du under tips læse om hjemmelavede klatremiljøer og andet udstyr:
http://come.to/softspot

Og under "bygg et klösträd" på siden http://hem.passagen.se/kix/

Kan du få fat i en hyldestamme så vil kattene blive helt vilde med
klatretræet.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Brian Meier

Dato : 09-03-01 20:43

Tak for tipsene Nina, og hvor er det dejligt at du næsten altid har et
svar parat, tak for det

Fra : Gidde

Dato : 10-03-01 17:16

Hej Brian (og andre gør-det-selv-folk)
Nu er det lykkedes at lægge et par billeder ud af vores hjørne-klatretræ.
Der er også kommet et billede af den hoppende Laban (det grå foran hans
ansigt er en pels-bold med catnip), og et nyt billede af de to
"turtelduer" i sofaen
Husk at trykke reload/opdater
- Gitte