Kryptering i trådløst lan
Fra : Per Münster

Dato : 13-01-03 14:33

Goddag!

Jeg har et trådløst lan kørende med 128 bit kryptering. Men så dukker der en
IBM-bærbar op med indbygget trådløst lan der kører 40 eller 104 bit
kryptering. 104 bit er som bekendt ikke 128 bit. Jeg har midlertidigt været
nødt til at fjerne krypteringen og så lade adgangskravet være et bestemt
MAC-nummer. Jeg ved ikke om det giver ultimativ sikkerhed at checke
MAC-nummeret. Ellers vil jeg helst kombinere disse to. Hvorledes bringer man
kryperingsnøgler overens så IBM'en kan finde vej gennem krypteringen?

/Per

Fra : Martin K

Dato : 13-01-03 20:25

> [...]
man
> kryperingsnøgler overens såering IBM'en kan finde vej gennem krypteringen?

40 og 64 bit kryptering er det samme og 104 og 128 bit kryptering er det
samme. Det er noget med at i 64 bit kryptering er nøglen reelt kun 40 bit
lang, derfor lidt navneforvirring.
Dvs. hvis du skal køre 128 bit kryptering så skal du vælge 104 bit
kryptering på den bærbare.
Det giver ikke ultimativ sikkerhed kun at bruge MAC adressen.

/Martin

Fra : Per Münster

Dato : 13-01-03 22:18

Takker - men hvis jeg nu tager mine hex-possitioner, så får jeg vel for
mange, hvis jeg sætter alle (repræsenterende 128 bit) ind.

Jeg får ihvertfald fejl fra driveren, når jeg forsøger at føje disse
possitioner ind. Dertil er der noget med defaut key, der kan være 1-2-3-4
eller 0-1-2-3 (det er måske det samme, hvor den ene blot starter ved 1).

/Per