MS Windows
briani 27239
Skærmopløsning - personlig opsætning
Fra : GERMO

Dato : 13-01-03 14:31

Hej på listen :)
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få min XP til at huske/ændre
skærmopløsningen for hver enkelt bruger på maskinen?
Det er tæmmelig irriterende at skulle starte hver arbejds-session med at
ændre skærmopløsning.

På forhånd tak

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 13-01-03 14:52

GERMO wrote:

> [...]
> huske/ændre skærmopløsningen for hver enkelt bruger på maskinen?
> Det er tæmmelig irriterende at skulle starte hver arbejds-session

Det er der ikke nogen der kan hjælpe dig med, opløsningen er den
samme på hele systemet.

--
Magnus Pedersen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-01-03 17:33

"GERMO" <germo002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmopløsningen for hver enkelt bruger på maskinen?
> Det er tæmmelig irriterende at skulle starte hver arbejds-session med at

Du logger på som bruger1 og sætter opløsningen.

Logger af igen, logger på som administrator.
Brugernes profil bliver gemt under Documents and Settings og du finder
NTUSER.dat for hver bruger og omdøber dem til NTUSER.MAN og nu kan brugeren
ikke længere gemme en ny profil, men har den der er sat.

Du logger på som bruger2 og sætter opløsningen. osv

Det er teorien, men jeg har ikke prøvet efter. Slå evt op under Mandatory
profile og se om ikke der står noget der.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-01-03 21:51

In article <3e22bf7f$0$10968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, germo002
@hotmail.com says...
> Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få min XP til at huske/ændre
> skærmopløsningen for hver enkelt bruger på maskinen?

"Det har du ikke lyst til";
<url: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q281565
&ID=KB;EN-US;Q281565 >

...jeg har selv ledt en del efter sådan et program, uden held.

Det bedste bud jeg har set indtil nu er et af de programmer, der ændrer
opsætningen ved login. Det duer desværre ikke når man bruger en Switch
User.

Google gav f.eks.
<url: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_userdisplay.htm >
Men det tager ikke hensyn til Switch User.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>