slet i formular
Fra : Martin

Dato : 09-03-01 11:39

Hejsa NG...

Hvis en brugere nu brugere TAB knappen for at køre ned igennem en
formular, kan man så ik sige at den automatisk skal slette default
value ?

Altså
Fornavn: [Skriv dit fornavn her]
*[---] = text field*

Kan man så ikke sige den automatisk skal slette "Skriv dit fornavn
her" ?

Forstod i det ?
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-03-01 12:02

Hail Martin <martini@mailme.dk>. Walk in wisdom toward them that are
without,

> [...]
>Fornavn: [Skriv dit fornavn her]
>*[---] = text field*
>
>Kan man så ikke sige den automatisk skal slette "Skriv dit fornavn

Bruger du Swing, AWT eller noget selvbikset noget?
--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen.

Fra : Lars Dam

Dato : 09-03-01 12:07

On Fri, 09 Mar 2001 10:38:42 GMT, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
>Fornavn: [Skriv dit fornavn her]
>*[---] = text field*
>
>Kan man så ikke sige den automatisk skal slette "Skriv dit fornavn

Jo.

1) forudfyld din komponent med den tekst der nu skal være
2) lyt på at den få focus
3) når den får focus, så slet indholdet (evt. kun hvis det er præcist
magen til din 'ledetekst')

>Forstod i det ?

måske

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Martin

Dato : 11-03-01 21:09

On Fri, 09 Mar 2001 12:07:01 +0100, Lars Dam
<lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>2) lyt på at den få focus
>3) når den får focus, så slet indholdet (evt. kun hvis det er præcist

Kan du ikke give mig et lille stykke kode ?

noget med onFocus... *blabla* jeg kan ikke huske det helt

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Lars Dam

Dato : 12-03-01 09:57

On Sun, 11 Mar 2001 20:09:20 GMT, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Kan du ikke give mig et lille stykke kode ?
>
>noget med onFocus... *blabla* jeg kan ikke huske det helt

TextField textfield = new TextField( "Indtast whatever her" );
textfield.addFocusListener( new FocusAdapter{
public void focusGained(){
if( !"Indtast whatever her".equals(textfield.getText()) ){
textfield.setText( "" );
}
}
});