itunes, opdatere library?
Fra : Lone Koefoed

Dato : 13-01-03 12:09

Hej kloge hoveder med så megen viden om Mac

Nu synes jeg, at jeg har ledt længe nok i Help, så derfor smider jeg
lige et spørgsmål her:
Hvis nu jeg vil slette en del af de filer, som er en del af mit iTunes
library, hvordan gør jeg det så så iTunes opdager, at filen ikke længere
er til stede på min harddisk?
Jeg skal vel for pokker ikke både gøre det indenfor og udenfor iTunes?
Findes der med andre ord en funktion i iTunes, der enten opdaterer
biblioteket ift hvilke filer, der findes på harddisken (i folderen)
eller findes der en funktion i iTunes, hvor man kan sige slet fra
library men slet desuden filen selv?

Jeg vil slette en del sange, men orker ikke at skulle en masse redundant
arbejde igennem, hvis der nu var en smart måde, det kunne have været
gjort på.

Er der nogen, der ved noget, og som vil ud med deres viden?
OS 10.2.3
Lone

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-01-03 12:12

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> gjort på.
>
> Er der nogen, der ved noget, og som vil ud med deres viden?

Det nemmeste er at markere sangen og så trykke æble + r - det angiver
hvor på din harddisk sangen ligger. Tryk så æble + slet og den ryger i
skralderen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-01-03 12:44

> [...]

> gjort på.
>
> Er der nogen, der ved noget, og som vil ud med deres viden?

Marker sangen i library. Træk den til papirkurven med nedholdt mus. Der
kommer en dialog hvor man skal acceptere at man vil smide den ud.
Hvis sangene der skal strittes, ligger lige under/over hinanden, kan man
markere flere ad gangen.
Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 13-01-03 14:25

> [...]

> gjort på.
>
> Er der nogen, der ved noget, og som vil ud med deres viden?

Hej Lone
Markér en sang(eller flere), tryk æble & tilbage(som når man drøner
noget i papirkurven), så spørger den, om sangen i biblioteket også skal
smides ud, JA til det, og væk er melodien, der blev væk
-- Hej fra
Morten
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Lone Koefoed

Dato : 13-01-03 14:33

In article <1foqajd.nwif8v141a11aN%mortenlind@mac.com>,
mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote:

> Markér en sang(eller flere), tryk æble & tilbage(som når man drøner
> noget i papirkurven), så spørger den, om sangen i biblioteket også skal
> smides ud, JA til det, og væk er melodien, der blev væk

Uhh, det var lige den funktion, jeg ledte efter. Jeg vil så sætte mig
ned og slette løs. Tak.

--
Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-01-03 14:33

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> Hvis nu jeg vil slette en del af de filer, som er en del af mit iTunes
> library, hvordan gør jeg det så så iTunes opdager, at filen ikke længere
> er til stede på min harddisk?

Gør det inde fra iTunes. Min foreslår selv at smide filerne i
skraldespanden. Det får den så lov til. Plonk.

Herudover er den måde man kan opdatere information for flere numre
samtidig, rigtigt smart. Det er godt nok nemt at rette albumnavn for
en hel skive, og føje flere skiver sammen til en samlet dobbelt-CD.

Kudo til Apple for at lave noget fikst.
http://bigfoot.com/~thunderbear