(Simpelt) FTP program
Fra : Flare

Dato : 13-01-03 09:44

X-POST (dk.edb.internet.software, dk.edb.internet.webdesign,
dk.edb.netvaerk)

Jeg skal bruge et ...meget.... simpelt FTP program måske noget ligenden
DOS´s indbyggede FTP program. Det jeg skal bruge det til er at en virksomhed
selv kan uploade ændringer de har lavet på en hjemmeside til en FTP server.

Problemet er at det ikke må være svære end at de bare trykker på et ikon og
så uploader den selv (gerne bare det hele) til deres server.

Jeg har altså brug for et program der kan uploade en rækker bilioteker
rekursivt, uden at brugren først skal markere fileren og alt muligt andet.

Nogen der kender til sådan et lille program der kan dette? (gerne gratis)

Mvh
Anders

Fra : plh

Dato : 13-01-03 09:53

> Problemet er at det ikke må være svære end at de bare trykker på et ikon
og
> så uploader den selv (gerne bare det hele)

Hvis du lavede webbet så index-filen lå i roden og resten i en folder skulle
de bare uploade folderen. Så skulle det være overkommeligt at bruge et alm.
ftp-program.

Men så må de sæføli ikke pille ved index-filen, der kunne være af den
viderestillende slags....

Per

Fra : Flare

Dato : 13-01-03 10:31

> [...]
skulle
> de bare uploade folderen. Så skulle det være overkommeligt at bruge et

Der er mange biblioteker. Det er derfor jeg mangler et program der kan
uploade rekursivt. Enten vha. af en slags batch fil eller vha. af et consol
program hvor man kan gøre det vha. af en parameter. DOS's eget FTP kan ikke
overfører rekursivt. Derfor dur dette ikke.

Anders

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-01-03 11:32

Flare wrote:

> [...]
> consol program hvor man kan gøre det vha. af en parameter. DOS's eget FTP
> kan ikke overfører rekursivt. Derfor dur dette ikke.

Prøv gFTP. Det bruger jeg selv og det er ganske simpelt. Jeg er dog lidt i
tvivl om det kan klare det du efterspørger 100%.

Hjemmesiden er http://gftp.seul.org/

--
Martin L. Johansen

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-01-03 07:45

On Mon, 13 Jan 2003 10:30:34 +0100, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>program hvor man kan gøre det vha. af en parameter. DOS's eget FTP kan ikke
>overfører rekursivt. Derfor dur dette ikke.

Men du kan lave en script fil. Jeg bruger det selv i forbindelse med
automatisk opdatering af vores hjemmeside.

....:Erik

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-01-03 10:51

Flare wrote in <3e227c5c$0$186$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> Problemet er at det ikke må være svære end at de bare trykker på et ikon
> og så uploader den selv (gerne bare det hele) til deres server.

Jeg ville bruge rsync. Det kræver dog at serveren understøtter rsync, eller
at du har en shell-account på den.

Hvor rsync ikke kan bruges bruger jeg lige nu "sitecopy". Den holder styr på
hvad der er på serveren, og når du starter den sammenligner den det, den
tror der er på serveren, og det der er på harddisken. Så vil den selv
slette filer og mapper, oprette mapper og uploade nye og ændrede filer.

Rsync fås i en win32-udgave, jeg ved ikke med sitecopy.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-01-03 12:15

On Mon, 13 Jan 2003 09:44:10 +0100, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>selv kan uploade ændringer de har lavet på en hjemmeside til en FTP server.

Du kan godt bruge dos ftp'en. Du skal bare lægge alle ftp kommandoerne
ned i et script og kalde den sådan:

ftp -s:script.txt

Din scriptfil kan så se ud som denne:

open dinserver
cd dit_bibliotek
bin
put dinefiler
quit

Man kan også sætte brugernavn og password ind, et eller andet sted i
scriptet. Tror det er lige efter open kommandoen.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Flare

Dato : 13-01-03 15:24

> Du kan godt bruge dos ftp'en. Du skal bare lægge alle ftp kommandoerne
> ned i et script og kalde den sådan:

Ja men det ville kræve at jeg vidste hvad alle filerne hed. De kan (vil)
oprette nye til tide.

Jeg har bruge for noget ligenden
put c:\HP\*.* /Recursivt >> ftp://siden.dk

Og det er til win32 så gFTP dur vidst ikke.

Anders

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-01-03 16:19

Flare wrote:

> Og det er til win32 så gFTP dur vidst ikke.

Nej det har du ret i. Du nævnte bare ikke hvilket miljø, så jeg tog
udgangspunkt i mit eget

--
Martin L. Johansen

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 13-01-03 19:33

On Mon, 13 Jan 2003 15:23:34 +0100, "Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote:

>Ja men det ville kræve at jeg vidste hvad alle filerne hed. De kan (vil)
>oprette nye til tide.

Du behøves ikke at vide hvad fieln hedder put kommandoen kan altås godt bruge *.* parameteren.
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 13-01-03 21:24

On Mon, 13 Jan 2003 15:23:34 +0100, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

<snip>

>Jeg har bruge for noget ligenden
>put c:\HP\*.* /Recursivt >> ftp://siden.dk

<snip>

Hvis nu du ikke kan finde et ftp program, som kan uploade recursivt,
så kunne du jo - hvis du ikke har noget imod at programme en smule:

1) Lave et lille program som løber den lokale web folder igennem
recursivt og derudfra generere et script med put kommandoer for alle
filer.
2) Køre dos / command prompt ftp med scriptet som input.

1 + 2 kunne samles med en bat fil, eller det lille program kunne
slutte med at kalde ftp

Men det kræver selvfølgelig en lille programmeringsindsats

mvh
Karl Peder

Fra : Per

Dato : 13-01-03 16:30

Hej Anders

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kender til sådan et lille program der kan dette? (gerne gratis)

Hej Anders

Handy Backup er din ven !!!

http://www.developersdex.com/vb/default.asp?p=2056

I ver. 2.1. er den gratis at bruge, men bliver ikke supporteret at firmaet
mere.
Jeg tror det er lige det du søger.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : Flare

Dato : 13-01-03 20:29

> Jeg tror det er lige det du søger.

Ved du hvad det tror jeg også! 1000 Tak det var lige hvad jeg søgte.

Mvh
Anders