Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Råd: Er 17' TFT skærm fra Oneshop.dk OK?"
Fra : Peter Gelting

Dato : 13-01-03 06:28

Hey dér.

Jeg skal have købt mig en 17" fladskærm. Jeg har fundet en megabilig (3699
kr.) hos oneshop.dk (Misc Monitor 17" LCD TFT TCO99 DVI USB HIGHScreen)

http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=100071&urlAction=details

teknisk data ser ok ud, men spørgsmålet er om den faktisk er i orden???
Jeg har fundet en tysk anmeldelse fra maj 2002- hvor den får 4 ud af 5
stjerner.
men er ikke stiv nok i det tyske til at bruge den. se den på:
http://www.dooyoo.de/computer/monitor_tft/hyundai_imagequest_l70a/_review/
748118/

Er der nogen som har erfaringer med eller hørt noget om den, eller evt. kan
anbefale mig en andet i den billige ende. Jeg overvejer også AOC LM720A som
har gode ratings på edbpriser.dk men koster 4000 se f.eks.:
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=695

Håber at I kan hjælpe mig.
VH
Peter

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 13-01-03 11:55

Hej Peter,

Jeg har også kigget på den samme skærm, og fandt frem til at det måtte være
den Hyundai som du nævnte. Jeg skrev til Oneshop for at få det bekræftet. De
skrev:

> Hej Rasmus

> Ja det er samme skærm, men opdateringshastigheden er "kun" 20ms, så vidt
jeg ved.

> Mvh. Oneshop

Jeg har også fundet følgende anmeldelse som måske er lidt nemmere at forstå
:)
http://www.hardware.no/tester/skjerm/imagequest_l70a/

Lige i øjeblikket står jeg og prøver at vælge mellem den skærm og så BenQ
FP767 http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=182 som kan
købes til samme pris (3695) hos Multimedia-Experten
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=10756

De vigtigste forskelle som jeg kan se dem er:

BenQ
Contrast: 500:1
Response time: 16ms
Swivel base: ja
DVI: nej
USB hub: nej
Højtalere: ja

Hyundai
Contrast: 350:1 (ifølge Oneshop) 500:1 (Typical) (ifølge Hyundai specs)
Response time: 25ms 20ms (ifølge Oneshop)
Swivel: nej
DVI: ja
USB hub: ja (2 powered)
Højtalere: nej

Jeg er lidt interesseret i at få DVI indgang, da jeg allerede har et grafik
kort som har en DVI udgang. Jeg har også tænkt mig at det ville være lækkert
at kunne bruge begge indgange på skærmen, da jeg har en server stående ved
siden af min primære maskine, og derved kunne jeg undgå en skærm.

USB hub oppe i skærmen er også ret lækkert, da jeg bl.a. bruger et digital
kamera og har en usb mus.

Swivel tror jeg ikke jeg vil komme til at bruge så meget, og højtalere er
generelt for små når de er indbyggede i skærme.

Så lige umiddelbart så vil jeg vælge Hyundai'en, MEN en response time på
16ms og mere kontrast er punkter som jeg finder ret vigtige, da jeg spiller
nogle enkelte hurtige spil, og da det vigtigste for en skærm jo generelt er
billedet. Så jeg er faktisk fanget i lidt af et dilemma.

Derfor vil jeg stille mig i køen efter folk som har prøvet en af disse
skærme, da jeg ikke har nogen som helst personlig erfaring med nogen af dem.

Mvh
Rasmus Sigsgaard

Fra : Peter Gelting

Dato : 13-01-03 22:10

Jeg forstår udemærket dit dilemma. Jeg har præcis de samme overvejelser og
prioriteringer som du trækker op. Efter at have læst den 6 md. gamle norske
anmeldelse som du linker til hælder jeg nu mest til Hyundaien fra Oneshop.
Jeg har ikke hørt noget negativt om den endnu og DVI indgangen er også et
stort plus. Jeg håber dog stadigvæk at kunne få et par venlige råd inden jeg
tager min endelige beslutning, så lad mig høre mere, hvis du/I får mere
viden eller finder andre gode lavpristilbud.

mvh
Peter Gelting

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-03 23:34

> [...]

> at kunne bruge begge indgange på skærmen, da jeg har en server
> stående ved siden af min primære maskine, og derved kunne jeg

Til det formål kan man få nogle glimrende omskiftere, hvor du bare
sætter skærmkabel, mus og tastatur til - så behøver du heller ikke have
to tastaturer og to mus f.eks (og så er det heller ikke nødvendigt med
to indgange på skærmen, det klarer switchen).

PS: De omskriftere jeg kender er alle til PS/2 mus og tastatur, ved
ikke om der findes nogen til USB.

PPS: Zitech.dk plejer at have nogle forskellige switche, prøv og spørg
dem, hvis det er noget du er interesseret i.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-03 23:37

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> [...]
> have to tastaturer og to mus f.eks (og så er det heller ikke
> nødvendigt med to indgange på skærmen, det klarer switchen).

Fandt lige inde på Multimedia-Expertens side at de faktisk har en til
USB og det hele til 699,-
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=5357

Mvh.
Flemming