MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win98 og XP på samme maskine - igen
Fra : Søren Plate

Dato : 13-01-03 00:47

Jeg har partitioneret harddisken, hvor min Win98 lå. Herefter har jeg
indlæst XP i den nye - primære- partition.
I første forsøg standsede indstallationen fordi den manglede en fil
"hal.ddl."
Indlæste en gang til. Denne gang lykkedes det og XP virker, MEN...
når bootmenuen starter op får jeg valget mellem:
Windows XP og
Windows XP
Den ene er den vellykkede XP installation og den anden er den mislykkede,
som standser pga .... den manglende hal.dll fil. Resultatet er nu, at jeg
ikke kan komme ind i win98 og alle mine data !!!!!!!!! Hjælp !
Håber nogen kan hjælpe mig, så boot manager´en giver Win98 som
valgmulighed.
Mvh søren

Fra : rsnilsen

Dato : 13-01-03 05:17

gd
Hvis du har (som du skriver) partionert din hd, hvor du hadde din w98 og
andre data liggende, så er de vækk, ved partioneringen forsvinner alle
data.
mvh
N.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Plate

Dato : 13-01-03 08:02

Søren Plate wrote:
> [...]
> !!!!!!!!! Hjælp !
> Håber nogen kan hjælpe mig, så boot manager´en giver Win98 som

Puh ha
Katastrofe afværget. vha Partition Magics PQBoot er jeg kommet i kontakt med
win98 og dennes data, men ville stadig gerne kunne vælge ved boot up af
maskinen.
Jeg troede også - i min naivitet ? - at jeg fra XP kunne se data og
programmer på den anden partition. Er det utopi ?
mvh Søren

Fra : Edmund

Dato : 13-01-03 22:13

Søren Plate wrote:

> [...]
> Jeg troede også - i min naivitet ? - at jeg fra XP kunne se data og
> programmer på den anden partition. Er det utopi ?

Jeg kender ikke Partition Magic men kunne du ikke havde lavet en udvidet
partition i stedet for en primær.
Havde du startet på en ny disk skulle Win98 være på primær( C ) og XP på
den udvidede (D)

--
Mvh Edmund

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 10:48

"Søren Plate" <plate@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Puh ha
> Katastrofe afværget. vha Partition Magics PQBoot er jeg kommet i kontakt
med

Men du kan ikke boote w98 kan du vel ?

> [...]
> Jeg troede også - i min naivitet ? - at jeg fra XP kunne se data og
> programmer på den anden partition. Er det utopi ?
Ja
Når du sletter en partition er den disc _væk_ som der skrives, PM7-8 stykker
kan godt finde dem igen, men xp istallationen har skrevet oveni nogle af
filerne, det retter PM ikke sådan lige.

Men du kan måske hente nogle af dine data over på en anden disk og gemme dem
der, hvis du begynder at skrive på C drevet med PM går din xp installation
med ret stor sandsynlighed tabt også.
Flere OSèr skal ligge på hver sin disc, men det er en unode at begynde på
Brug XP, w98 kan ikke noget som XP ikka kan gøre bedre

mvh Jens