/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Photoshop 7
Fra : JNMF


Dato : 12-01-03 23:08

Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?
Hvor kan den erhverves og hvad er prisen?

Hilsen Jens




 
 
Madsen (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 12-01-03 23:19

JNMF skrev:

> Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?

Ja.

> Hvor kan den erhverves og hvad er prisen?

<http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=238>
Photoshop 7.0 DK CD NT4/W2K/W98/WXP FULL: 8,395.00 kr.

Hvis du alligevel skal ud og investere, så ville jeg kraftigt
overveje om det ikke var smartere at smide et par tusinde eller
tre mere oveni hatten og så købe en af de samlede pakker.
Du kan f.eks. få Adobe Design Collection som indeholder InDesign
2.0, Photoshop 7.0, Illustrator 10.0 og Acrobat 5.05 i en samlet
pakke. Alle er danske versioner.
<http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=932637827>

Der er selvfølgelig andre forhandlere end Ravenholm.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Soren Pedersen (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Soren Pedersen


Dato : 12-01-03 23:41


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns9301ED3693A58.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> JNMF skrev:
>
> > Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?
>
> Ja.
>
> > Hvor kan den erhverves og hvad er prisen?
>
> <http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=238>
> Photoshop 7.0 DK CD NT4/W2K/W98/WXP FULL: 8,395.00 kr.
>
Jeg er ikke sikker i min sag, men det er værd at undersøge: Køb en
antikvarisk licens (med alle papirer iorden), og opgradér fra den.....Så kan
det gøres for 1/4.

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-Marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren




Per O. (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 13-01-03 21:37

> > Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?
>
> Ja.
>
> > Hvor kan den erhverves og hvad er prisen?
>
> <http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=238>
> Photoshop 7.0 DK CD NT4/W2K/W98/WXP FULL: 8,395.00 kr.

Ellers kunne du jo høre, om der var en som lå inde med en Photoshop 5.0 LE
(Limited edition), og var parat til at sælge denne billigt. Den fulgte i
hvert fald med mit Canon G2.

Per O.



Madsen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 13-01-03 22:50

Per O. skrev:

> Ellers kunne du jo høre, om der var en som lå inde med en
> Photoshop 5.0 LE (Limited edition), og var parat til at sælge
> denne billigt. Den fulgte i hvert fald med mit Canon G2.

Så ville jeg nu foretrække Photoshop Elements hvis jeg endelig
skulle "nedgradere" fra den fulde udgave af Photoshop. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kristian Amby (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Amby


Dato : 14-01-03 20:15

Spørger jeg nu dumt, hvis jeg spørger om forskellen på Photoshop,
Photoshop L.E. og Photoshop Elements.

Jeg er godt klar over. L.E. er en mindre udgdave af Photoshop, men
hvor ligger forskellen. Og hvor kommer Elements ind i billedet?

Så var der én, der skrev om Gimp, men ingen der har mælet ét ord om
Paintshop, som faktiske er det eneste billedbehandlingsprogram, jeg
kender. "Alle" skriver da, det er ligesågodt som Photoshop!

Jeg er lidt forvirret, kan der gives en kort forklaring?

Mvh
Kristian Amby



On Mon, 13 Jan 2003 22:50:26 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Per O. skrev:
>
>> Ellers kunne du jo høre, om der var en som lå inde med en
>> Photoshop 5.0 LE (Limited edition), og var parat til at sælge
>> denne billigt. Den fulgte i hvert fald med mit Canon G2.
>
>Så ville jeg nu foretrække Photoshop Elements hvis jeg endelig
>skulle "nedgradere" fra den fulde udgave af Photoshop. :)


Jesper Brunholm (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 14-01-03 23:43

Kristian Amby wrote:
> Så var der én, der skrev om Gimp, men ingen der har mælet ét ord om
> Paintshop, som faktiske er det eneste billedbehandlingsprogram, jeg
> kender. "Alle" skriver da, det er ligesågodt som Photoshop!

Hmm - det er jeg nu absolut ikke enig med "alle" i, jeg vil mene at
photoshop kan langt mere og gør det mere tilgængeligt.

mvh

Jesper Brunholm


Madsen (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 15-01-03 02:22

Kristian Amby skrev:

> Spørger jeg nu dumt, hvis jeg spørger om forskellen på Photoshop,
> Photoshop L.E. og Photoshop Elements.

Photoshop LE eksisterer ikke mere.

> Jeg er godt klar over. L.E. er en mindre udgdave af Photoshop, men
> hvor ligger forskellen. Og hvor kommer Elements ind i billedet?

Photoshop Elements er Adobes afløser til Photoshop LE.

LE var/er en Photoshop med begrænsede funktioner og er stort set
aldrig blevet bemærket for andet end det. Dermed ikke sagt at den
ikke kan bruges til noget, for selvfølgelig kan den det. Det må
man afgøre med sig selv. Det gælder vel om at vælge et program
hvor man har mulighed for at udvikle sig. Der er ikke noget værre
end at bruge år på at lære et program for blot at opdage at dets
funktioner er begrænsede og ikke længere tilstrækkelige. Photoshops
force er at du kan blive ved med at lære nye ting og nye måder at
gøre tingene på fra nu af og til dommedag.

Det ser ud til at Photoshop Elements har mange gode funktioner til
"hobby-brug" og det er også tydeligt at det er den målgruppe Adobe
satser på, hvad Elements angår. Du kan jo få programmet til under
1000 kr. og det sker også at du får det med ved køb af scannere og
lignende. Jeg tror nærmere at det er Photoshop Elements at Adobe
forsøger at prikke til PSP-tilhængerne med, end det er Photoshop.
Photoshop er groet fast i bla. den grafiske branche for mange år
siden og forsvinder næppe foreløbig, så her tror jeg ikke Adobe
føler sig truet på nogen måde, men det er helt klart en god ting
at der er andre konkurrenter på banen. Det kommer kun os forbrugere
til gode. :)

> Så var der én, der skrev om Gimp, men ingen der har mælet ét ord om
> Paintshop, som faktiske er det eneste billedbehandlingsprogram, jeg
> kender. "Alle" skriver da, det er ligesågodt som Photoshop!

Det er jo som man ser på det.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Per F Andersen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Per F Andersen


Dato : 13-01-03 16:25

"JNMF" <jnmf@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e21e751$0$24672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?

Bare for at øge forvirringen:
Der findes et gratis produkt: Gimp, som mange hævder er i hvert fald næsten
lige så godt som Photoshop. Gratis!

mvh Per


----------------
http://www.grafolog.dk



Madsen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 13-01-03 16:45

Per F Andersen skrev:

> Der findes et gratis produkt: Gimp, som mange hævder er i hvert
> fald næsten lige så godt som Photoshop.

Det kommer jo så an på hvad man skal bruge programmet til. Er det
f.eks. CMYK-billeder til tryk man sidder og klargører, så er Gimp
ikke aktuelt, for det har (efter sigende) ikke mulighed for CMYK-
farver.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Povl H. Pedersen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 13-01-03 23:21

In article <Xns9302AA720355A.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Madsen wrote:
> Per F Andersen skrev:
>
>> Der findes et gratis produkt: Gimp, som mange hævder er i hvert
>> fald næsten lige så godt som Photoshop.
>
> Det kommer jo så an på hvad man skal bruge programmet til. Er det
> f.eks. CMYK-billeder til tryk man sidder og klargører, så er Gimp
> ikke aktuelt, for det har (efter sigende) ikke mulighed for CMYK-
> farver.

Enig. Men til RGB grafik er der ingen grund til at betale
Adobe for noget som ligner GIMP ret meget.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Niels Ebbesen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 14-01-03 00:01



"Povl H. Pedersen" wrote:

> Enig. Men til RGB grafik er der ingen grund til at betale
> Adobe for noget som ligner GIMP ret meget.


La' os lige få korrigeret den misforståelse, det er GIMP
som på mange punkter er en kopi af PhotoShop og ikke om-
vendt, PhotoShop version 1.0 blev udgivet i 1989.

Dermed har jeg ikke sagt at GIMP er et dårligere program,
jeg kender det slet ikke, men jeg kender derimod et stykke
shareware til MacOS, der hedder GraphicConverter, og det
kan stort set det samme som PhotoShop, plus en masse andre
ting, det kan bl.a. konvertere op imod 80 forskellige
grafiske fil-formater.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Povl H. Pedersen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 14-01-03 07:08

In article <3E23453C.8989130B@niels-ebbesen.net>, Niels Ebbesen wrote:
>
>
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>> Enig. Men til RGB grafik er der ingen grund til at betale
>> Adobe for noget som ligner GIMP ret meget.
>
>
> La' os lige få korrigeret den misforståelse, det er GIMP
> som på mange punkter er en kopi af PhotoShop og ikke om-
> vendt, PhotoShop version 1.0 blev udgivet i 1989.

Det er vel i princippet lige meget. Faktum er, at de to produkter
ligner hinanden ret meget. Og jeg ved godt at GIMP er en
Photoshop kopi, hvilket vel bare betyder at de ikke har hængt på
gammel kode og har kunnet implementere tingene rigtigt.

>
> Dermed har jeg ikke sagt at GIMP er et dårligere program,
> jeg kender det slet ikke, men jeg kender derimod et stykke
> shareware til MacOS, der hedder GraphicConverter, og det
> kan stort set det samme som PhotoShop, plus en masse andre
> ting, det kan bl.a. konvertere op imod 80 forskellige
> grafiske fil-formater.

Efter at jeg har fundet GIMP har jeg ikke brugt GraphicConverter.
--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Madsen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-01-03 01:26

Povl H. Pedersen skrev:

> Men til RGB grafik er der ingen grund til at betale Adobe for
> noget som ligner GIMP ret meget.

Klart, klart. Man bør selvfølgelig lige finde ud af hvad man har
behov for inden købet.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Bjarne Hansen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjarne Hansen


Dato : 14-01-03 12:16


"Per F Andersen" <perfa@tistcali.dk> skrev i en meddelelse news:avum0s$nr3$1@sunsite.dk...
> "JNMF" <jnmf@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e21e751$0$24672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?
>
> Bare for at øge forvirringen:
> Der findes et gratis produkt: Gimp, som mange hævder er i hvert fald næsten
> lige så godt som Photoshop. Gratis!
---------------------------------------------------------------------------
Jeg opfatter Gimp som et Linux-relateret program, men er ikke sikker.
Er det konvertibel med Win XP?

Bjarne



Niels Ebbesen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 14-01-03 15:57


Bjarne Hansen wrote:

> Jeg opfatter Gimp som et Linux-relateret program, men er ikke sikker.
> Er det konvertibel med Win XP?


GIMP er baseret på open-source code, og derfor er det
relativt nemt, at compile program versioner til for-
skellige platforme.

Grunden til at du opfatter GIMP som et Linux-relateret
program, er nok, at Linux forbindes med open-source.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Thomas Heide Clausen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Heide Clausen


Dato : 14-01-03 12:53

On Tue, 14 Jan 2003 12:15:38 +0100
"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> wrote:

>
> "Per F Andersen" <perfa@tistcali.dk> skrev i en meddelelse
> news:avum0s$nr3$1@sunsite.dk...
> > "JNMF" <jnmf@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e21e751$0$24672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Findes Adobe Photoshop i en dansk udgave?
> >
> > Bare for at øge forvirringen:
> > Der findes et gratis produkt: Gimp, som mange hævder er i hvert
> > fald næsten lige så godt som Photoshop. Gratis!
> ------------------------------------------------------------------
> --------- Jeg opfatter Gimp som et Linux-relateret program, men er
> ikke sikker. Er det konvertibel med Win XP?
>

GIMP for Windows:

   http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/

Gimp er ikke specielt "linux-relateret". Det fungerer glimrende under
Linux....og andre Unices, samt under Windows. Ved ikke om der findes
en MAC port, men da MacOS X er Unix baseret, så skulle det undre mig
om det ikke virker ganske problemfrit.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste