Safari, tidligere websteder
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 23:06

I ved godt, at moderne browsere husker tidligere besøgte websteder.
Begynder man at taste en URL ind, forsøger browseren at fuldende den.
Har I lagt mærke til, at Safari har en masse websteder i hukommelsen,
selv når man lige har installeret den? Og bild mig nu ikke ind, at det
er OS X, der husker dem, for jeg har aldrig været inde på de sider.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-03 00:13

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

> [...]
> selv når man lige har installeret den? Og bild mig nu ikke ind, at det
> er OS X, der husker dem, for jeg har aldrig været inde på de sider.

Den har indekseret dine bookmarks ud fra URI'en. Det gjorde IE også,
men det seje ved IE var, at den også kunne gøre det ud fra bookmarkets
titel. Havde man for eksempel et bookmark med en URI der hed
http://macrules.com/ og titlen på bookmarket var "Everything about
Macinstosh", så ville den foreslå det i drop-down listen både når du
skrev "macru" og "everyth".

Det er stort det eneste jeg savner ved IE, Safari kommer tæt på, men
det er jo ikke altid man kan huske URI'en, men blot huske at sidens
titel var noget med "mac" eller "everyth".

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-03 00:37

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> http://macrules.com/ og titlen på bookmarket var "Everything about
> Macinstosh", så ville den foreslå det i drop-down listen både når du

Jeg har aldrig læst om IBM's talegenkendelsesprogram. Jeg har aldrig
bestilt blomster i USA. Jeg synes altså ikke, jeg genkender de
hjemmesider. Men måske har jeg alligevel været forbi dem, hvis jeg har
klikket på et banner af nysgerrighed eller ved en fejl.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 00:32

> [...]
> selv når man lige har installeret den? Og bild mig nu ikke ind, at det
> er OS X, der husker dem, for jeg har aldrig været inde på de sider.

Det er fordi de er præinstallerede. Klik den lille bog til venstre i
menuen.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-03 00:58

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det er fordi de er præinstallerede. Klik den lille bog til venstre i
> menuen.

Nååå, derfor. Men det viser nu alligevel, at Apple vedlægger dem. Mon
Apple får penge for det? Det har da en hvis reklameværdi for firmaerne.
Hvorfor er der en Monsters.com?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 11:52

> Nååå, derfor. Men det viser nu alligevel, at Apple vedlægger dem. Mon
> Apple får penge for det? Det har da en hvis reklameværdi for firmaerne.
> Hvorfor er der en Monsters.com?

Jeg prøver at komme med et vittigt svar, men der er lige lavvande. Det
er der sikkert nogle andre, der gør.
Apropos vittige svar, så minder dk.edb.mac mig engang imellem om da jeg
gik på RUC i det røde morgengry. Folk var enten totalt akademiske
(læs:kapitallogiske) eller også var de totalt platte. Der var
overhovedet ingen mellemting.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-03 12:46

> [...]

> gik på RUC i det røde morgengry. Folk var enten totalt akademiske
> (læs:kapitallogiske) eller også var de totalt platte. Der var

Jeg vil helst ikke vide, hvor jeg hører til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 13:15

> Jeg vil helst ikke vide, hvor jeg hører til.

*LOL*