Styles - en kamp!!!
Fra : Mads Piilgaard

Dato : 20-12-00 09:56

Jeg er ved at lave en side med styles hvor jeg i øverst imellem <head> og
</head> har denne line

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles/default.css">.

I denne default.css har jeg så alle min betegnelser for links osv.

Men mit problem er, at jeg på mine sider har nogle tabeller hvori en af
felterne vil jeg gerne have min tekstfarve links osv. til at afvige fra
default.css hvordan gør jeg dette?

Jeg er helt på skideren så giv mig gerne et eksempel.

mvh
Mads P

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-12-00 12:02

"Mads Piilgaard" <mads@remove_bmtest.dk> wrote
> Men mit problem er, at jeg på mine sider har nogle tabeller hvori en af
> felterne vil jeg gerne have min tekstfarve links osv. til at afvige fra
> default.css hvordan gør jeg dette?

Du bruger classes:

I dit stylesheet laver du f.eks:

..minclass{color:black;}

Og når du vil have elementet til at bruge class bruger du class attributten
f.eks.:

<A HREF="mitlink.html" Class="minclass">mitlink</a>
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 15:04

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 20-12-00 15:04

Mads Piilgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hvordan får jeg .minclass{color:black;} til at gøre
> flere ting både lave om på
> farve

a.minclass {color:black;}

> tekstdecoration