AGP X4 og 1,5 volt ?
Fra : Bachelor®

Dato : 12-01-03 22:42

Hej
I forbindelse med en PC jeg er ved at sammensætte siges der om bundkortet, at den kun kan
køre AGP X4 1,5 V, altså ikke X1 og X2 :

Bundkort MSI : 845PE http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310356&kat=

SPECIELT: Bundkortet kan kun køre med AGPx4 grafikkort (1.5 volt),
AGPx1 og AGPx2 (3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort.

Grafikkort : http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=340383&kat=

PRODUCENT: Point Of View
MODEL: ATI Radeon 9000, 64 MB
INDSTIKSPORT: AGP
INFO: 64MB RAM, AGPx4, Retail

Problemet er, at grafikkortet kan køre X2 også som åbenbart kører ved en anden spænding ?
Finder bundkortet selv ud af at tilpasse spændingen, jeg har ikke umiddelbart kunne se noget
omkring det nogen steder.

Fra : Frank Andersen

Dato : 13-01-03 22:33

Ja det finder systemet selv ud af. Hvad skulle man ellers gøre ?
Jeg har lige samlet et system med samme problem og det gav ingen problemer.

Fra : Bachelor®

Dato : 13-01-03 22:38

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:3e23301e$0$195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja det finder systemet selv ud af. Hvad skulle man ellers gøre ?
> Jeg har lige samlet et system med samme problem og det gav ingen problemer.

Nej, men det fremgår ikke nogen steder jeg har set. Det havde været lidt mere smart bare
at sige, at grafikkortet skulle understøtte 4X, da det så åbenbart løser problemet.