GPRS på Motorola Timeport 260 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-01-03 20:06

Det er nu lige lykkedes mig at komme (almindeligt) på internettet med
9,6 kb/s med Motorola Timeport 260 via IR-porten. Desværre er det
endnu ikke lykkedes mig at komme på med GPRS. Inde i Motorola
GPRS-wizarden kommer der et vindue hvor jeg skal indtaste: APN,
Connection Name, User Name og Password. Derudover skal der også
vælges mellem Dynamic og Static og indtastes en ip-address.

Hvad skal jeg skrive i ovenstående? Skal jeg bruge nogle data fra en af
mine internetudbydere, eller er det nogle TDC-data, da jeg kobler op
med GPRS via mit nyerhvervede TDC-mobilabonnement.

-----------------------------------

Almindeligt internet kontra GPRS?:

Med almindeligt mobilt internet kan man hente ca. 1 kB pr. sekund. At
hente 1 MB tager altså ca. 1000 sekunder = 17 minutter. Minutprisen
for internetopkald ligger mellem 80 øre (Telia Choice) og 195 øre (TDC
i dagtid) og mobil hentning af 1 MB koster således mellem 14 kr og 33 kr.
Derfor forekommer GPRS mig meget dyrt (25 - 75 kr pr. MB hos TDC),
selvom der da er visse fordele: Højere hastighed og man er på hele tiden.

Claus

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-01-03 21:52

Der er noget her: