Printserver - HVORDAN?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 12-01-03 18:07

Hej NG!

Jeg har lige fået en printserver til mit lille netværk, så jeg kan printe
uden at skulle tænde den ene eller anden computer osv. - Dejlig let!

Meeen jeg kan ikke få lortet til at virke. Jeg har sat den til, strøm,
netværk og printer. Installeret softwaren, der indeholder et lille program,
og startet programmet. Jeg kommer også i kontakt med printserveren, men så
ved jeg ikke hvad jeg skal gøre derudover!

Der er 3 porte på printserveren (2 parallelle og en seriel) Skal man ikke
fortælle printserveren hvilken port et givent printerjob skal sendes til
eller? I det hele taget: HVORDAN HÆNGER DET SAMMEN?

Skal den være indstillet som "Remote printer" eller "Printserver"? Hva er
forskellen?

Skal en printer f.eks. installeres på printserveren, eller skal den bare
smækkes i stikket, og så skal man bare installere en netværksprinter? Hjælp!

Jeg har en Accton EtherDuo 2024-6 - Uden manual desværre! (Nogen der ved
hvor man kan finde en?)

Lasse

Fra : P og T

Dato : 12-01-03 19:35

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hjælp!

> Jeg har en Accton EtherDuo 2024-6 - Uden manual desværre! (Nogen der ved

Mig og Google fandt den her

Per

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 12-01-03 19:41

> Mig og Google fandt den her
>
> Per

Med fare for at udstille min dumhed yderligere, så mener jeg at der da må
mangle et link i den besked?

mvh
Lasse

Fra : P og T

Dato : 12-01-03 21:10

> Med fare for at udstille min dumhed yderligere, så mener jeg at der da må
> mangle et link i den besked?

DUH! Her er den så:
http://mars.accton.com.tw/ww/accton_manuals.nsf/c303eae390b2b04980256747002e
d71e/3150f4d4c14631124825670b003872b9/$FILE/en2024_6.pdf

F*** den sved!

Per

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 13-01-03 16:14

Hmm øv! Den har jeg - Det er bare et doc der viser hvilken isenkram og
funktioner der er i den - Ikke et kvæk om opsætning! Jeg har også en manual,
men jeg er STADIGVÆK for dum! DUH til mig osse

Lasse

Fra : Flare

Dato : 13-01-03 20:47

Jeg har også en manual,
> men jeg er STADIGVÆK for dum! DUH til mig osse

Tjaaa... Jeg vil da gerne joine klubben. Hvis nogen kan fortælle mig hvordan
jeg får HP´s JetDirect 170x Ethernet Printerserver til at virke ville jeg
blive en glad mand.

http://makeashorterlink.com/?O2AF12213

Jeg har DL diverse Dokumenter men uden held. Hvis nogen har en "opskrift"
eller forklaring på hvordan tingene hænger sammen tror jeg det kunne hjælpe
både mig og Lasse.

Anders

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 13-01-03 20:57

Nemlig!
Kendte man da bare lige grundprincipperne! Skal en printer f.eks.
installeres på printserveren? Eller hva faen er kort sagt meningen?
Lasse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-01-03 13:04

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har DL diverse Dokumenter men uden held. Hvis nogen har en "opskrift"
> eller forklaring på hvordan tingene hænger sammen tror jeg det kunne

Jet admin er din ven. Du finder den på HP's homepage.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 13-01-03 23:20

> [...]
> og startet programmet. Jeg kommer også i kontakt med printserveren, men så
> ved jeg ikke hvad jeg skal gøre derudover!

Den jeg bruger, kan jeg "telnette" til, og får så en menu frem hvor jeg
klarer opsætning af porte mv.

Derefter er det blot, at fortælle pc'en hvilken ip-adresse printserveren
har, og hvilken port printeren sidder på.
Kan ikke lige huske hvad modellen hedder modellen

/ Steffen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-01-03 13:13

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!

[klip]

> Jeg har en Accton EtherDuo 2024-6 - Uden manual desværre! (Nogen der ved
> hvor man kan finde en?)
>
> Lasse

Når du kan få kontakt til serveren vil det sige at den har en valid adresse
MAC el. IP i dit netværk. Hvis den ikke har Ip skal det oploades til
printserveren, selvfølgelig en som er relateret i det segment du benytter.
F.eks. 192.168,xxx.xxx eller havd du nu benytter når du har fået held med at
uploade dens IP skulle du gerne kunne se den under "andre computer" herefter
kan du konfigurere din printer under "instalere printere".

Nu vil jeg skyndsomst meddele at jeg ikke Kender Accton printserveren.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 15:17

> [...]
herefter
> kan du konfigurere din printer under "instalere printere".

Det lyder meget interesant. Men hvordan faen uploader man en IP til den? For
hvis den allerede har en ANER jeg ikke hvad det er. Jeg har fået severen af
mit arbjde og det fulgte ingen manual med. Så der er kun det på HP´s
Hjemmeside. SOm jeg ikke helt finder fyldestgørende.

Mvh
Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-01-03 23:13

On Thu, 16 Jan 2003 15:17:24 +0100, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mit arbjde og det fulgte ingen manual med. Så der er kun det på HP´s
>Hjemmeside. SOm jeg ikke helt finder fyldestgørende.

Du skal have HPs SW (Hed i gamle dage jetAdmin og er bestemt ikke nemt
at finde hos HP, da de ikke supporterer det mere) som så scanner dit
netværk for HP enheder, du kan derefter konfigurerer dit jetdirect
kort (Som i dit tilfælder er en ekstern printerserver). Hvis du har et
jetdirect kort med meget ny SW skal den konfigureres via dens
webinterface. Du kan lave et netværk på 1 PC og JetDirectenheden, og
så pinger du alt fra 0.0.0.0 til 255.255.255.255 og finder derved ud
af hvilken ip dit JetDirect kort har.
Når du har IP adressen kan du også bruge telnet mod enheden.
/Hans

Fra : Tom Christensen

Dato : 17-01-03 02:05

Hej Anders

> [...]
> mit arbjde og det fulgte ingen manual med. Så der er kun det på HP´s
> Hjemmeside. SOm jeg ikke helt finder fyldestgørende.

På min HP Jetdirect 300x (ekstern printserver) trykkede jeg på testknappen,
og så kørte printeren med
en side med adresseoplysninger mv (på 5 sprog!).

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)