hjælp til konfiguration af lille lokalnetv~
Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 16:37

Hej der ude

Nu er jeg kørt helt fast, jeg har 3pc'er som skal forbindes med hinanden
gennem en switch.
Det har virket engang, men gør det ikke længere, jeg har lige skiftet
hardware (bundkort)i den ene derfor en nyinstallation af windows (xp) og så
har jeg ikke længere hul igennem
Jeg har tidligere kørt med manuelt konfigureret net
pc1 - 192.168.11.11
pc2 - 192.168.11.12
pc3 - 192.168.11.13
og i alle med subnetmask 255.255.255.0

Det kørte fint før, men ikke mere hvad har jeg mund gjort galt, er der nogen
som måske har en anden løsning?

mvh. John

Fra : Stefan

Dato : 12-01-03 17:04

> Jeg har tidligere kørt med manuelt konfigureret net
> pc1 - 192.168.11.11
> pc2 - 192.168.11.12
> pc3 - 192.168.11.13
> og i alle med subnetmask 255.255.255.0

Din konfiguration ser ud til at være god nok. Har du prøvet at teste
forbindelserne mellem de enkelte maskiner ved hjælp af pings?

Mvh
Stefan

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 17:34

Nu er der blevet hul igennem, jeg tror at det var "pc2" som drillede den har
jo nok ledt efter den gamle "pc1" idet den nye pc1 har fået en ny windows,
og jeg var kommet til at give pc1 samme navn som den gamle pc1!
Når jeg skriver ping siger pc1 nu:
Svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 192.168.11.15: byte=32 tid<1ms TTL=128
men hvordan er det nu lige at jeg benytter de lidt mere avancerede
commandoer?
Er der ikke en måde hvorpå jeg kan pinge med "større pakker"

mvh. John

Fra : Per

Dato : 12-01-03 17:41

ping /h

Per

Fra : Per

Dato : 12-01-03 17:31

Hej JFK

> [...]

> pc3 - 192.168.11.13
> og i alle med subnetmask 255.255.255.0
>
> Det kørte fint før, men ikke mere hvad har jeg mund gjort galt, er der

Har du husket under egenskaber for system, at sætte arbejdsgruppe til det
samme som de andre computere ???

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 17:46

ja jeg har "MSHOME" stående på begge pc'er.

mvh. John

Fra : M. Aa. J.

Dato : 13-01-03 11:26

Skal du også have hjælp til dit ur?

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-03 14:21

hvis det er ukorrektheder på mit ur så undskylder jeg meget!
Det har bestemt ikke været med vilje.
Der ud over er det første gang det er sket for mig, men ok!

mvh. John

Fra : TC

Dato : 13-01-03 23:39

>Det kørte fint før, men ikke mere hvad har jeg mund gjort galt, er der
nogen
>som måske har en anden løsning?

JA da !

hvis der er hul via ping som smider ICMP pakker ud, tyder det på at der er
fejl i TCP protokollen .......
eller også er den galt med din dns opsætning....................

mest af alt tyder det dog på DNS FEJL !

Den kan ikke omsætte hosnamet til en ip...... hvis der kun skal være hul
mellem de pc du nævner skal du køre IPX, protokollen som er en linklags
protokol og ikke TCP

Håber det hjalp ellers kriv igen med fejl beskrivelse.

mvh
TC

Fra : J.F.K

Dato : 14-01-03 00:03

Jamen bliver jeg da ikke nødtil at køre tcp når jeg nu skal spille fx.
Unreal tournament mellem 3-4 pc'ere?

mvh. John

Fra : TC

Dato : 14-01-03 01:08

> Jamen bliver jeg da ikke nødtil at køre tcp når jeg nu skal spille fx.
> Unreal tournament mellem 3-4 pc'ere?
>
> mvh. John

jo og nej

godt nok kender jeg ikke nok til det omtalte spil.

Du kan pakke ipx pakkerne ind i tcp headers.-> burde ikke være nødvendigt
!!!

jeg mener også at i de fleste spil kan man spille over ipx protokollen, men
til det ved jeg sgu ikke nok der må du over i en game relateret
nyhedsgruppe.

jeg kan kun sige dig at den har problemer med at slå hostnavnet op da du
ingen dns server har. Jeg kan næppe tro det er nødvendigt selv at sætte dns
op, er der ikke noget i Unreal T. der hedder spil over lokalt netværk, den
burde ikke have brug for dns navne, da det kun skal bruges hvis du spiller
over internettet.

mvh
TC