MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilken software på 533MHz
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-03 16:24

Hejsa!

Jeg har fået fat i en brugt 533 Celeron-maskine til min far. Den skal
overtage for den gamle 166 MHz.

Hvad skal jeg få installeret på skidtet? Jeg påtænkte en Windows 98 SE
(DK), men kan den trække Office XP, eller skal man blive ved en af de
ældre versioner? KAN Office XP overhovedet køre på ældre systemer end
Windows XP?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Cronos

Dato : 12-01-03 16:29

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> KAN Office XP overhovedet køre på ældre systemer end
> Windows XP?

Det kan den, en 533 kan også sagtens trække Windows XP.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-03 17:18

Cronos skrev:

>Det kan den, en 533 kan også sagtens trække Windows XP.

Tror du? Også så det er værd at køre med? Jeg skulle måske lige nævne,
at der kun er 64MB i lige nu.

Jeg tror Windows 98 SE er helt fint, det har han (eller de) kørt med
på den gamle, og det kender de - og det fungerer jo

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Cronos

Dato : 12-01-03 17:28

> Tror du? Også så det er værd at køre med? Jeg skulle måske lige nævne,
> at der kun er 64MB i lige nu.

Jeg har XP og Office XP på min bærbare og det er en 700 MHz celeron og 192
MB ram, det fungerer godt.

Jeg set XP køre godt på en 450 mhz pentium med 192 MB ram, han er vild med
det, han bruger primært sin maskine til nettet og lidt CM.

Så jeg kan ikke forstille mig at XP ikke vil fungere godt hvis den lige fik
128 mb ram eller mere.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-03 14:49

On Sun, 12 Jan 2003 17:17:46 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Tror du? Også så det er værd at køre med? Jeg skulle måske lige nævne,
>at der kun er 64MB i lige nu.

Jeg har prøvet at køre winXP på en maskine med 96 mb ram. Det var
næsten ikke til at holde ud.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Michael Bach

Dato : 12-01-03 16:32

Mine forældre har en 133MHz maskine med 80 ram som kører 98 SE DK og
office 2K. Det kører fint selv om det er noget gammelt lort for at sige
det rent ud!

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-03 16:55

Det kører fint selv om det er noget gammelt lort for at sige
> det rent ud!

Gammelt.. ok.
Men lort når det kører fint ?

Frank

Fra : BOH

Dato : 12-01-03 17:08

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> (DK), men kan den trække Office XP, eller skal man blive ved en af de
> ældre versioner? KAN Office XP overhovedet køre på ældre systemer end

Her kan du se hvad Office XP kræver:
http://www.microsoft.com/office/evaluation/sysreqs.asp

--
Mvh Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-03 17:19

BOH skrev:

>Her kan du se hvad Office XP kræver:
>http://www.microsoft.com/office/evaluation/sysreqs.asp

Tja - en ting er hvad det kræver (og hvad MS skriver det kræver) - en
anden ting er om det er til at holde ud at bruge

Jeg glemte at skrive, at der kun er 64MB i - jeg kunne måske godt
forestille mig der skulle købes en RAM-blok mere.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Ivar

Dato : 12-01-03 21:54

Lasse Hedegaard skrev:

> Jeg glemte at skrive, at der kun er 64MB i

Jeg ville smide win98 i, XP hakker og pruster i maskiner med 64MB.
Da win98 kom frem var 533MHz og 64Mb fint - det er det stadig.
Jeg er sikker på, at din far vil have mere glæde af maskinen, hvis den
snurrer af sted med win98 end at den tøffer med XP.

Ivar

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-01-03 01:05

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev:

> [...]
>Jeg er sikker på, at din far vil have mere glæde af maskinen, hvis den
>snurrer af sted med win98 end at den tøffer med XP.

Det var også planen, og det er hvad den er blevet fodret med nu. Nu er
spørgsmål så hvilken Office-pakke jeg skal vælge (det er egentlig kun
Word og Excel der skal bruges til noget - i første omgang).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-01-03 21:03

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:ac042v01osnhj0nd0ckomerpc1jgodidns@news.tele.dk...

> [...]
> spørgsmål så hvilken Office-pakke jeg skal vælge (det er egentlig kun
> Word og Excel der skal bruges til noget - i første omgang).

Hej Lasse
Jeg ville helt klart vælge Win98SE og Office 97, disse to fylder ikke alverden og spiller godt sammen.
Paul Ø. Sørensen
www.paul.sorensen.as
paul@sorensen.as