tilbage melding af form
Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 09-03-01 09:07

Hejsa

hvordan får jeg data fra en formtable til at komme tilbage tilmig
som en email eller ind i en database jeg bruger DW4

håber på et hint

Hilsen Thomas

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-03-01 16:35

Thomas Vestergaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> hvordan får jeg data fra en formtable til at komme tilbage tilmig
> som en email eller ind i en database jeg bruger DW4

Har du adgang til ASP på dit webhotel ?

I så fald kan du sandsynligvis bruge en ganske almindelig Access
database. Du finder en vejledning her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Spørgsmål om ASP hører hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Har du adgang til PHP på dit webhotel ?

I så fald kan du på samme måde gemme dine data i en database - men
ikke i Access. Du kan læse mere om PHP her:
http://www.webcafe.dk/php

Spørgsmål om PHP hører hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Har du adgang til et CGI-script til at sende e-mails med? Mange
steder har man adgang til FormMail - du finder en vejledning her:
http://www.html.dk/artikler/00012/

Det var da lidt at starte med :)

Hygge
Jonas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-01 18:16

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> wrote
> Har du adgang til PHP på dit webhotel ?
> I så fald kan du på samme måde gemme dine data i en database - men
> ikke i Access.

Man kan godt gemme i Access med PHP, men det er noget besværligt..

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-03-01 18:23

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Man kan godt gemme i Access med PHP, men det er noget besværligt..

Tak - man lærer noget hver dag

Mvh
Jonas

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 09-03-01 21:45

> [...]
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp
>
> Spørgsmål om ASP hører hjemme i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Tak for dit svar Jonas ! Det kunne jeg bare bruge for vildt, men hvis jeg nu
gerne feks. gerne vil have en "bestillings-form" sendt til en emailadresse
hvad er det så lige man bruger Access til ?
er det til at lagre sine informationer man for ind eller hvad ?--
nu var det jo ikke ASP jeg spurgte om så jeg håber den "går"

Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342
tomvik@hotmail.com
www.come.to/tomvik
ICQ: 84605266

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-03-01 22:39

> [...]
> sendt til en emailadresse hvad er det så lige man bruger Access til ?
> er det til at lagre sine informationer man for ind eller hvad ?--

Netop! databasen kan benyttes til at lagre data, som brugeren taster - eller på
anden måde afgiver. Det kan selvsagt være en fordel at have alle sine
bestillinger liggende ét sted - istedet for at få dem tilsendt som mail.

Men du kan sagtens lave begge dele - altså gemme data i access databasen og få
tilsendt en mail. For at afsende mails (med ASP) skal dit webhotel give adgang
til en såkaldt mail komponent.

Et eksempel på ASP komponenter på et webhotel er f.eks. ScanNet:
http://www.scannet.dk/Support.htm#ASP

(Men der findes flere udbydere - det er blot et eksempel)

> nu var det jo ikke ASP jeg spurgte om så jeg håber den "går"

Jeg tror det "går"

Held og lykke med ASP'en

Jonas

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 10-03-01 13:09

tak for hjælpen , du er en rigtig guttermand !

--
Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342