ECS L7vta bundkort spørgsmål
Fra : KeNzO

Dato : 12-01-03 13:11

Hej
jeg vil have et nyt bundkort og fandt denne her ESC L7vta
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=63.
Men hvor stor en cpu kan komme i denne bundkort?
Og der hvor det står Expansion slots ( se venligst på linket) er der noget
som hedder 1 CNR hvad bruges det til ?
Er det noget som ok eller skal jeg kigge videre ?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-01-03 14:05

KeNzO skrev:
> noget som hedder 1 CNR hvad bruges det til ?

Ikke noget.
Eller det vil sige, i princippet kan den bruges til nogle interne
modems o.lign.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : o&u

Dato : 12-01-03 14:13

On Sun, 12 Jan 2003 13:10:41 +0100, "KeNzO" <wappa@sol.dk> wrote:

>Hej
>jeg vil have et nyt bundkort og fandt denne her ESC L7vta
>http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=63.
>Men hvor stor en cpu kan komme i denne bundkort?

de hurtigste amd

>Og der hvor det står Expansion slots ( se venligst på linket) er der noget
>som hedder 1 CNR hvad bruges det til ?
ingenting (modem)

>Er det noget som ok eller skal jeg kigge videre ?

det eneste gode ved ecs er prisen. Det er ikke kvalitet. Du kan være
heldig, men også det modsatte. En god regel for en selvbygger er, brug
de bedste komponenter (så virker det).

F.eks. bundkort fra aopen, asus, epox eller msi.

Hvorfor kt400 chipset. Kt333 er ofte hurtigere.

Hvad med aopen ak77-333 til 785 kr ?
du skal vel alligevel ikke bruge raid.

Det bedste er nok asus a7N8x til 1245.

Husk pc2700 ram godt mærke. Hvis Nforce2 chipset, så køb 2 ram
klodser.

mvh

John

Fra : KeNzO

Dato : 12-01-03 14:58

jeg takker for svarene så er ECS fået et spark

Fra : Nuser

Dato : 13-01-03 08:06

Jeg har lige købt dette motherboard - hvorfor to ramklosdser??

nuser

Fra : o&u

Dato : 13-01-03 11:04

On Mon, 13 Jan 2003 08:06:11 +0100, "Nuser"
<dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har lige købt dette motherboard - hvorfor to ramklosdser??

Hvis det er asus a7n8x, du har købt. Nforce2 chipset understøtter dual
ram, men for at udnytte det skal ram være fordelt på mere end 1 ram
klods. Det betyder nogle få % i mere ydelse, men på papiret er det en
faktor 2 mere i ram båndbredde.
Det samme gælder til P4: granite bay chipset, og iøvrigt visse sis
chipset.

mvh

John

Fra : Nuser

Dato : 13-01-03 08:08

Hvorfor to ramklodser?? Skal man bruge to eller kan man nøjes med en??

helge